Kayla pov
Entah mengapa, petang ini tiba-tiba sahaja aku rajin pula membelek semula nota yang aku catit semasa dalam kelas Mrs.William pagi tadi.
Tapi sekarang tidak lagi, kepala aku mula bingung dan tidak mahu membaca nota itu lagi. Jadi keputusan yang telah aku putuskan adalah buku nota itu diketepikan.
Aku memandang siling putih seraya badan dibaringkan di atas katil. Selalunya apa yang aku sering lakukan sekarang? Bingo! Aku selalu hubungi Michael apabila bosan dan aku selalu berjumpa dengannya waktu-waktu begini.
But now, no more! We are over. Sudah empat hari kami berpisah. Michael pula sudah tidak lagi cuba nasib dengan memujuk aku. Apabila kami bertembung di Eastardom, dia anggap aku seperti tunggul kayu di situ. Seperti dia tidak pernah sedar dengan kehadiran aku. Matanya langsung tidak memandang aku.
Yes, I admit it. I miss him, already. But, that girl. Em aku sudah tidak melihat perempuan itu lagi. Mungkin Michael sudah memberi tahunya fasal diri aku, jadi dia mengambil keputusan untuk mengundur diri. Ya, maybe.
Stop it, Kayla. Just move on! And you're going back to your old life. Ketepikan soal Michael.
Aku melepaskan helaan nafas panjang.
But, I miss him. I miss Michael Logan. I miss my hot bike guy. I miss that damn blue eyes. And I miss his kisses.
Fuck off, I miss him like a heck! Aku mesti lupakannya, yes I must! Move on, Kayla. Just move on!
Mulut dimuncungkan. Huhh but I still love him, though. Aku mengiring ke kanan. Smartphone di bawah bantal aku capai.
Aku menghubungi seseorang. Panggilan telah disambungkan selepas beberapa saat, tinggal tunggu dia jawab sahaja....
"Hello."suara Diana kedengaran di hujung talian.
"Babe, kau buat apa sekarang?"aku mula menyoal.
"Aku on the way pergi hospital,"jawab Diana.
"Hospital? Why? Kau dah nak bersalin ke?"debaran terus terasa apabila mendengar perkataan hospital keluar daripada mulut Diana.
"Silly. No, aku pergi check up sahaja. Kandungan aku baru 4 bulan, Kayla."
Aku menepuk dahi, "oh tak ya juga, hahahaha."
"Kayla?"Diana memanggil namaku.
"Yes?"
"Aku tahu kau bosan. Call him, Kayla."
"Hell no! Tak mahu aku. Michael and I already over, Diana. Keep that in your mind."ujarku geram.
"But you miss him, right?"soal Diana.
Yes, I miss him. So much. Damn, so this is what they called hurt? I'm totally hurt missing him.
"Call him. Turunkan ego kau, dengar penjelasan dia. Aku tahu kau masih sayangkan dia."tambah Diana lagi.
"Emm, Diana? Aku rasa... aku mahu tidur. Huarghh, suddenly I feel sleepy. Kita borak lain kali, okay?"
"All right, Kayla. Kau jangan lupa apa yang aku pesan."
"Baiklah, madam. Kau jaga diri. Bye."aku segera mematikan panggilan.
Now, what should I do now? Sleep? Nahh I'm not sleepy at all actually. Aku cuma malas hendak berbahas perihal Michael dengan Diana.
Ajak mama borak? Mama busy dengan perancangan Majlis Perasmian keluaran minyak wangi baharunya. Aku di rumah seorang diri. Eh? Bukan seorang diri sebenarnya, ada beberapa orang maid. Tapi takkan aku nak ajak mereka berborak? Nak borak topik apa pula kan?
YOU ARE READING
BEAUTIFUL ANGEL
Ficção AdolescenteC O M P L E T E D -The Great Writer Novaestar Award 2018- Maaf, ini bukan kisah cinta seperti di slot Akasia TV3 pukul 7 petang. Dan yang paling penting, waktu solat maghrib anda tidak akan terganggu. Ini adalah kisah cinta remaja, persahabatan dan...