.
.
."Hello~ Jiminie-- Eo?"
Muka Hyera berubah pelik apabila terlihat Jimin yang sudah bersiap dengan seluar dan hoodie hitam yang tersarung di tubuhnya.
"A-awak nak pergi mana pulak ni?" Gugup Hyera.Entah tiba-tiba rasa malu bila terkantoi tenung Jimin lama tadi.Jimin tersengih.
"Hehe,jom teman aku pergi taman kejap.Nak segarkan badan."
"Aigoo tapi awak still demam-"
"Dah tak demam dah lepas kau jaga aku hihi.Jom!"
Terus laju tangan Hyera ditarik mengikut langkahnya.
"Hyung ,Chim nak keluar pergi taman jap dengan Hyera!!!"Laung Jimin riang.Taehyung yang duduk bersantai dengan telefonnya itu hanya mengganguk kecil.Lantak pi lah diorang nak buat apa.Janji jangan buat benda bukan-bukan.
"Awak gelar diri awak 'Chim'?"
"Haah.Wae?"
"Haha takdelah.Comel😁 Kalau saya panggil awak Chim jugak boleh tak?"
Tanya Hyera teruja.Wajah Jimin pantas berubah nakal.Perlahan-lahan bibirnya didekatkan pada telinga Hyera.
"Boleh.Tapi lepas kita kahwin baru kau boleh panggil aku Chim,ye sayanggg~"Bisik Jimin menggoda.Air liur ditelan kasar oleh Hyera.Bibir bawahnya digigit perlahan bila Jimin menjarakkan dirinya semula.Pasti pipi nya membahang teruk bak tomato.Ahhh malunya~😭
"Oh chakaman tali kasut kau."Jimin mencangkung di hadapan Hyera lalu mengikat kemas tali kasut Hyera yang tertanggal itu.Tak sedar Hyera tersenyum sambil merenung Jimin.
"Ok done.Kajja!"Eyesmile Jimin dihadiahkan.Tangannya menggenggam erat tangan milik Hyera bagaikan sepasang kekasih.
"Haih awak ni sakit-sakit pun still sweet kan."Hyera menunduk malu.Senyuman nya cuba disembunyikan.
"Halah dengan kau sorang je aku sweet."Sebelah matanya dikenyit.
.
.
.
.
."Ji-Jimin-aah kita duduk kejappp huh huh penat lah dengan bawak beg ni lagi..."Keluh Hyera sambil memperlahankan lariannya.
Jimin mengganguk faham lalu membawa tangan Hyera ke kawasan berumput yang kosong.
Peluh didahi dikesat Jimin lalu duduk beralaskan rumput dengan Hyera.Nafas Hyera tercungap-cungap.Laju tangannya mencapai botol air di dalam beg dan diteguk.
"Aahhh lega~""Nak sikit."
"Emm tak boleh."
"Alaaa nak laa~"Rayu Jimin manja dengan pakej muka yang dibuat-buat comel.Hyera yang geram dengan kecomelan Jimin terus mencubit-cubit pipi tembam Jimin.
YOU ARE READING
That Student,Park Jimin[PJM]
Fanfiction•Kisah budak nerd plus tembam yang selalu kena buli,ikut arahan orang dan selalu dipandang rendah oleh orang sekelilingnya.Sehinggalah hidupnya hadir dengan seorang gadis comel dan baik hati yang telah mengubah nasib hidupnya• Park Jimin X Hwang Hye...