📙Part 8

333 57 12
                                    

"Urm,Jiminie~"

Automatik langkah Jimin terhenti.Air mukanya turut berubah apabila peristiwa pahit tersebut terlintas di fikiran.

FLASHBACK-

"Hyung!"

"Waeyo?"

"Nak aichim tuuu~"

"Alolo mian chim,hyung tak cukup duit la nak beli.Bawak pun 40cen je."

"Alorhh tapi chim nak...."

"Lain kali jelah eh?Nanti titew curuh omma belikan aichim manhi-manhi untuk chim."

"Hmm taknak...nak sekarang jugak!"

"Chimchim!Dengar cakap hyung boleh tak?!"

Jimin yang baru sahaja dalam usia 6 tahun itu tersentak saat pertama kali dimarahi kuat oleh hyungnya.
Matanya terus terasa pedih dan hangat.

"H-hiks hikss benci hyung!Hyung jahat!!!"

Laju kaki Jimin berlari menyorok di sepohon pokok yang terdapat di taman.Kemudian dia bersandar di batang pokok sambil tidak henti menangis.

"Nah!"

Jimin membuka matanya sedikit.Matanya membulat.

"Tadaa~~~"

"Aichim rek velvek?"

"Yup!Ambil lah."

"Yeyy gumawo!

Dia menyambut aiskrim di tangan seseorang lalu menikmatinya seorang diri.Lidahnya leka menjilat2 serata aiskrim.

"Sedap?"

"Hurm..tadi cakap tak cukup duit.Tipu"

"Hehe tapi betul lah.Ni pun hyung mintak kat hakak comel tu tadi secinggit."

"Eii alien punya hyung."

Hyungnya tersenyum petak.Jimin pun membalas senyumannya.

END FLASHBACK-

"Yah Jimin-ssi!!!"

"Eo?Bwo???"

"Haih.Mengelamun pulak awak ni.Saya nak tanya sikit.Urm a-awak selalu kena buli ke dengan diorang berdua tu?"

"Uh?Hm tak perlu kot kau tahu."

Ujar Jimin lalu melajukan langkahnya kedepan untuk mengelak.Tapi sempat pergelangan tangannya digenggam Hyera.

"But i'm your friend.Susah sangat ke nak jawab soalan saya tu?"

"Just a friend.Not bestfriend.So no need to know more about me."

Tepat mata hitam Jimin memandang mata milik Hyera.Wajah Hyera berubah sedikit pudar lalu dengan perlahan melepaskan pegangan tangan.

"Arraso.Sa-"

"Hyera-ssi!"

Hyera berpaling ke belakang.Kelihatan Hoseok berlari anak ke arahnya.

"Huh...mian ganggu awak tapi saya nak mintak awak tolong angkat buku dengan saya dekat meja Puan Yoo boleh?Sekejap jee"

"Hm boleh."

"Eo?Apa yang budak nerd ni buat kat sini?"

"Oh dia cuma-"

Kata2 Hyera terhenti apabila melihat Jimin sudahpun berlalu pergi dari situ.Nampaknya dia nak pulang dengan segera.

That Student,Park Jimin[PJM]Where stories live. Discover now