Michael pov
Perempuan rambut hitam memandang aku tajam. Perempuan rambut keperangan di hadapannya pula terlopong memandang aku.
"Kau dengar ke tidak? Memang motor aku tak teruk mana. Tapi sebab kau tak reti nak bawak kereta, habis body dia calar. Setiap pagi aku bangun awal sebab nak pollish dia, senang-senang je kau hancurkan semuanya. Aku berlembut dengan kau ni pun sebab aku masih hormat dengan perempuan. So ..."
"Enough!" dia terus pintas bebelan aku. Tangannya terus membuka begnya dan mengeluarkan beberapa keping wang kertas.
"Kau nak duit kan? Nah ambik ni. Lepas ini jangan ganggu aku lagi!" dia letak wang itu di meja hadapanku. Perempuan itu terus berdiri dan capai tangan rakannya.
"Lets go, Diana. Aku tak ada masa nak layan mamat desperate ni." tambahnya lalu pergi meninggalkan aku.
What?! Seriously this crazy girl. Kalau aku ni kaya macam kau, aku tak hadap lah nak mengemis macam ni. Kayla Dawnson. Cantik tapi mulut macam longkang! Betul, siapa je yang tak kenal The Gorgeous Eastardom? Aku sengaja pura-pura mengaku tidak kenal dia.
Aku memerhatikan setiap langkahnya yang kian hilang dari pandangan. Dia mengibaskan rambutnya seperti iklan syampu.
Yes! I admit she's gorgeous! But that mouth? Very rude. Pity you crazy girl. The worst is your boyfriend, Kayla. Sangat kesian dapat perempuan gila macam kau ni.
Aku tersentak apabila bahu aku ditepuk. Aku segera menoleh.
"Micha, apa urusan kau dengan Kayla tadi? Terkejut juga aku nampak kau duduk semeja dengan dia?" soal Joseph lalu mengambil tempat di sebelah aku.
"Nothing. Aku cuma tuntut apa yang tak selesai sahaja." jawabku.
Joseph Edisson, classmate aku di sini. Dan juga housemate aku di rumah.
"Apa maksud kau? Did she took your money and she rejected you last night? Come on! Tell me, ya dude."
Aku menumbuk lengan Joseph. Otak dia ni selalu kotor.
"Woww. Kenapa? Aku tanya sahaja, Mr. Logan. Kenapa kau marah? Betul kan? Dia tolak kau sebab kau kurang power semalam? Hahaha" Joseph mula ketawa.
"Of course no, ya crazy brain! Dia langgar motor aku pagi tadi. Aku minta ganti rugi." jawabku lalu berpeluk tubuh. Joseph membuntangkan matanya. Mulutnya sedikit terlopong.
"Then? Apa yang berlaku? And and Monica macam mana?" Joseph menyoal. Aku memutarkan bebola mata.
"She called me desperate. Dasar mulut longkang. Hmph. Monica okay je cuma calar sikit. Tapi aku tetap tak puas hati dengan mulut dia."
Joseph ketawa.
"Desperate huh? Hahaha. All men in Eastardom got that name, bro."
Aku menoleh Joseph. Joseph mengangkat keningnya.
"Tapi kenapa eh?"aku menyoal. Joseph menarik nafas dalam-dalam.
"Semua lelaki yang kejar dia, dia gelar desperate. Ya know, she's pretty, gorgeous, beautiful, rich and damn hourglass body figure. Almost all men liked her. Kau tak suka dia? Aku suka. Buat geli-geli aku boleh je." jawab Joseph.
"Aku? Memang tak lah, bro. Mati hidup balik pun aku takkan berkenan dengan perempuan gila tu."
Joseph dan aku terus ketawa bersama. Damn you crazy girl! Sorry Kayla, you're not my taste. Crazy rude girl.
"By the way, kau dapat number phone kawan dia yang lagi seorang tu? Aku rasa macam.. Ahh ya know right?" soal Joseph sambil tersengih kambing.
"Sorry bro. Aku tak berminat nak ada kaitan dengan mereka berdua. Kalau kau nak, boleh cuba sendiri."
YOU ARE READING
BEAUTIFUL ANGEL
Novela JuvenilC O M P L E T E D -The Great Writer Novaestar Award 2018- Maaf, ini bukan kisah cinta seperti di slot Akasia TV3 pukul 7 petang. Dan yang paling penting, waktu solat maghrib anda tidak akan terganggu. Ini adalah kisah cinta remaja, persahabatan dan...