lagi seminggu .
lagi seminggu pertandingan besar besaran ni akan diadakan .
dan aku haruslah yang paling sibuk . sampai aku dah kurang luangkan masa dengan member aku .
phone yang aku sengaja matikan , aku buka .
aku taknak diganggu malam malam , sebab malam je aku boleh rehat . kalau hari dah cerah , aku memang sibuk berhabislah .
sambil melangkah menuju ke class , aku pandang phone kat tangan .
23 missed call from sae ra .
aku dah kerut dahi , asal banyak sangat ni ?
takpernah pernah dia nak call aku sampai banyak macam ni .
ada hal urgent ke ?
aku singgah kat vending machine kejap , nak beli air .
tengah aku syok tekan tekan butang kat vending machine tu , seseorang mendekati aku .
" weh sae ra ! lama gila tak j- . jap , kenapa muka kau sembam ni . kau habis nangis ke ? "
muka sae ra yang sembam aku pandang dengan penuh perasaan risau .
bukan apa , lately ni aku dah jarang jumpa sae ra sebab busy dengan pertandingan basketball ni nanti .
" yeona , aku tak tahulah . aku nak cerita dengan kau semua masalah aku "
dengan suara serak serak basah , sae ra sembang dengan aku .
" ceritalah , aku dengar "
aku kata lalu tarik dia duduk kat kerusi yang memang ada kat tepi vending machine ni .
" aku sekarang buntu sangat seb- "
" YEONA ! "
tergantung ayat sae ra bila ada someone yang jerit nama aku dari jauh .
suga ? apasal weh dia jerit jerit nama aku ni ?
" kau buat apa lagi ? cepatlah ! semua orang tengah tunggu kau kat gelanggang "
suga dah bercekak pinggang tak jauh dari tempat aku duduk sekarang ni .
aku pulak terus tepuk dahi . terlupa yang aku kena ada jugak sebab mark nak buat pengumuman penting apa tentang pertandingan ni .
" sorry aku lupa . errmm sae ra , nanti kita sembang . aku ada hal . maaf sesangat "
aku kata dan terus lari mengikuti suga yang dah jauh tinggalkan aku .
arggghh , serabutnya macam ni !
rasa bersalah sebab tak dapat dengar apa masalah sae ra .
.
.
..
.
.NO ONE POV
.
.dari jauh , suran hanya perhatikan sae ra dan yeona .
mulanya , dia langsung tak berminat nak tengok musuh abadi dia .
tapi , bila dia lihat sae ra yang dah nangis sensorang bila yeona lari tinggalkan dia sendiri ,
buatkan suran rasa tertarik sangat .
dengan penuh keyakinan , suran melangkah ke arah sae ra yang masih duduk di sebelah vending machine yang ada kat hujung koridor ni .
" kau ada masalah ke ? "
soal suran sambil berpeluk tubuh menghadap sae ra .
sae ra yang bersungguh sungguh mengalirkan air mata terus mendongak ,
YOU ARE READING
[ C ] Regret | yoongi
Fanfiction" jangan permainkan kepercayaan yang aku beri " [ c o m p l e t e 🌸 ]