HYERA P.O.V
Bunyi kicauan burung membuatkan tidurku terganggu dengan serta merta.Tanganku ligat menggosok2 sedikit mata serta mengeliat kecil.
Pergerakan aku terbantut apabila terasa sesuatu memeluk erat pinggang rampingku.Aku pandang empunya tangan tersebut.Oh Jimin.Aku hampir terlupa pasal dia.
Haih Jimin...awak buat saya makin rasa bersalah tau tak흫_흫
Perlahan aku alihkan tangannya dari pelukan sehingga terlerai.Aku bangun lalu melangkah longlai ke arah bunyi burung di luar tingkap wad milikku.
Aku tersenyum melihat seekor ibu burung yang sibuk memberi makan kepada anak2nya.Tapi pada masa yang sama,hati aku semakin dihimpit rasa sebak.
Macam manalah keadaan omma appa sekarang?Adakah diorang still fikir pasal keadaan aku?
Lama aku termenung sehinggalah terasa seseorang memeluk aku dari belakang.Bahu kanan aku juga turut terasa berat semacam.Aku toleh melihat Jimin yang masih mamai sebelum tangannya yang berada di pinggang aku pegang lembut.
"Awak,comelnya burung tu...saya suka lah"
Jimin mula membuka matanya luas.Kemudian dia memandang ke bawah atau lebih tepat pada bahagian tengah seluarnya.
"M-maksud awak burung saya ke?*terkejut*Haa eee byuntae rupanya kau ni what the-"PUK!
Sempat aku luku kepala Jimin sebelum dia sambung mencarut.
"Yaish apa awak ni?!Tu burung lain lah eeeee"Habis merah pipi aku macam badut.Jimin ni kalau sehari tak byuntae tak sah.Nasib sayang😌
Errmm sayang sebagai kawan...
"Haha.Kau ni.Aku gurau jelah.Ha kan kau dah senyum.Manis je hehe"
Senyuman aku mula kendur.Aku mula teringat tentang perkara tu.Dengan bijaknya aku cepat2 tukar topik.
"Erm rasanya awak boleh balik dah kot.Saya dah okay harini.Tak perlu risau"Kata aku jelas."Ehh no no no.Sebelum tu biar aku beli makanan dulu untuk kita ye"
Balas Jimin sebelum masuk ke dalam bilik air untuk membasuh muka.
Oh lupa aku nak cakap.Wad aku ni VIP punya so semua keperluan lengkap je kat sini.Bukan guna duit aku tempah bilik ni tapi omma appa.
Hm tapi tu lah,ada sorang nurse yang bertugas jaga aku tu kata yang omma appa lawat aku sebelum aku sedar.
Apa?Tak boleh ke luangkan masa lebih sikit untuk anak yang tengah sakit ni?:(Jimin yang selesai bersiap menepuk perlahan bahu aku.
"Kenapa ni?Asyik termenung je?Dah la jangan fikirkan sangat tentang semalam.Nanti aku cuba suruh Jungkook siasat pasal kes kau tu""Tak payah la.Lagipun diorang tak seksa saya pun"
"I know tapi masalah nya diorang dah melebih sebab kurung kau dalam gelap.Aku tau kau fobia gelap kan?"
Jimin merenung mata aku mencari kepastian.Aku mengeluh kecil.
"Dah la.Pergi lah beli makanan.Erm tapi kalau saya nak aiskrim coklat boleh?Mengidam lah pulak hehe""Mana boleh makan aiskrim pagi2 lagi.Tak elok lah...nanti sakit siapa susah?Aku jugak"
"Alaaaa boleh la pelishh"Pujuk aku dengan muka secomel comel yang boleh.Aku goyang2 sedikit tangannya.
"Arraso2."Jimin mengganguk boleh.
Air mukaku berubah ceria.
"Yey!Gumawo"Senyuman nipis diberikan kepada aku.Rambut aku diusap lembut sebelum dia beredar pergi.
"Childish".
.
.
.
.
.
.
.
.
.Sesudah Jimin membeli makanan untuk dia dan Hyera,dia berjalan ke arah lif lalu ditekannya button naik.
"Keke~do you love me?O-"
Ringtone telefon Jimin berhenti sebaik sahaja punat hijau yang terpapar di screen telefonnya dislaid.
"Hello?Omma wae?"
"Jimin,kamu dekat hospital lagi ke teman si Hyera?"
"Haah.Wae omma?"
"Haih bukan apa cuma risau je dekat kamu.Lagipun omma bosan duduk sorang2 kat sini.Pastu,boleh tak kalau omma pergi jenguk kamu berdua?"
"Ehhh tak boleh!"
Ops,terkuat pulak suara.
Ish bukan apa,omma aku dah la tengah sakit lagi tumit kaki tu.Kang aku jugak yang susah."Alahh omma ok jelah.Kamu ni risau sangat"
Suara omma yang tergelak kecil kedengaran di hujung panggilan.Aku pout.
"Tak payah lah omma...Lagipun rasanya petang ni Hyera discharge jadi tak perlu risau lah"
"Hm iyelah chim.Ok lah omma nak sambung buat kerja ni.Bye chim"
"Bye omma"
Aku off telefon lalu disimpan ke dalam poket.Tiba2 aku ternampak Hyera tengah bermain buaian dengan sorang budak kecik ni dekat taman dalam kawasan hospital.Aku gelengkan kepala sendiri dan berjalan ke arah taman tersebut.
"Hyera-ssi"
Hyera mendongak melihat aku di depan.
"Ouh Jimin.Kenalkan ni kawan saya,Jaechun"Aku memandang budak lelaki yang umur lebih kurang 5 tahun macam tu di sebelahnya yang turut bermain buaian.
"Hyera,agak2lah kalau nak kawan dengan budak kecik kot"Aku labuhkan punggung di atas buaian yg ada di belah kanan Hyera.
Jadi Hyera dekat tengah sekarang."Alah apa salahnya.Kan Jaechun?"
Aku tengok budak Jaechun ni dari tadi diam je sambil tengok kitorang dua dengan mata bulat dia.Aku membisik pada Hyera.
"Yah Hyera,kenapa budak ni senyap je?Dia bisu ke?""Tak lah.Dia cuma susah bercakap dengan orang yang baru dia kenal.Tadi pun saya mula kenal dengan dia waktu dia jatuh depan saya.Saya pun tolong lah"
"Ouh.Annyeong Jaechun.Nama hyung Jimin"
Aku cuba bermesra dengan dia.Jaechun sekadar senyum.Kemudian dia melambaikan tangan tanda hello.
Aku tersenyum melihat dia.Tiba2 aku teringat pulak dekat makanan yang aku tengah pegang.
"Eh Hyera jom makan.Aku dah beli makanan ni.Nah aiskrim kau.Kang cair pulak""Oh gumawo*senyum*.Jaechun nah noona belanja.Ambil lah"
Aiskrim perisa coklat kacang itu disambut perlahan oleh Jaechun dengan muka yang ceria.
"Gumawo noona^o^"Aku kat hujung ni dah mencebik Dengan aku taknak bukak mulut pulak.Takpelah redho jelah Jimin.
Aku dan Hyera pun menikmati makanan kami di atas bangku yang tersedia di situ.Tak lupa juga dengan Jaechun.Dia nampak seronok bila Hyera suapkan makanan untuk dia.
Alaaa jeles titew...〒_〒
TBC...
YOU ARE READING
That Student,Park Jimin[PJM]
Fanfiction•Kisah budak nerd plus tembam yang selalu kena buli,ikut arahan orang dan selalu dipandang rendah oleh orang sekelilingnya.Sehinggalah hidupnya hadir dengan seorang gadis comel dan baik hati yang telah mengubah nasib hidupnya• Park Jimin X Hwang Hye...