[36]

1.2K 161 5
                                    

" setiap hari kau kena jumpa aku , kita kena mula berbincang tentang pertandingan ni . haa , jangan lupa ajak suga sekali . dia ketua kelab , so dia mesti mainkan peranan penting buat masa ni . "

mark yang membebel kat depan aku ni , aku pandang sepi .

ermm , sebut tentang suga dia langsung tak masuk class .

sedangkan dia tak pernah pun nak ponteng ke atau skip class bagai selama ni .

perkara tu buat aku rasa bersalah lagi . haih , padah sebab tak fikir panjang .

" faham ke tak ni ?! "

aku terus pandang mark . alahh mamat ni boleh pulak melenting  .

" faham . so , bila tarikh pertandingan ni ? ".

aku terus selak beberapa fail yang ada kat tangan . acah fokus weh acah fokus .

" 20 APRIL nanti ! ingat tarikh ni "

aku dah terkejut gila .

" dua minggu lagi ? sempat ke nak latihan apa segala ni ? "

gila lah , lagi dua minggu kot pertandingan ni . dan kitorang still berfoya foya lagi .

" sempat tak sempat , tu urusan kau . aku tak tahu apa apa "

aku julingkan mata ke atas.  kalau macam tu bagus kau takpayah hidup .

" okaylah . aku keluar dulu "

aku nampak mark hanya mengangguk dan aku pun terus melangkah keluar .

aku berhenti melangkah dah pandang senarai nama pemain yang akan bertanding nanti .

so , aku kena junpa mereka semua dan maklumkan tentang latihan untuk petang ni ?

haihh.  kerja yang memenatkan .

-----

aku menguap .

sebesar besarnya .

seluas yang aku boleh .

aoakaakkakakka , mata pun dah kuyu semacam .

aku pandang jam kat tangan , dah jam 10 : 27 malam dah ni .

tapi tulah , diorang still main lagi kat gelanggang .

pembetulan ,

mereka tengah berlatih lagi .

nampak dari gaya macam tak penat je , happy semacam . haihh , nilah masalah kalau lelaki dah jumpa bola .

memang dah lupa segala galanya .

aku menguap lagi . serius aku mengantuk gila .

tetiba aku dengar bunyi wisel yang ditiup oleh mark .

ya , dia yang latih . tapi dia kata ketua dan timbalan kena ada jugak . sama sama kena serius dalam pertandingan ni .

ceit.  tadi kata taknak tahulah apa lah , ni boleh pulak muncul bayang dia .

lagipun suga jadi pemain yang terpilih ni , so aku mereput sensorang kat luar gelanggang ni .

" dah dah . nanti terus balik . jangan mengada nak lepak kat memana lagi . faham tak ?! "

aku dah jerit ke arah mereka yang dah keluar dari gelanggang .

bukan apa , kalau diorang para pemain ni tetiba datang gila nak main kejar kejar kat tengah jalan ,

tak ke rasa nak pergi hospital awal kalau macam tu ?

" OKAYYY ! "

mereka semua jerit serentak . aku anggukkan kepala .

[ C ] Regret | yoongiWhere stories live. Discover now