Sejak dari hari Hyera sambut birthday Jimin,perwatakan Jimin berubah dari yang agak cool bertukar jadi manja.Kadang2 Hyera jugak berasa malu dengan Jimin setiap kali Jimin bersweet2 dengan dia.Hyera teringin nak bertanya pada Jimin tentang perubahannya namun dia sekadar menunggu masa yang sesuai.
Takut kalau2 Jimin tidak selesa dengan pertanyaannya."Hyera-ssi!"
Jeritan halus Jimin terus mematikan lamunan Hyera.Dia berpaling melihat Jimin yang merengek di bahunya.
Nasiblah tiada orang di sekeliling memandangkan diorang berada di rooftop sekolah,menikmati waktu rehat mereka.
"Kau fikir apa tu?Pasal kita eah~"
Merah padam muka Hyera.Lantas dia memukul sedikit bahu Jimin.
"Aniyo..."
"Erm okay"
Keadaan yang janggal dan sunyi membuatkan diri Hyera bertindak untuk membuka bicara.
"Jiminie"
"Hm?"
"Boleh tak saya nak tanya something,tapi janji jangan marah tau"
"Hmm ok anything for you~~~"
"Ish boleh tak jangan layan sye macam yeochingu awk?!"
Geram Hyera.Jimin tergelak besar.Kecik besar kecik besar je Hyera tengok.
"Ok ok ppalli"
"Erm...a-awak ada hubungan sesuatu tak dengan salah sorang kawan Hoseok haritu?"
Perlahan2 senyuman Jimin pudar.Hyera meneguk air liur kesat melihat perubahan muka Jimin.Melihat Jimin yang mula melarikan pandangan di tempat lain,terus Hyera menggenggam tangan gebu Jimin.
"Tak pe lah gwenchana.Saya faham awak tak bersedia nak ceritakan semuanya.Saya tak paksa"
Jimin melihat tanganya yang digenggam sebelum berpaling melihat muka manis Hyera.Dia cuba mengukirkan senyuman demi Hyera.
"Mianhae...Aku tak bermaksud nak rahsiakan apa2 dari kau"
"Gwenchana"
"Hm dah la kajja masuk kelas.Dah bunyi loceng tu"
Jimin bangun.Dia menunggu Hyera yg masih duduk itu.
"Yahh palliwa"
"Emmm malas la...Angkatkan boleh?"
Jimin tersengih nakal sebelum mengangkat Hyera gaya bridal style ke arah pintu keluar.Membuntang luas mata Hyera.
"Yahh turunkan saya!Saya bergurau jelah uwaaa"
Kuat jugak Hyera pukul bahu Jimin sampai nak lebam jadinya.Spontan Jimin menurunkan Hyera daripada menjadi mangsa.
"Aish sakitlah!Macam harimau kau ni.Tapi takpe aku suka,garang gitu auwmmm"
"PRAK JIMIN!!!?"
"Hehe kajja"
Ditariknya tangan kanan Hyera mengikuti langkah Jimin.
"Aku bukan apa Hyera,tapi aku taknak bersedih lagi buat sekarang disebabkan peristiwa tu..."
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.HYERA P.O.V
Aku yang laju berlari nak pergi tandas dengan perut yang tengah memulas terhenti bila Hoseok menghalang laluannya.
"Hey Hyera.Lama dah saya tak ju-"
Tanpa peduli apa2 terus aku berlari meninggalkan dia yang terpekik2.
YOU ARE READING
That Student,Park Jimin[PJM]
Fiksi Penggemar•Kisah budak nerd plus tembam yang selalu kena buli,ikut arahan orang dan selalu dipandang rendah oleh orang sekelilingnya.Sehinggalah hidupnya hadir dengan seorang gadis comel dan baik hati yang telah mengubah nasib hidupnya• Park Jimin X Hwang Hye...