.
.
.
"Omma,Hoseok rindu omma..."Sayu Hoseok berkata sendirian sambil menatap siling penjara.
Sudah hampir sebulan Hoseok dikurung di dalam penjara atas hukuman cuba membunuh.
Nak balas dendam dekat Jimin pun dah takde guna lagi.Dia sedar akan salah nya kerana memandang rendah pada orang bawah seperti Jimin.
Hoseok kini hanya bergantung harapan kepada ibu bapa nya untuk datang membebaskan dia.
Tiba-tiba segumpal kertas kecil dibaling atas pahanya.Hoseok menoleh memandang lelaki yang duduk di sebelahnya.
Setahunya lelaki itu tidak pernah bersuara saat hari pertama dia masuk penjara hingga kini.
Lelaki yang berwajah comel dan nampak lebih muda dari Hoseok membuat isyarat tangan menyuruh Hoseok membaca isi kertas tersebut.
"Baca?"
Lelaki itu menggangguk kecil.Dengan perlahan Hoseok membuka dan membaca kertas yg diberi.
Nama hyung apa?Saya Lee
Hansung:)
Hoseok memandang dia kembali lalu mengukirkan senyuman."Jung Hoseok.Panggil Hoseok je."Lelaki itu membalas dengan senyuman kecil.Seketika kemudian Hoseok berasa pelik.Kenapa lelaki di depannya ini tidak bertanya dengan mulut je?
Hansung yang dapat meneka riak wajah Hoseok itu mula menulis sesuatu pada buku kecilnya.
Dikoyak helaian yg ditulis dan diserahkan pada Hoseok.
Saya tak boleh bercakap:)
Hoseok mula diselubungi rasa bersalah."Mianhae,hyung tak tahu."Hansung hanya membuat isyarat tanda 'tak apa'.
Sedari yang hari makin lewat malam,Hoseok bertanya lagi."Kenapa tak tidur lagi?Dah lewat dah ni."
Sekali lagi Hansung menyerahkan sekeping kertas kecil kepada Hoseok.
Tak boleh tidur lah hyung.Malam ni rasa sejuk sangat.
"Kalau macam tu tidur je lah sebelah hyung."Kata Hoseok lalu menepuk tempat sebelah nya yg beralaskan tilam milik Hoseok.
Hansung kelihatan agak malu untuk menerima pelawaan Hoseok.Hoseok memegang bahu Hansung dan cuba mempelawa nya sekali lagi.
YOU ARE READING
That Student,Park Jimin[PJM]
Fanfic•Kisah budak nerd plus tembam yang selalu kena buli,ikut arahan orang dan selalu dipandang rendah oleh orang sekelilingnya.Sehinggalah hidupnya hadir dengan seorang gadis comel dan baik hati yang telah mengubah nasib hidupnya• Park Jimin X Hwang Hye...