24

1.3K 183 12
                                    

aku pandang sekeliling taman yang tak jauh dari high school aku .

sunyi sangat taman ni weh , maybe sebab dah petang kot ?

hmm pape je la . yang penting aku nak tenangkan diri dulu .

dah nak dua jam aku berkeseorangan melayan perasaan sedih berduka ni tahu ?

tapi , hampa gila sebab takde pun yang nak pujuk aku . nampak sangat aku tak penting .

hmm.  takpelah . aku faham .

AKU LONELY GUYSSS !

aku keluarkan phone dan tekan nombor baekhyun yang elok tersave kat phone aku .

tapi tulah , dah banyak kali aku call dia tapi masuk voicemail .

huh , mana dia ? sepatutnya dia ada kat sebelah aku tau , tenangkan aku .

aku tundukkan kepala . rasa menyesal sebab tak join party tadi .

mesti banyak dan sedap sedap makanan yang ada kat sana kan ? aishh , sebab sedih sangatlah aku melepas nak makan !

aku tegakkan badan bila aku dah tenang sedikit .

" MAKK WEHH PFFFTT SETAN !! "

aku termelatah dan terjerit bila pandang suga yang tengah ada kat hadapan aku dalam keadaan membongkok .

alaa tak ke terkejut bila angkat kepala je dah pandang muka orang tercongok kat depan mata ?

" kau memang kan ? serupa hantu tahu ? muncul tiba tiba je kat depan . nasib baiklah aku ni kuat semangat orangnya . "

aku kata lalu terus turunkan kaki yang secara tak sengaja ternaik sebab terkejut tadi .

" kuat semangat ? bohong apa lagi yang kau katakan ni ? "

dia terus tegakkan badan dan beri aku senyuman sinis . mungkin dia gelakkan aku sebah aku kata aku ni kuat semangat ?

" ye la . aku tak lemah macam perempuan lain . aku kuat dan - "

" dan kau lembap "

aku terus pandang suga . wh- whatttt ?!

DIA KATA AKU LEMBAP ?!

HAA KALAU AKU LEMBAP KAU KERING KONTANG DIHIDRASI OLEH MATAHARI !

" kenapa kau kata aku lembap ? tak semestinya aku perempuan aku lemah lembap down takde semangat berduka tak boleh buat apa apa tau ! "

rasa sedih kat hati terus hilang dan diganti dengan perasaan marah bila aku berhadapan dengan mamat ni .

YA TOHANN PUAKA MULUT ANDA !

" apa bukti yang kau ni kuat semangat ? "

dia soal aku tanpa jawab soalan aku langsung.  aduh mamat ni seriuslah aku tak tahu apa masalah dia .

dah la aku tengah bad mood  , dia boleh pulak tanya aku soalan macam macam .

sekurang kurangnya kalau nak ajak aku gaduh , tenangkan hati aku dulu .

" kalau kau kuat semangat , kenapa kau nangis ? kalau kuat , tak payah nak keluarkan air mata . kan ? "

aku terus buat muka . suga pulak still berdiri santai sambil peluk tubuh .

" kau fikir kalau orang kuat tu tak keluarkan air mata ke ? aku nangis sebab aku dah KUAT SANGAT . kau faham ? kau tak faham sebab kau tu takde perasaan pastu tak semestinya kalau orang yang suka gelak tu takde masalah . dia sembunyikan masalah dia tapi bila tak tahan dia akan nangis sebab DIA KUAT SANGAT SELAMA NI SEBAB BERJAYA TAHAN AIR MATA DIA TAPI TUMPAH SEBAB TAK TAHAN HAAA KAU ADA SEBAB LAGI KE ?! "

[ C ] Regret | yoongiWhere stories live. Discover now