23

1.2K 166 8
                                    

" kitorang je , kau tak payah "

" kau tak tersenarai , okay ? "

" kau buat apa nak join jugak ? "

diorang terus kata macam tu buat aku terasa hingga ke lubuk hati guyss . fuhhh , aku dipalau ni .

" alaa , kenapa pulak ? "

walaupun aku terasa , aku cuba mesra dengan diorang  . aku memang perasan dari awal lagi mereka dah dingin semacam .

pandang aku pun taknak . joshua je yang okay dengan aku .

dan suga .

" kenapa apa ? kau keluar la dengan kekasih kau "

" haah , pergilah dengan baekhyun . yang kau pergi dekat kitorang apehal pulak ? "

" maklumlah , dia kan nyawa kau . "

" abai je kitorang . nanti ada masalah jangan segan pulak nak jumpa kitorang . "

" haah , kitorang kan jahat . nak pisahkan kau dengan baekhyun je "

" apa kitorang kata semuanya tipu belaka . baekhyun kau je yang betul kan ? "

berbakul bakul sindiran diorang beri ke aku .

suga , suran dan sunmi hanya perhatikan kitorang .aku hanya pandang mereka . lancar je sindir aku .

woozi , dino , seungkwan dan hoshi tak berhenti membebel .

mingyu pulak dah buat muka lalu jeling aku tajam .

bapak ah , terkena betul ke hati wehh .

mungkin sebab aku tengah bendera merah , aku lebih mudah tersensitif kot.

dah lah budak sekumpulan dengan aku ni dah pandang aku semacam . mungkin mereka anggap aku ni kejam gila .

KALAU LAHH ADA SAE RA , KOMFEM DIORANG SEMUA NI KENA LEMPANG .

aku hanya menunduk . tak pernah pernah diorang nak hina aku macam ni . selama ni , kalau diorang gurau pun taklah melampau sangat .

tapi yang ni , entahlah .

" takpelah ... "

diorang yang membebel tak henti henti terus terhenti bila dengar suara aku .

" sorrylah kalau selama ni aku ada buat something yang buat korang tersisih . salah aku . "

aku kata lalu pandang mereka .

tergamam hoshi , woozi , dino dengan seungkwan bila pandang aku .

mingyu pulak awal awal lagi dah tunduk .

mungkin sebab aku dah menangis kot ?

suara pun lain je .

" we- weh yeona , kau jangan lah ambil hati . diorang emo ni . k- "

joshua kat sebelah tetiba pegang tangan aku . mungkin cuba nak tenangkan aku ?

aku tarik tangan aku perlahan menyebabkan dia berhenti bercakap .

" takpelah , aku macam kenyang gila . aku tak join lah party ni . "

aku kata lagi dan tanpa sengaja aku terpandang suga yang ada kat hadapan aku .

aku nampak suga terus alihkan pandangan dia bila pandangan kami bertaut .

tangannya dia genggam sekuat hati . nampak sangat muka dia tegang gila .

kenapa dia macam tu ?

hmm tak kesah hal dia .

aku terus berdiri dan jalan ke pintu keluar . kepala aku tundukkan menyebabkan rambut aku menghurai macam tu je so tak ketara sangat aku tengah nangis .

[ C ] Regret | yoongiWhere stories live. Discover now