13.

169 9 0
                                    


"Anakin nebyl zrozen pro temnou stranu, ale obrátil se k ní kvůli zkušenostem ze svého mladého života, jako bylo utrpení, strach, zlost a nenávist. Kdyby Anakina objevili jediové dostatečně brzy, tyto emocionální stavy by nikdy na povrch nevystoupily." seděl jsem u Niallovy postele a četl mu z jeho oblíbené knihy, kterou paní Horanová přinesla. Řekla, že Niall má Star Wars moc rád. Rozhodl jsem se mu číst. Na moment jsem se odmlčel a koukl jsem na Nialla. Pořád byl tak strašně roztomilý. Jeho ruka ležela nehybně jen kousek ode mě. Na moment jsem zaváhal, ale nakonec jsem natáhl svoji ruku a jemně ho chytil. Pohladil jsem ho přes kloubky a pak se znovu pustil do čtení. "Navíc Yoda změnil názor ohledně Chrámu jako nejlepšího prostředí pro výchovu bytostí vnímajících Sílu. Pevné objetí milující rodiny bude stejně dobré, ne-li lepší. Ale adopce Leiy byla jen jednou ze starostí."

Četl jsem Niallovi ještě asi půl hodiny, když se ozvalo zaklepání na dveře, pak do pokoje vstoupil někdo, koho bych nečekal - Gemma. "Gemm? Co tu děláš?" řekl jsem a rychle jsem pustil Niallovu ruku. "Ahoj bráško. Hledala jsem tě. Jedna sestřička mě sem poslala. Prý jsi tady každý den, kdykoliv máš přestávku a pak i po pracovní době." "No.. jo." Gemma přišla blíž a prohlédla si kluka na lůžku. "Je moc hezký." "Uhm, jo." řekl jsem a odložil jsem knížku na noční stolek. "Nedělej jako by sis nevšiml. Líbí se ti." Nic jsem na to neřekl. "Proč mě hledáš? Stalo se něco?" "Ne, ale mám o tebe starost. Harry, ten kluk je v kómatu. Nemůžeš trávit čas s klukem v kómatu. I kdyby se zázračně probral... nebude tě znát. Nebude si tě pamatovat a nebude se s tebou chtít přátelit. Vždyť ani nevíš, jestli je taky na kluky." "Gemm, dost. Já to vím. Já to všechno vím. Ale taky vím, že ho nechci jen tak opustit. Vždyť... podívej se na něj. Je tady úplně sám. Jeho rodiče musí pracovat, aby zaplatili účet za nemocnici. Já tu s ním trávím pár hodin denně, to je to nejmenší, co pro něj a jeho rodiče můžu udělat." Gemma si povzdechla a přišla ke mně, pokládajíc ruku na mé rameno. "Tak dobře. Ale... nepřeháněj to. Nesmíš se do toho kluka zamilovat." "Já ho přece nemiluju. Jen... mu chci pomoct. On je pacient, já pracuju v nemocnici. To je vše." "Stejně ti to tak nějak nevěřím."

* * *

Uběhly 3 měsíce od mého prvního setkání s Niallem. Jeho zdravotní stav se nehoršil, ale ani nelepšil. Můj vztah k Niallovi však s každým dnem rostl. Už jsem si nedokázal představit, že by v mém životě nebyl. Chodil jsem k němu každý den a sděloval mu všechno, co se událo od doby, co jsem u něj nebyl. Za tu dobu jsem si bližší i s jeho rodiči a poznal jsem i jeho nejlepšího kamaráda Zayna. Ten sem chodil taky často. Dneska jsem k Niallovi přišel obzvlášť šťastný. "Ahoj Ni. Dneska mi přišly ty výsledky přijímaček na nečisto. Udělal jsem je skoro na 100%! Mám takovou radost." řekl jsem nadšeně a sedl si k němu, chytajíc ho za ruku. "Teď už tomu věřím. Až přijdou ty skutečné přijímačky, určitě to zvládnu. Budu pomáhat lidem jako byla máma a jako jsi ty. Věřím tomu." Niall mi pochopitelně neodpověděl, ale já věděl, že mě slyší. "Tak strašně rád bych slyšel, co si o tom myslíš. Chtěl bych slyšet tvůj hlas. Určitě je moc krásný." Niall ležel na posteli nehybně jako vždy. Sledoval jsem jeho klidnou tvář, když se otevřeli dveře a v nich stál Niallův ošetřující lékař. "Ah Harry, tak už jste tu zase?" "Ano. Rád s ním trávím čas." "No, já vás ale moc nepotěším. Mladý pan Horan mi dělá starosti. Jeho mozková aktivita s každým dnem klesá a srdíčko ho taky pomalu zrazuje." "Co tím myslíte?" "Přestávám věřit, že se někdy probere. Neměl byste tu být tak často." "Přece to s ním nevzdáte. On je silný. Probudí se. Určitě se probudí. Jen mu dejte čas." "Já to s ním nechci vzdát. Jen si nemyslím, že byste se na něj měl tak moc upínat." řekl doktor a vytáhl teploměr, aby Nialla změřil. "Já to udělám." řekl jsem, vzal jsem mu teploměr z ruky a změřil Nialla sám. Teplotu neměl. Pohladil jsem ho po vlasech a povzdechl si. Nikdy to s ním nevzdám. Ne, dokud alespoň jednou neuvidím jeho oči a dokud neuslyším jeho hlas. Prostě ne. Doktor odešel a já stiskl Niallovu ruku pevněji. Prosím... probuď se.

Can you fix my broken heart? - Narry Storan czWhere stories live. Discover now