Kayla pov
Ford Mustang kuningku menyusur masuk ke dalam perkarangan rumah. Lirikan mata beralih ke Honda CRV Putih Daniel melalui pandangan cermin sisi.
Kereta dia ada di sini. Jadi semestinya dia ada di sini juga, bukan? Aku mesti pujuk dia. Aku tak mahu berpisah dengan Michael. I loved Michael freaking as heck!
Aku keluar dari kereta selepas enjin dimatikan. Kaki melangkah ke pintu utama. Setiba di hadapan pintu, helaan nafas dilepaskan. Aku perlu berani. Demi hubungan aku dan Michael.
Pintu ditolak lalu aku masuk ke dalam. Kelihatan Daniel sedang duduk di ruang tamu sambil memandang iPad di tangannya.
Mama pula tidak kelihatan. Aku menapak mendekati Daniel. Daniel mengangkat mukanya lalu memandang aku tepat. Senyuman terukir di bibirnya.
"How can you smiled like that right now? You knew the truth, Daniel." aku mula berkata seraya melabuhkan punggung di sofa berhadapan dengannya.
"Kay, aku tak tahu pada mulanya. Aku baru tahu semalam."jawabnya dengan tenang.
"Tahu tentang apa, Daniel?"soal mama yang baru muncul dari dapur.
Daniel tersentak. Aku menjeling dia. Mama melabuhkan punggung di sebelah Daniel.
"Err-"Daniel bersuara namun dia mula terdiam apabila aku memintas.
"Ma, Kayla boleh berkahwin dengan Michael?"soalku.
Mama menaikkan sebelah keningnya seraya memandang aku hairan.
"Kenapa tiba-tiba tanya? Michael dah melamar Kayla?"soal Mama kembali. Daniel hanya terdiam kelu.
"Ahh, no. Cuma tanya sahaja. Mama izinkan Kayla berkahwin dengan Michael kan?"pertanyaan diajukan kembali selepas menjawab persoalan Mama.
"Yaa, sure."jawab Mama seraya memandang Daniel.
"Jadi Mama sanggup lakukan apa sahaja untuk tengok Kayla bahagia, kan? Kayla cuma akan bahagia kalau Kayla dan Michael berkahwin."
"Kayla, stop it."Daniel berkata dengan nada tinggi.
"Kenapa Kayla perlu hentikan semua ini? Do you have an excuse?"soalku lalu mencebik.
"Hold on. Apa yang berlaku sekarang ni? All right, Kayla. You're my only child. Sudah tentu Mama nak lihat kamu bahagia."
"Thanks Ma. Tapi Mama kena putuskan pertunangan Mama dan Daniel dahulu."balasku.
"Kayla!"Daniel membidas.
"What? Kenapa pula, Kayla?"soal Mama.
"Kerana Daniel Logan adalah ayah kandung Michael. Kayla tak mahu jadi adik-beradik tiri dengan Michael. I loved him. Kayla tak mahu kehilangan dia."jelasku satu persatu. Mama seakan terkejut sambil menutup mulutnya dengan sebelah tangan. Daniel meraup wajah dan semakin gelisah.
"W-what? Kau ayah kandung Michael, Daniel? Is it true?"soal Mama seraya tangannya memegang lengan Daniel.
"Miley-"Daniel mula bersuara dan tidak sempat menghabiskan kata-katanya apabila Mama memintas.
"Kau cakap kau tiada anak dengan bekas isteri kau. How comes?"
Daniel menghela nafas panjang lalu memandang Mama tepat.
"Michael anak aku dan Elisa. My past girlfriend."
"Who's Elisa? Kenapa aku tak tahu?"
"Elisa White. Kali terakhir aku berjumpa dia dahulu sebelum aku berkahwin. Dan sampai sekarang aku tak jumpa dia. Michael said, Elisa's dead."terang Daniel.
"Gosh. What exactly happened? Patutlah kali pertama aku lihat Michael macam ada sesuatu tak kena. He's your son."balas Mama sambil memandang kami bersilih ganti.
Aku mula mencebik. Look! Mereka tak ambil peduli dengan topik utama. They keep talking about the past.
Aku bingkas berdiri. Naik rimas dengar dua orang tua ini berborak seperti tiada apa yang berlaku.
"Kayla. Where are you going? Sit there."arah Mama.
"Kenapa Kayla perlu duduk di sini. Mama bukannya mahu berpisah dengan Daniel pun."aku menjawab seraya kaki menapak ke tingkat atas.
"Kayla...."suara Daniel dileretkan memanggil namaku. Namun aku tidak endahkannya lantas masuk ke dalam bilik segera.
Pintu bilik ditutup seraya aku terduduk lemah di hadapan pintu. Muka diraup kasar olehku.
Apa yang boleh aku lakukan sekarang? Aku dah sehabis baik pertahankan hubungan kami. Please, God. Aku mohon kau tidak pisahkan kami. I really love Michael Logan. Tak mungkin aku akan teruskan kehidupan sebagai adik-beradik tirinya.
Air mata mula turun deras dari tubir mata. Esakkanku kian lantang. Dengan pandangan mata yang kabur dek kerana mata dibasahi air mata, aku membuka beg dan mengeluarkan smartphone.
Nombor Michael segera didail. Tangisan masih tidak dapat dikawal. Smartphone dilekapkan ke telinga. Perasaan berdebar apabila panggilan telah disambungkan.
Michael, please. Pick it up! I don't wanna lose you.
"Hello." suara Michael kedengaran.
"Michael, we need to talk. Isk.. Isk.."tuturku dengan tangisan yang entah bila mahu reda.
"Are you crying?"soalnya.
"No."jawabku laju sambil air mata dikesat dengan belakang tapak tangan.
"Geez. Aku tahu kau menangis. Kayla, listen here. Aku sudah bincang benda ini secara baik bukan? Aku rasa kau cukup dewasa untuk faham maksud aku. So? We have nothing to talk."
"What the heck are you thinking? Aku tak boleh terima semua ini. No! Kita dah berjanji bukan kita akan berkahwin? I'll never leave you in my life time. Tolonglah. We loved each other. Please."
"Kayla. Just accept the fact! We can't married. Please, jangan celarukan fikiran aku lagi. Aku sudah pun terima fakta bodoh ni. Dan sekarang giliran kau, aku tahu kau pun boleh terima juga. So please-"
"You really hurting me, Michael. You're jerk and darn bullshit! Now, I fucked this up! Its all make senses now. Kau tak cintakan aku sebagaimana aku cintakan kau. Dengan mudah kau lupakan aku macam tu sahaja. Gosh. Howdy hell. Jadi apa lagi yang boleh aku buat? Kalau itu yang kau mahu."
Talian aku putuskan segera. He's kinda jerk and asshole! He really piss me off. Well done, Kayla. Kau telah kehilangan Michael. Kau sedih? Buat apa lagi mahu bersedih?
Dia tak cintakan kau. Kau tak nampak ke dengan mudahnya dia tinggalkan kau. Tanpa sebarang usaha untuk pertahankan hubungan kau. He's coward! And fucking jerk.
Just accept this silly fact. Tak perlu menangis lagi, Kayla. Menangis tak akan mengubah apa-apa.
***
Maaflah kepada yang tak selesa dengan kata kesat yang ada. But, Author dah pun warning awal-awal di story description.
Love from,
Fiixorra
💜
YOU ARE READING
BEAUTIFUL ANGEL
Teen FictionC O M P L E T E D -The Great Writer Novaestar Award 2018- Maaf, ini bukan kisah cinta seperti di slot Akasia TV3 pukul 7 petang. Dan yang paling penting, waktu solat maghrib anda tidak akan terganggu. Ini adalah kisah cinta remaja, persahabatan dan...