3 -I'M NOT THE OLD KAYLA

962 80 1
                                    

Kayla pov

Seusai membersihkan diri aku menatap diri di cermin meja solek. I got this black hair from my late father, Paul Dawnson. And this brown eyes from my mother, Miley Dawnson. Thanks to them after gave birth this beautiful angel to the world.

Tali bathrobe aku ketatkan. Aku melabuhkan punggung di kerusi. Losyen diambil dan disapu ke sekitar lengan dan leher.

Just the way you are..

Aku menoleh ke arah smartphone yang sedang berbunyi tanda chat masuk. Losyen aku letak semula dan capai smartphone. Chat dari nombor yang tidak dikenali. Who is this?

Hi crazy girl.
-Unknown Number-

Who the hell is this? How dare this person called me crazy girl. Aku letak semula smartphone itu ke atas meja. Malas mahu layan orang gila tengah malam macam ni.

Just the way you are..

Aku mengerling smartphone. Urghhhh! Aku capai ia kembali.

Crazy rude rich girl.
-Unknown Number-

Oh my god. Ini melampau. Sangat melampau. Aku terus mendail nombor itu pantas. Talian disambungkan.

"Hello there crazy girl." suara garau di hujung talian. Dia lelaki.

"Who are you, crazy stalker?!!" aku menjerit kuat. Bergema satu bilik dengan jeritan aku.

Lelaki itu ketawa terkekek di hujung talian. Aku menggenggam buku lima.

"You know me, Miss Ford Mustang owner."jawabnya.

Fikiranku terus teringat lelaki yang aku langgar siang tadi. Macam mana dia dapat nombor aku? Ahh right, I gave him my card. Your fault Kayla.

"What the hell you want now, crazy bike guy?"soalku dengan nada sedikit tinggi.

"I want your apologies. Thats all." jawabnya. Muka aku bertukar merah kerana menahan marah.

"Sorry, aku tak ada masa nak layan kau! Aku tak kenal kau."kataku. Aku menghela nafas.

"I'm Michael Logan. Now you know me, right? So mana maaf untuk aku, Kayla?"

Urghh this boy. Tak kesah lah kau Michael ke apa, aku tak nak tahu kau siapa! Maaf, huh? Aku tak salah. Kau yang main selit.

"Aku tak perlu minta maaf aku rasa. Aku tak salah. Kau yang main selit! And you, Mr.Desperate. Just go to hell. Don't disturbed me, ya asshole!"

Aku terus matikan panggilan itu. Buat aku hilang mood je! Aku terus save nombor itu di phone contact. Asshole, itu nama dia. Memang sesuai. Oh yaaa, jangan fikir aku simpan nombor dia sebab aku mahu goda dia. Hell no! Aku cuma mahu berjaga-jaga dari terangkat call dia sahaja.

Aku terus memakai penutup mata dan baring di atas katil. Just sleep, Kayla. Tak perlu fikir pasal mamat motor itu lagi. Forget him.

***

Sandwich tuna aku suap ke dalam mulut. Aku mengerling Diana sesekali. Diana pula sibuk bermain smartphonenya. Ada kala dia mengambil selfie. She adored that phone so much.

"Diana? Kau ajak aku makan di kafeteria ni tapi kau sibuk dengan phone kau. Keep it before I throw your smartphone into dustbin."

Diana tersentak. Dengan sengihan kambing yang diberi, dia simpan smartphonenya ke dalam beg.

"Awhh Kayla, kenapa mood kau hari ini teruk? I hate that straight face on you."kata Diana.

BEAUTIFUL ANGELWhere stories live. Discover now