"Chimchim!Ni bekal bawak!Kang lapar pula masa rehat.Maaf lah omma dapat bekalkan roti majerin dengan gula je."
"Ah gwenchana omma.Chim ok je.Asalkan dapat merasa air tangan ibu setiap hari."
Jimin tersenyum kelat.Kasut nya sudah diikat tali dengan kemas dipandang sekilas.
Hmm kasut kesayangan.Mana boleh dipandang remeh macam tu je.
"Gumawo omma.Chim pergi dulu ye.
Jangan lupa makan ubat tu.Omma masih demam.Jangan buat kerja banyak sangat tau.Rehat secukupnya.
Kalau nak pergi mana2 beli barang mintak tolong Jihyo noona jiran sebelah kita belikan.Chim sayang omma tau.Annyeong!"Tangan Pn.Park diciumnya lembut.
Pn.Park tersenyum."Haih kamu ni chim...bukan main membebel ye.Kalah ibu2 readers tuh."
Jimin tersengih sehingga menampakkan eyesmile nya.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.JIMIN P.O.V
Aku menundukkan muka sebawah yang boleh apabila melalui laluan locker sekolah.Tidak mahu melihat mata2 tajam yang menjeling aku di sekeliling.
Locker bernombor 95 aku buka lalu mengambil beberapa buku yang hendak digunakan termasuklah buku Sejarah.Ye,buku yang paling aku benci untuk pegang,baca dan pandang setiap hari.
Huhu aku tak suka Sejarah (╥_╥).Locker ditutup semula lalu aku kembali meneruskan langkah ke kelas.Telinga aku masih tak lepas mendengar ejekan dan hinaan dari pelajar2 di situ.
"Huh...budak miskin ketot ni lagi.Rosakkan mata gorgeous aku je pagi2"
"Ergh bila dia nak berambus doh?
Buat semak lah.""Halamak acah je budak tu...muka aku lagi hensem macam Gd."
"Hm kalau dia bukak spek mesti nampak lagi buruk kan.Hahah!!!"
Masalah mental apa lah diorang ni.
Pakai spek buruk,bukak spek pun buruk.Eii kalau aku jadi Park Seojoon dalam drama "Fight For My Way" tu,dah lama aku tumbuk muka dia!Aku melabuhkan punggung di tempat duduk ku di belakang sekali.Sudah menjadi perkara biasa bagi orang yang lemah macam aku ni duduk belakang sekali.Dianggap seperti tidak wujud.
Haritu pun,masa nak amik kertas ujian math dekat cikgu Jaesuk,dia panggil nama aku lepastu aku pergi lah ke depan nak ambil kertas ujian tu.Then,dia buat2 macam tak nampak kewujudan aku kat situ.
Paling kejammnya,kertas ujian math aku yang bermarkah 98% tu dilemparkan selamba ke luar tingkap oleh cikgu Jaesuk sendiri.
Semua di situ pun ketawakan aku di depan termasuklah cikgu Jaesuk.Aku tertunduk lalu melangkah lemah ke tempat duduk aku semula.
Tapi,nasib baik omma pujuk aku malam tu.
Tanpa aku sedar,air mata aku mengalir mengenangkan peristiwa tersebut.Sangat sukar untuk aku mendapat markah yang tinggi seperti itu.
"Woi budak!"
PAP!
"Siapkan kerja sekolah aku ni.Kalau tak aku sumbat mulut kau dengan berus jamban tu!"
Kata pelajar namja yang bernama Ong Seungwoo itu.Kang Daniel di sebelahnya tersenyum sinis memandang aku.
Dua orang pelajar ni lah yang selalu membuli aku.SELALU.Kalau dibentak,memang nahas lah dibuatnya.Mereka berdua agak dikenali ramai di sekolah ini terutamanya pelajar perempuan.
Kang Daniel,terkenal dengan ketampanan mukanya dan juga kaki playboy.Ong Seungwoo pula,terkenal dengan wajah dingin dan hotnya.
Kadang2,pandai membuat lawak hambar.Diorang ni rapat lah jugak.
"Oi kau dengar tak?!"
"Nae d-dengar."
"Hmm bagus~Ni aku suka bila jadikan kau hamba buli aku.Tak membantah dan hodoh.HAHAHA!"
Ketawa Seungwoo dan Daniel.Mereka berdua pun berlalu pergi.
"Haih,waktu math lagi 15 minit.Sempat ke ni?"
Aku mula risau bila lihat jarum di jam kelas ku tak henti berdetik dari saat ke saat.Namun,aku buang perasaan risau jauh2 lalu menyiapkan kerja sekolah dengan cepat.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
."Baiklah semua boleh pergi rehat.Pastikan siap kerja sekolah yang cikgu bagi ."
"Baik cikgu!"
Kata semua pelajar di dalam kelas A serentak.Berpusu2 pelajar berlari keluar untuk ke kantin.
Nak makan pig chop tersedap ahjumma Yong katanya🌚.
Jimin yang sudah berkira2 hendak keluar dari kelas terhenti apabila Miss Yoona memanggilnya.
"Jimin."
"Nae?"
"Boleh tolong cikgu bawak buku2 ni semua pergi ke meja cikgu?"
"Ah nae boleh cikgu."
Tanpa berkata apa-apa,Jimin dengan ringan tangannya membawa semua buku latihan itu ke meja Miss Yoona sambil mengikuti Miss Yoona dari belakang.
"Done.Gumawo Jimin."
Senyum Miss Yoona kepada Jimin.
Jimin tersenyum nipis sambil menunduk kebawah."Hal kecik je.Ok lah cikgu saya pergi rehat dulu."
"Oh sebelum tu,omma kamu apa khabar?Sihat?Rasanya lama dah cikgu tak melawat dia."
"Urm dia kurang sihat sejak dua menjak ni.Tapi tak apa,Jihyo noona jiran sebelah ada jagakan dia."
"Ah jinjja?Ok,kirim khabar cikgu eh kat dia.Kalau ada masa,cikgu lawat lah dia."
"Nae.Bye cikgu."
Baru sahaja kakiku keluar dari bilik guru,seseorang yang bersiul membuatkan aku menoleh ke arahnya.
"Pewittt~Ngorat cikgu nampak.Tak ajak."
Mata aku terbuntang luas.KangKong geng ni lagi...
A/N:KangKong geng(Kang Daniel and Ong Seungwoo)😂
Seperti biasa,kedua2 mereka menyeluk tangan ke dalam poket sambil berlagak cool.Bibir tu jangan cakap lah,always bentuk cili.Ei kalau boleh nak je letak cili betul2 dekat situ.
"Tch.Tak sedar hodoh.Sebok nak ngorat cikgu cantik."
Jimin mengendahkan kata2 pedas Daniel itu lalu kakinya laju melangkah pergi.
Tapi malangnya,badannya terjatuh ke lantai apabila kakinya disepak agak kuat dari belakang.
"Argh appo!"
"Haha.Sakit ke?Alolo cian dia.Lain kali tak payah nak pekak sangat.Nanti lagi pekak telinga kau tu kitorang buat."
Perli Seungwoo pedas lalu dengan selambanya menyepak badan Jimin.
Mereka berdua pun beredar pergi dengan hati yang puas.Jimin memejam matanya rapat.Cuba mengumpulkan segala kekuatan yang ada untuk bangun.Dengan lemahnya,dia berjalan ke arah kantin.
"Ugh...appo~Omma...😭"
TBC...
YOU ARE READING
That Student,Park Jimin[PJM]
Fiksi Penggemar•Kisah budak nerd plus tembam yang selalu kena buli,ikut arahan orang dan selalu dipandang rendah oleh orang sekelilingnya.Sehinggalah hidupnya hadir dengan seorang gadis comel dan baik hati yang telah mengubah nasib hidupnya• Park Jimin X Hwang Hye...