[ 20 ]

1.3K 169 14
                                    

kitorang berdua still tergamam lagi kat pintu rumah aku .

sikit nak terjatuh ke lantai bila aku nampak pemandang rumah aku yang tersangat indah .

fuhh , nasib baik lah aku takde malam semalam .

masih hidup lagi aku harini guyss .

" biar aku call polis . "

suga dah keluarkan phone dia bila kitorang dah dapat hadam apa yang berlaku sekarang ni .

" eh takpayah ! "

aku terus rampas phone suga sebelun dia sempat buat panggilan .
ish mamat ni , menda macam ni pun nak lapor polis ke ?

" kenapa pulak tak payah ? ni kes pecah masuk rumah ni . kau anggap remeh je ? "

dia kata lalu bercekak pinggang . mungkin geram bila aku tetiba rampas phone dia .

dan persoalkan ke dia kenapa harus kaitkan hal ni dengan polis .

" dah biasa dah macam ni . kat area sini memang selalu jadi kes pecah masuk rumah ni . rumah aku dah tiga kali dah macam ni tapi aku takde kat rumah . nasib — "

" dah tiga kali ? "

suga ulang perkataan yang aku kata dan terus berpeluk tubuh .

aku pandang dia .

" haah la , dah tiga kali termasuk yang ni . kenapa ? "

santai aku jawab sambil pandang suga .

" dan kau tak pernah beritahu sesiapa atau lapor polis ? "

makin tegang suara dia kata macam tu kat aku . aku pulak dah naik seram .

fuh , asal weh mamat ni . bukan rumah dia pun yang kena macam ni . rumah aku kot .

" tak guna nak lapor . polis tu pun bangang sangat . dia pandang sipi je kalau orang miskin macam kitorang . polis akan serius kalau kaitan dengan orang kaya je . ceit , tak guna betul "

aku kata lancang lalu turut berpeluk tubuh . bukannya aku tak pernah lapor kat polis , tapi bila aku lapor je polis just kata ' ketatkan kawalan kat rumah ' .

haa , eloklah .

sekurang kurangnya periksa la kat dalam tu . tapi tulah , dia pandang remeh je  hal aku .

suga dah lepaskan keluhan kasar .

" uishh lek brader ku yoongi . jangan risau sangat . takpelah , salah aku kot . aku tak kunci pintu pagar tu . cuai sangat . "

" senang kau kata kan ? kau tak risau ke ? aku yang nampak pun dah naik risau dengan kau , tahu tak ? "

" tak tahu "

aku terus balas soalan suga . yela ,  aku tahu pun dia risaukan aku .

" jadi , kalau dah jadi macam ni ada ke barang barang kau yang hilang ? "

suga kata lalu melangkah masuk ke dalam rumah aku .

buku buku majalah yang berselerak kat lantai aku kutip dan letak kat rak buku yang khas untuk majalah tu .

haih seriuslah pencuri ni , asyik menghambur je kerja dia.
asal kau tak hambur je sampah kat tong sampah tu setan ?

haih , susahkan aku je .

" takde pun hilang . just berhambur macam ni je . pencuri tu memberontak je kot . tengoklah , semua barang berselerak kat sini . "

aku tunjukkan keadaan ruang tamu aku yang berselerak sangat ni .

[ C ] Regret | yoongiWhere stories live. Discover now