Ahhhh leganya rasa...
Lepas makan terus baring atas katil.Haha jelas nampak aku ni macam budak obesiti tapi kesah pe aku.
Aku memandang siling di atas sambil leka termenungkan sesuatu.Haih rindunya kat omma appa😭
Huwaa aku nak diorang jemput aku waktu balik nanti,ni tak.Sikit2 harapkan Jimin.Kesian kat dia.Dah macam suami aku pun ada🌚KLERK...
Bunyi pintu tandas membuatkan aku menoleh memandang Jimin yang baru sahaja keluar dengan rambut basah dan kusut tapi dah tersarung baju tshirt putih di tubuh.Hm korang bayangkan lah macam mana oppa hot korang nih😍
Dengan tuala kecil yg tersangkut di leher,dia mengelap2 rambutnya sehingga kering.
Dan tak tau lah kenapa perangai aku yang gedik semacam tiba2 ni pergi suruh dia datang sini.Niat nak tolong keringkan rambut dia.Astaga apa aku buat ni malu woii.
"Duduk"
Arah aku suruh dia duduk kat sisi katil.Tanganku mencapai tuala kecilnya di leher lalu berdiri dekat di hadapan dia.Aku pun mula ligat mengelap rambut hitam Jimin.Sambil2 aku aku jeling sekejap mata Jimin yang duk leka usha aku dari tadi🌚
"Yang awak pandang saya lama2 tu kenapa?"
Tanya Hyera dengan nada agak segan.
Pertanyaannya tidak dijawab malah diberikan satu kejutan yang tidak disangka Hyera.Pinggangnya tiba2 ditarik dengan kedua belah tangan Jimin lalu dipeluk kemas.Terasa nafas hangat Jimin di perutnya.Habis berhenti sel saraf otak,darah semua dalam badan Hyera agagaga!
"Yah--Ji-Jimin-"
"Shu~Just,stay like this.Lap je rambut aku.Lagipun aku tengah sejuk ni.Pagi² kot"
Ujar Jimin selamba sambil eratkan lagi pelukan di pinggangku.Aku pun sambung kerja aku yg tergendala tadi untuk hilangkan rasa gementar.Tenang weh tenang,he just your friend.
"Erm Hyera,kau masih nak gaduh dengan aku ke?"
Tanya Jimin.Terdiam aku sebentar.
Haha lupa pulak aku pasal hal ni.
Entah la mungkin sebab aura Jimin ni baik sangat sampai mampu buat aku rasa malas nak gaduh dengan dia lama²."Taklah.Saya dah ok"
Lenganku mula dicapai.Jimin mendongak memandang aku yang agak tinggi dengan mata dia yang bersinar² tu.
"Jinjja?!!"
Aku angguk kecil.
"Aww gumawo-yooo~"
Jimin membuat aegyo tak berbayar di hadapan aku.
Tergelak aku dibuatnya tengok kecomelan dia.Eee geram betul dengan muka baby dia nih.
Selesai keringkan rambut Jimin,dia pun bangun menuju ke bilik air semula untuk sikat rambut dia yang kusut masai manakala aku pulak baring semula atas katil putih ni dengan keadaan menelentang.
Nak buat macam mana,bosan tau tak duduk kat hospital ni.Nak discharge awal kene bayar lebih pulak.Eii sabor je.Nasib baiklah ada Jimin my Jiminie kat sini.Tak sangka pulak dia sanggup teman aku dekat hospital yang membosankan ni.
Tanpa aku sedar,Jimin dah lama ambil tempat di sebelah aku sambil pandang aku lama.Aku yang baru habis mengelamun merenung Jimin.
"Hm bosanlah.Jom main game nak?""Nak!Game apa?"
"Game...."
TBC...
YOU ARE READING
That Student,Park Jimin[PJM]
Fanfiction•Kisah budak nerd plus tembam yang selalu kena buli,ikut arahan orang dan selalu dipandang rendah oleh orang sekelilingnya.Sehinggalah hidupnya hadir dengan seorang gadis comel dan baik hati yang telah mengubah nasib hidupnya• Park Jimin X Hwang Hye...