selama seminggu ni , aku hanya terperap kat dalam rumah dan fikirkan apa yang jinyoung oppa kata .
parents suran dan sunmi nak bawa aku ke mahkamah , sebab cederakan anak kesayangan diorang .
ehhh wtf .
tak buta pun diorang berdua tu , just luka kat siku dan calar kat lutut je pun .
dasar anak manja , jatuh sikit terus besarkan hal ni .
abodoh .
tapi , parents diorang berdua takkan bawa aku ke mahkamah kalau aku mintak maaf dengan mereka berdua .
aku yang dengar terus mendidih darah , kenapa aku je yang kena minta maaf ?
aku tak salah kot , aku kena fitnah oleh kawan aku sendiri .
dan , semua member aku percaya . sebab diorang kata , sae ra takkan menipu .
pfftt , mentang mentang sae ra tu muka innesen jadi dia mulia lah ?
" bila kita minta maaf , bukan bermaksud kita salah . tapi , kita tahu perkara remeh macam ni takde class langsung . lagipun , orang yang pertama minta maaf ni adalah orang yang berfikiran matang . so , fikirkan oppa yeona , dan diri yeona . lebih senang just kata maaf , kan ? "
apa yang suga kata pagi tadi masih terngiang kat kepala .
bukan apa , macam aku rasa pengecut sangat kalau aku nak minta maaf .
yelah , orang akan sangka aku bersalah kalau aku minta maaf dulu .
sae ra pulak memang berubah habis . aku pun tak tahu kenapa .
tapi , betul jugak kata suga . kalau aku still berkeras kepala , mesti susahkan oppa , kan ?
jadi aku rasa , better aku just kata minta maaf daripada besarkan hal taguna ni .
***************
entah untuk kali ke berapa aku masuk high school ni macam retis .
ada je nak pandang .
dan semestinya , mesti sebab hal aku kononnya nak membunuh tu .
pfftt weh kemon . kalau aku nak bunuh , tak mainlah drama sinetron tolak tangga .
aku terus sembur ridsect kat mulut korang biar pergi je terus .
takpayah singgah hospital lagi , terus masuk keranda .
kiri kanan sibuk bising bising . aiguu , takde masa depan nak sibuk hal orang .
" ingat yeona , mintak maaf ! jangan buat hal lagi ! "
serius sedih bila oppa kata macam tu , bukan aku nak tumbuk diorang pun .
aku ni dah macam penjenayah je weh .
aku buka pintu class dan aku nampak semua member aku tengah lepak kat tempat woozi dan joshua .
mereka semua terus toleh bila aku dah masuk .
riak wajah mereka hanya biasa biasa je .
umpama aku ni bukan apa apa pun , hanya stranger .
" weh woozi , rehat nanti kita lepak tau . nanti aku bagitahu kat mana "
YOU ARE READING
[ C ] Regret | yoongi
Fanfiction" jangan permainkan kepercayaan yang aku beri " [ c o m p l e t e 🌸 ]