Awal pagi lagi,Jimin sudah bergerak ke sekolah dengan menaiki bas.Tiba di satu tempat ni,bas yang dinaikinya itu berhenti untuk mengambil penumpang.
Jimin yang menyedari penumpang tersebut adalah pelajar sekolahnya terus berniat untuk melihat siapakah pelajar itu.
Debaran di dada semakin kuat apabila melihat pelajar tersebut sudah berjalan di depannya untuk mengambil seat.Takut jikalau dia diejek di tempat awam ini.
Pelajar yeoja itu memakai jaket hitam dan kepalanya ditutup dengan bahagian kepala jaket.
Sebelum pelajar itu mengambil tempat selang dua di depannya,Jimin dapat merasakan aura yang dikenalinya sebelum ini.
Aura seseorang...
Yang dia jumpa semalam.
Aish tapi takkan lah.Tak mungkin dia bersekolah sama kerana selama ni dia tak pernah sekalipun nampak muka Hyera di sekolah.
Jimin membuat keputusan tidak berfikir panjang lalu mengalihkan pandangan ke luar tingkap.
.
.
.HYERA P.O.V
Aku cuba untuk mengawal rasa takut di dalan diri bila terasa seperti diperhatikan oleh namja yang aku kenal di belakang.
Yes,he is Park Jimin a.k.a budak mochi hingusan tu😒
Nasib baiklah aku lindung muka aku dengan jaket nih,kalau tak terkantoi lah yang aku pindah sekolah baru atau lebih tepat,sekolah JIMIN.
Argh andwae!Kenapa banyak2 sekolah kat situ jugak aku pindah?!
Nanti mesti kena kacau dengan si Jimin tu setiap hari.Yelah,nampak muka macam gengster je.Mesti kingka sekolah.
Eh tapi kan,aku perasan dia pakai spek mata harini.Semalam tak de pulak dia pakai.Hmm pelik.Ah biarlah.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.PUK!
Aww...sakitnya.
Aku dengan rasa malunya tahap gaban terjatuh semasa ingin membuka langkah setelah turun dari bas.Nasib baik bas dah pergi masa tu dan tak berapa ramai orang yang lalu lalang kat situ.
Aku melututkan lutut kiri aku lalu meniup2 kesan luka kecil.Mataku cuba chek sekeliling kawasan kaki kot2 ada yang luka jugak.
Aish bencilah pakai skirt sekolah ni!
Dah la stokin pun nipis.Geramnya.😤Belum sempat aku bangun,tiba2 sepasang kaki berhenti tepat di depan aku.Ehh ada hero datang ke~😝
Perlahan2 aku mendongak ke atas melihat gerangan orang tersebut.Mataku membulat besar.
Jimin?!Ok nampaknya dia dah nampak aku sebab jaket kat kepala sudahpun terlucut sejak aku terjatuh tadi.Dia memberi senyuman lalu menghulurkan tangan kepadaku,memberi bantuan.
Teragak2 tanganku menyambut tangannya.Dia pun menarik aku bangun.Aku menepuk2 belakang skirt untuk elakkan rasa janggal dan malu di antara kami.Aku memandangnya dan dia masih mengekalkan senyuman manis nya kepada aku.Tapi,dapat kurasa juga senyuman itu bermakna.
Ye tepat sekali,sangat bermakna bagi orang yang terjatuh ni.
"Urm gu-gumawo."
"Cheonman.Nampaknya tekaan aku betul lah,ianya memang kau dalam bas tadi tu kan?"
Aku menggangguk perlahan.Pandangan cuba dialihkan ke tempat lain.Argh parah lepas ni lagi banyak lah soalan dia tanya.So baik aku blah dulu.
"S-saya pergi dulu.Annyeong."
YOU ARE READING
That Student,Park Jimin[PJM]
Fanfiction•Kisah budak nerd plus tembam yang selalu kena buli,ikut arahan orang dan selalu dipandang rendah oleh orang sekelilingnya.Sehinggalah hidupnya hadir dengan seorang gadis comel dan baik hati yang telah mengubah nasib hidupnya• Park Jimin X Hwang Hye...