Celine pov
Kelopak mata, aku buka dan raut wajah Dylan yang sedang nyenyak tidur di sebelahku menjadi tatapanku seketika.
Dylan akan datang ke sini setiap hujung minggu. Kami terpaksa menangguh pelajaran kami di Eastardom dan perancangan perkahwinan kami juga terpaksa ditangguh.
Aku juga sering ditemani Dylan ke hospital untuk menjalani theraphy untuk menguatkan kembali tulang kaki. Kini aku sudah boleh berjalan cuma lebih bergantung dengan tongkat.
Dylan pula masih belum pulih. Aku nampak usaha yang dia lakukan, tapi masih belum ada peluang untuk dia ingat kembali.
Kami berdua memerlukan antara satu sama lain. We need each other. Dia perlukan aku dan aku perlukan dia.
Pipi Dylan aku usap perlahan. Rambutnya aku betulkan agar wajahnya aku dapat tenung dengan lebih jelas.
"Dylan. Wake up."tuturku dengan perlahan di telinga kirinya.
Dylan mengeliat kecil. Matanya dibuka.
"Morning my princess." ucap Dylan seraya memberi senyuman manis kepadaku.
But, wait! Princess? How did he know?
"Dylan? Kau dah ingat semula?"soalku.
Dylan menarik aku ke dalam dakapannya.
"Yes, aku dah ingat semuanya. Last night, aku sedar dari mimpi buruk dan aku ingat semuanya, Celine. Aku ingat semua tentang kau. All about you."jawab Dylan seraya merapatkan lagi dakapannya.
"Really?! Kenapa kau tak kejutkan aku?"aku menolak perlahan dada bidangnya lalu muka diangkat sedikit untuk memandang wajah Dylan.
"Aku tak sampai hati mahu kejutkan kau. You look pretty last night, damn pretty even in sleep condition! Jadi aku ambil keputusan untuk tatap kau sepanjang malam."bisik Dylan seraya bibir mengukir senyuman nakal.
"Thanks god. I miss you so much, Dylan. Aku rasa yang kau seperti sudah tinggalkan aku. Kau lain sangat semasa kau masih hilang ingatan. You're totally different!"luahku apa yang selama ini aku rasakan. Yes, it's true. Dylan lain sangat semasa masih sakit.
Cupp!
Dylan mengucup bibir aku seusai aku habis berkata-kata.
"But this thing masih sama bukan?"sakat Dylan seraya matanya dikenyitkan.
"Awhh pervert! Bangun sekarang, Dylan. I wanna take a shower."
"Em Celine, but I wanna cuddle with you. Please, princess. I miss you, ya knew."ujar Dylan seraya suaranya dileretkan.
"No, Dylan. Aku nak kita berjalan di luar ambil angin. Untuk kita juga sebab kau baru sembuh. You need fresh air, ya silly. Wake up, now."
"Fine. But can I take a shower with you?"
"Pervert! No way!"aku menjerit lalu berjalan perlahan ke bilik air menggunakan tongkat.
"Hahahaha. I'm coming!"Dylan membalas.
***
Kerusi roda ditolak perlahan oleh Dylan. I'm gonna be lazy right now. Geez. Kami bergerak ke bangku di tepi tasik.
"Celine! Dylan!"
Aku dan Dylan segera menoleh ke belakang apabila Danny memanggil nama kami.
"Aku mahu pergi kerja. Breakfast aku sudah siapkan di dalam. Don't forget to eat."pesan Danny sambil berjalan ke arah keretanya.
YOU ARE READING
BEAUTIFUL ANGEL
JugendliteraturC O M P L E T E D -The Great Writer Novaestar Award 2018- Maaf, ini bukan kisah cinta seperti di slot Akasia TV3 pukul 7 petang. Dan yang paling penting, waktu solat maghrib anda tidak akan terganggu. Ini adalah kisah cinta remaja, persahabatan dan...