aku just pandang langit ,
serius sampai sekarang aku tak percaya yang dia sekarang dah jadi guru kat sekolah aku .
OMAIGAT !
susah nak terima .
aku masih ingat reaksi dia bila dia tetiba nampak aku ,
wajah dia yang elok tersenyum terus berubah dingin .duhh mark , mohon cover riak wajah tu .
jangan tunjuk sangat .dan yang paling aku tak puas hati , dia akan sindir aku setiap hari .
semua student kat kelas tak tahu pun dia sindir aku ,tapi aku tahu dia sindir aku .
erghhh , tapi dalam masa yang sama aku happy dapat jumpa dia semula .
takdir kot ?
" manusia yang di sana "
aku terus pandang depan bila dengar suara lantang seseorang dah melalak kat dalam kelas ni .
aku nampak seisi kelas dah pandang aku ,
fuhh aku tahu aku retis .
aku tahu , jangan puji agagagagaga." dengar tak apa yang aku cakap tadi ? "
dengan wajah serius dia soal aku .
hmm tu lah mark , ber 'kau aku ' .padahal dengan student lain elok je dia ber 'saya awak' , dan paling sopan dia akan sebut je nama pelajar tu .
tapi dengan aku , perghhh lain sungguh layanan .
" tak seberapa dengar "
aku jawab perlahan .
" memanglah tak seberapa dengar , sebab kau just tenung langit tu je . kau ingat tenung langit boleh jadi pandai ? "
aku diam .
fuhh mulut dia , macam ada racun je .KAU MINUM RACUN KE PAGI TADI ?!
" tak "
aku jawab perlahan .
" kalau dah tahu diri tu tak berapa nak pandai , fokus kat kelas . nanti kalau paper exam gagal , salahkan guru pulak "
aku dah pandang mark tajam .
perghh , isu aku tenung langit pun kau nak besarkan ? aku tenung langit je pun , aku tak goreng karipap pun kat sini !
" kat kelas saya , tak boleh main main . kena fokus ! kalau tak , tahula apa nasib dia "
dan MARK SAEM itu jeling aku sekilas .
halaaa , nak sindir aku konon .
KAU MENTION JE LA NAMA AKU !kau fikir aku hamak ke ?
ewksjssnnanana sakit jiwa aku dapat guru macam dia !
•••••
dino dah hoshi hanya pandang aku .
jun pulak hanya menggeleng dan terus makan makanan dia .
yang lain hanya ignore aku .
ayam yang ada kat pinggan , aku cucuk kuat kuat .kemudian aku sumbat ke mulut dan aku kunyah kasar .
" weh , kenapa kau makan macam tu ? dah meremang bulu aku nampak kau makan serupa iblis ni "
woozi terus soal aku .
aku terus pandang woozi tajam ." haah , memang aku dah nak bertukar jadi iblis dah ni . tinggal tunggu aku upgrade jadi syaitonn je belum "
aku jawab sambil cuba tenangkan hati .
" ni mesti sebab mark saem kan ? "
jun kata sambil pandang aku .
" HAA BETUL , DIALAH PUNCA !"
dan aku terus suakan garpu kat tangan tepat dihadapan hidung jun.
" hey yeona , rileks . jangan marah tak tentu pasal "
joshua dah buka mulut ,
lembut je suara dia tegur aku ." masalahnya joshua , aku tak puas hati lagi "
aku terus simpan garpu kat pinggan ,
takde mood aku nak melahap bila dengar nama mark ." aku faham yeona . lagipun kan , aku nampak la saem baru tu macam tak suka kau je . setiap hari ada je salah kau dia nak complain . "
si dino tetiba memulakan bicara dia .
" haah , aku pun perasan. kalau kau bersin pun dia kata kau takde adab . padahal masa tu , ada je orang lain yang bersin tapi tak kena sound macam kau "
jun dah start bercerita .
" haa pastu , time kau pinjam pemadam aku . boleh pulak dia kata kau tak fokus ."
dan dino pun menambah perisa dalam sesi isu panas kitorang .
aku just angguk angguk .
nampaknya diorang pun perasan hal ni ,
haihh ." tapi kenapa yeona je yang dia sound ? lagipun kan , aku nampak mark saem macam tak suka kau je . dia pandang kau pun dingin semacam je "
saera pun turut bersuara .
aku just angkat bahu ,
aku malas nak besarkan hal aku .
aku malas nak cerita apa apa ,
yang berkaitan aku dengan mark ." eh dahlah , naik bernanah telinga aku dengar korang sembang hal ni . lupakan je la . haa , ni aku nak tanya . seungkwan mana ? "
aku cuba alihkan topik dan gunakan nama seungkwan .
joshua hanya pandang aku , sebelum dia terus kunyah makanan dia .
aku tahu dia tahu yang aku rahsiakan sesuatu ,
sebab joshua ni boleh tahu sesuatu perkara melalui gaya kau je ." seungkwan kan buang sampah . tugas dia kot hari ni "
mingyu kata lalu tolak bahu aku perlahan .
aku terus pandang mingyu , eh mamat ni .nak bagitahu , bagitahu je la .
ni main tolak bahu bagai .kalau aku tolak kepala mingyu memang menangis tak berbunyi dia ni .
" WOI KORANG ! "
seungkwan berlari dengan air mata yang bergenang .
" WEH KENAPA KENAPA. ADA ORANG BULI KE?! "
" WEHH KAU KENAPA KAWAN KUU!! "
kitorang semua dah saspen. tak pernah seungkwan nak nangis wehh.
dan bila dia dah sampai kat tempat kitorang, dia seka air mata dia.
" eehh bagitau asal kau nangis "
aku kata lalu usap belakang dia. dan dia hanya senyum segaris.
" ANJING AKU MELAHRIKAN! "
dan segala rasminya, berlaku scene simbah menyimbah antara kami dan seungkwan.
YOU ARE READING
[ C ] Regret | yoongi
Fanfiction" jangan permainkan kepercayaan yang aku beri " [ c o m p l e t e 🌸 ]