" kau buat lawak apa ni ? "
dia soal aku tanpa perasaan .
muka dingin dia tayang .
" EHEHEHEHEHEHEHEHE , alaa aku offer diri aku . cintailah aku weh "
aku gelak gelak sambil tepuk tepuk bahu dia .
dia hanya geleng kepala dia dan terus tolak aku jejauh .
" alaa jangan lah marah . aku gurau je . aku sedar aku ni potato dan union je bagi kau . uhukss "
aku acah merendah diri dengan dia . air mata palsu aku keluarkan bagi mendramatiskan drama aku .
" haih , naik pening aku layan perangai kau ni . "
suga kata lalu headphone dikeluarkan dari beg sandang dia lalu pakai kat kepala dia .
mungkin dia tak nak diganggu lagi kot .
aku termenung sendirian , takde member nak ajak menyakai .
kalau ada seungkwan kan best , bolehh juga bergila kat sini .
" ermm , weh joshua dan woozi yang ada dihadapanku ini . adakah anda free malam ni ? "
aku yang dah mereput sensorang terus soal mereka yang tengah rancak bercerita .
mereka toleh pandang aku .
" kenapa ? kau nak ajak jalan ke malam ni ? "
woozi terus soal aku dan berhenti sembang dengan joshua .
" haah , jomlah lepak kat carat mall weh , lama dah tak lepak sana . kita nonton wayang nak tak ? "
" hmm best jugak tu . jap , aku inform diorang . "
woozi kata lalu keluarkan i phone canggih dia tu .
data aku habis weh , sebab tu tak boleh online . ermm , sedih sungguh kehidupan .
dan kerana data habislah aku dah tak boleh chat dengan baekhyun , huhuhu .
dahlah jarang jumpa dia kat high school , chat pun hambar sangat . aku pun kekadang pelik , aku ni ada boyfriend ke takde ni ?
" yeona "
woozi ketuk meja aku . aku dengan malas yang tahap pertama terus toleh dia . kening aku angkat .
" dino tanya , kau ajak baekhyun sekali ke ? "
aku terus geleng geleng . gila ke nak ajak dia , dia busy la .
sedangkan semalam pun macam tak cukup masa je nak jumpa dia .
" okay , pilihan yang bagus ! "
aku hanya buat tak tahu bila joshua dah bersorak gembira
. lagipun , kalau aku ajak baekhyun , tak ke jadi perang mulut je kat sana nanti ?
" kenapa pulak tak ajak dia ? dia kan boyfriend kau "
aku terus toleh pandang suga . entah kenapa aku rasa suga macam tengah sindir aku je .
" dia busy la "
aku kata malas . sejujurnya aku dah mengantuk dah ni . prof ada je kat depan , tapi tulah .
dia tak mengajar sebab bagi masa untuk kitorang buat assigment kitorang .
hak alahh. takde masa aku nak buat . biar je lah .
" busy apa ? busy keluar dengan perempuan lain ? "
dan lepas je dia kata macam tu , dia terus gelak sinis . aku yang dengar apa yang dia kata terus rasa macam nak gigit je telinga dia .
HAK ALAHHH .
" dah la kau . tak habis habis nak burukkan orang . tak sedar hati tu yang buruk sebab selalu dengki dengan orang sekeliling "
suga pandang aku sebelum naikkan kedua dua bahu dia .
" jangan percayakan orang sangat . kadang kadang , orang yang rapat dengan kita yang sanggup tikam kita dari belakang . "
aku buat tak tahu .
tu je ayat yang dia selalu kata . entah siapa nak tikam aku entah eyyu .
cubalah tikam aku , memang aku palau dia habis habis .
tetiba suga pandang belakang , menghadap sunmi .
" non pensi di fare qualcosa di male? "
suga kata sambil tersenyum sinis . sunmi pandang dia dengan muka takut dia .
"cosa intendi ? "
suga mengeluh perlahan bila dengar sunmi kata macam tu .
aku pandang joshua , joshua hanya fokus perhatikan mereka .
uishh , apehal weh joshua macam tu . joshua faham ke apa diorang dok sembangkan tu ?
" smettere di recitare. Scommetto che sai cosa intendo "
aku nampak sunmi hanya diam .
suran kat sebelah hanya tersenyum sinis je.
tetiba suga pandang aku , kemudian pandang sunmi lagi .
" solo una cosa che devi sapere. non aver mai il coraggio di farla piangere. "
dan kemudian suga terus pandang depan .
aku dah pandang diorang pelik . weh , diorang sembang apa ni weh ?
bahasa mereka berdua je ke ?
asal aku tak faham hamak pun wehh .
sunmi pandang aku sekilas , dan kemudian dia tipiskan bibir dia kemudian menunduk memandang phone dia lagi .
aku pandang joshua . joshua pulak terus pandang aku dan senyum segaris dan pandang depan .
aku pandang suga .
suga tengah buang tebiat ke apa ni ?
KUTIP BALIK !
YOU ARE READING
[ C ] Regret | yoongi
Fanfiction" jangan permainkan kepercayaan yang aku beri " [ c o m p l e t e 🌸 ]