.
.
.Setibanya Hyera di tapak perkuburan,
dia ternampak susuk tubuh Jimin yang menatap sayu kubur ommanya.
Tanpa berlengah masa Hyera melangkah mendekati Jimin.Dia menyentuh bahu kanan Jimin."H-hyera???"
Jimin seakan terkejut dengan kehadiran Hyera di situ.Hyera yg faham akan keadaannya terus mendakap tubuh sahabatnya itu untuk menyalurkan sedikit kekuatan.
Dibiarkan sahaja Jimin menangis di dalam pelukannya.Bajunya yang kebasahan dengan air mata Jimin juga tidak dihiraukan.Yang penting keprihatinannya terhadap Jimin.
"Nangislah sebanyak mana yang awak nak Jimin.Saya selalu ada dengan awak...."
Belakang badan Jimin diusapnya berkali².Hampir setengah jam mereka berpelukan sampai tak sedar seseorang menghampiri mereka dari belakang.
"Jimin..."Panggil figura tersebut.Perlahan² Jimin melepaskan pelukan lalu mendongak melihat si dia.
"T-Taehyung-ah..."Jimin tergamam sebentar sebelum kali kedua dirinya dipeluk oleh Taehyung pula.Pelukan itu dibalas erat oleh Jimin sebelum mereka berdua menghamburkan tangisan bersama².
Hyera di situ juga tergamam melihat aksi di depannya namun dia hanya berdiam melihat mereka berdua.
Pantas Jimin memandang Hyera apabila teringat akan kehadirannya.
"Hyera boleh t-tak kau tinggalkan kitorang berdua?""Oh erm nae.Annyeong..."
Setelah kelibat Hyera tiada,mereka perlahan² melepaskan tubuh masing².
Mereka bertatapan seketika sebelum Taehyung mengalihkan pandangannya ke arah kubur arwah Pn.Park.Tangannya menyentuh lembut permukaan kubur.Dengan suara serak basah Taehyung bertanya kepada Jimin.
"M-mmacam mana omma boleh meninggal?K-kau tak jaga dia baik² ke hah?!""A-aku tak tau.Yang aku ingat balik² je omma dah terbaring atas lantai kat ruang tamu.Waktu tu aunty Jihyo yang tolong dapatkan bantuan dari pihak hospital.Katanya omma terpengsan waktu dia nak pergi bukakkan pintu untuk aunty Jihyo.
Last² aunty Jihyo pun rempuh masuk dan tengok omma dah pun tak bernadi lepas dua minit macam tu..."Kata Jimin sayu.Mata milik Taehyung hampir merah tatkala sebak mendengar cerita tersebut.
"Huuh...so sekarang,kau nak buat apa?"Pertanyaan Taehyung hanya dibalas angin memandangkan Jimin masih leka termenung jauh mengenangkan hidupnya.
"Yah..."Taehyung menolak sedikit lengan Jimin supaya sedar.
"Start from now,kau tinggal dengan aku okay.Tengok kau pun dah macam tak de roh.Dah kajja"
Jimin yang berkeadaan lemah itu sekadar bersetuju dengan pelawaan Taehyung,
Iaitu abang angkatnya.
.
.
.
.
.
.
.•FLASHBACK•
"Maaf tapi keluarga saya sudahpun sign borang pengambilan semula hak kami iaitu anak kandung kami Kim Taehyung.Tolong beri kerjasama yang baik."
Kedengaran suara rintihan cukup kuat di dalam rumah agam milik Tn.Park.
Jimin menarik² tangan abang angkatnya itu daripada diambil oleh pembantu² Tn.Kim dan Pn.Kim."Huwaaa jangan lah amik abang kita hiks hiksss"
Jimin menangis teresak² menatap abangnya yang turut menangis tanpa membuat sebarang tindakan.Kemudian Pn.Park melangkah mendekati anak kandungnya itu lalu memeluknya erat bagaikan anak patung untuk cuba memisahkan mereka walaupun dalam keadaan terpaksa.
Dia juga sebagai ibu yang sudah lama menjaga dan membelai Taehyung,anak angkatnya yang sedang berusia 9 tahun itu turut berasa sakit di dada.
Namun dia cuba menerima hakikat bahawa dia sekadar ibu angkatnya sahaja."Andwaeee hyung!!!!!"
Teriak Jimin sebaik sahaja pegangan tangannya terlerai dengan tangan kecil Taehyung.Jimin meronta² di dalam pelukan Pn.Park.
"HUWAAA OMMA!TaeTae sayang omma hikssss"
Teriak si Taehyung pula apabila dia dipaksa masuk ke dalam kereta hitam milik Tn.Kim.Pn.Park dan Tn.Park hanya melemparkan pandangan sayu melihat satu²nya anak yang mereka sayangi.Sempat lagi Tn.Kim tersenyum sinis kearah Tn.Park yang berdiri di hadapan pintu rumahnya.
Tanpa memikirkan nasibnya,Tn.Park berlari keluar dari halaman rumahnya demi mengejar anak lelakinya yang diambil itu.Tepat sahaja dia berdiri di tengah jalan,secara tidak sengaja sebuah van berwarna kuning merempuh dirinya kuat.
Pn.Park serta Jimin yang masih kecil itu mula terdiam dan terkejut melihat insiden yang berlaku di depan mata mereka sendiri.
"A-AAPPA!!!!!!!!!!!".
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Seperti biasa,aku berjalan masuk ke kelas untuk hari ini tapi tanpa kehadiran Jimin di sisi.Aku mengendahkan kata² yg dilontarkan oleh pelajar sekeliling terhadap raut muka ku yang tidak bermaya.Aku mula melabuhkan punggung di tempatku.
Ini semua sebab aku terlalu emosi dan risaukan keadaan Jimin,kawan yang aku sayang semalam.Sampaikan aku menangis kerana risau hampir pukul 3 pagi.Aku call,mesej si dia tak membalas.Mungkin masih terkejut dengan apa yang berlaku terhadap dirinya semalam.
Leherku tiba² dirangkul dari belakang.Pantas aku mendongak melihat gerangan tersebut.
"Hai Hyera kiyot.Eh-kejap.Kenapa muka ni?Lesu je.Awak tak breakfast ke pagi tadi?'
Soal April penuh risau.Hyera sekadar memberi senyuman semampu yang boleh.
"Eish boleh pulak dia pergi senyum.
Eeeee cepatlah bagi-""Ye ye saya dah breakfast puas hati?"
Malas² Hyera menjawab.Macam lah dia tak kenal perangai April yang terlalu prihatin tu.Ceh waktu Jungkook demam haritu takde pulak prihatin gila nak mampus pasal dia heh.
Jungkook yang turut berada di situ mula perasan akan ketiadaan Jimin di sebelah.
(Ehem² author nak menyelit kejap.
Ok korang kena faham yang di mana ada April di situ ada Jungkook budak coconut🌝)"Wuit,si Jimeng otak biru tu mana?"
Ehh Juon ni.Lazat² dia je panggil Jimin otak biru.Jimin yang aku kenal innocent orang nya k.Kutuk Hyera dalam hati .
"Erm.....sebenarnya dia~"
Tbc...
Maaf,author ada masalah tak leh hadap fon lama²(:
YOU ARE READING
That Student,Park Jimin[PJM]
Fanfiction•Kisah budak nerd plus tembam yang selalu kena buli,ikut arahan orang dan selalu dipandang rendah oleh orang sekelilingnya.Sehinggalah hidupnya hadir dengan seorang gadis comel dan baik hati yang telah mengubah nasib hidupnya• Park Jimin X Hwang Hye...