aku toleh tepi , joshua dan sae ra tengah sembang sekarang ni .
ermm , terkejut tahu tak bila awal pagi lagi joshua tercongok kat depan rumah .
dia kata nak jalan ke high school sama sama , bosan jalan sendiri katanya .
pfftt , udang disebalik simen betul dia ni . nampak sangat dia nak jalan dengan sae ra .
ciss .
tapi takpe , asalkan mereka berdua ni bahagia . dan joshua boleh lupakan masa lalu dia tu eudissiusisi .
aku tumpang gembira jugakk .
" weh yeona . weh nampak depan cepat "
sae ra siku siku lengan aku dan berbisik perlahan . aku terus pandang depan .
DAN APA YANG AKU NAMPAK NI BUAT AKU NAK SEMPUT NAFAS DAN GELAK DALAM MASA YANG SAMA TAPI PERASAAN AKU BERCAMPUR BAUR .
AKU
NAMPAK
BAEKHYUN
KAT
DEPAN
AKU
,
BUT
MUKA DIA
LEBAM ?
alaa , macam baru kena tumbuk je macam tu .
laa , dia gaduh ke apa ni ? bapak ahh.
teruk gila muka dia . bibir pecah , mata pun lebam teruk sangat weh .
tetiba aku teringat perbualan aku dengan suga semalam ,
automatik aku terus tergamam . takkanlah suga yang buat ,
kan ?
aku terus jalan ke class secepat mungkin dan tinggalkan sae ra da joshua kat belakang .
kalau betullah suga yang buat , aku takkan maafkan dia .
pintu aku tolak sekuat hati , dan mata aku terus pandang tempat duduk suga .
dia ada je , tengah dengar lagu as always .
dan aku nampak muka dia , ada kesan lebam juga kat tepi bibir dan tepi mata dia .
ni mesti dia gaduh dengan baekhyun tadi ni .
laju laju aku lari ke tempat dia .
" suga , kau ke yang buat ? "
suga terus toleh pandang aku . kening dia kerutkan .
" buat apa ? "
dia soal dalam nada pelik .
" jangan buat tak tahulah . kau kan yang buat baekhyun macam tu ? "
aku dah serang suga . bukan apa , dia sorang je tahu aku nak tumbuk baekhyun untuk balas dendam atas apa yang dia dah buat .
lagipun , muka dia lebam bagai ni . takkan takde kaitan langsung kan ?
" aku buat apa dengan baekhyun ? "
dia tayang muka dingin dia . headphone kat telinga dia sangkutkan kat leher .
" kau yang tumbuk baekhyun kan "
suga mengeluh . dia pandang aku lama .
" buat apa nak tumbuk dia pulak ? apa faedahnya dengan aku ? "
aku terdiam . susah nak percaya . entah betul atau tak apa yang suga kata ni .
lagipun muka dia ni bukan percaya sangat . muka pun ada iras irad bad boy .
YOU ARE READING
[ C ] Regret | yoongi
Fiksi Penggemar" jangan permainkan kepercayaan yang aku beri " [ c o m p l e t e 🌸 ]