Jimin menekup mukanya kasar.Tahap kerisauan semakin tebal malah rasa marah dan kecewa juga turut menguasai dirinya ketika itu.Macam mana keadaan Hyera?Dia selamat ke dalam?Oh tuhan tolonglah bagi dia kekuatan.Aku masih belum bersedia untuk kehilangan dia.Aku sepatutnya tak bertindak emo macam ni.Kan dah timpa bala.
KREAK...
Bunyi pintu wad Hyera dibuka.Terus Jimin berdiri lalu melangkah laju ke arah doktor yang bertugas itu.
"Doctor,macam mana keadaan kawan saya?Dia ok?"
Doktor tu berpaling.Sempat Jimin pandang nametag dia."DR.MINGYU"
"Ah nae?Kamu ahli keluarga pesakit ke?"
.
.
.JIMIN P.O.V
Ehh doktor ni.Kang aku cakap bodoh kang tak pasal2 bukak gelanggang WWE ngan aku kat sini.Dah tadi terang2 aku cakap kawan aku tanya lagi buat apa?!-_-
"Ehm saya kawan dia"
"Ouh dia baik2 je.Cuma dia perlu ditahan dua hari disebabkan kekurangan oksigen dan air dalam badan.Ini pun disebabkan antibodi dia tak kuat dalam badan.Jadi,nanti boleh buat pembayaran dekat kaunter ye"
"Ok kamsahamida doktor"
Tanpa membuang masa,aku menolak pintu masuk ke dalam wad Hyera.
Dan ternampaklah susuk tubuh Hyera yang sudah duduk bersandar di kepala katil.
Aku berjalan mendekatinya.Jelas kelihatan muka dia yang pucat tak bermaya.Dia seakan2 termenung tanpa perasan kehadiran aku."Hyera-ssi..."
Tanganku lembut mengusap rambutnya yang halus.Hyera tersentak lalu mendongak melihat aku.Matanya mula berkaca-kaca.
"Ji-Jimin..."
Tubuhku dipeluk erat dengan kedua belah tangannya.Wajahnya disembamkan di dada milikku.
"Shh gwenchana.Semuanya ok."
Aku tenangkan dia yang menangis teresak2.Habis basah baju tshirt biru aku dibuatnya.Lama-kelamaan,aku meleraikan sedikit pelukannya.Jari kecil aku mengusap pipinya yang comot dengan air mata.
"Aww,baby Hyera kita nangish lah..."
Hyera tergelak kecil.Aku cuba nak ceriakan sedikit keadaannya.Tanpa diundang,aku mengambil sedikit tempat di sebelahnya.
"Hyera,kau ok?Macam mana kau boleh terkurung dalam stor tu?Siapa yang buat?Bagitau aku skang."
Tegas aku.Bibirnya kemudian tersenyum pahit tanpa balas jawapan aku.
"Yahh aku tanya ni."
"Saya ok.Bukan ke awak dah jijik tengok muka saya lagi?"
Tanya dia dengan nada yang kendur.
Pandangannya jatuh ke bawah.Air muka aku pun turut berubah."Hyera,aku-"
"Baliklah,saya tak nak sakitkan hati awak lagi"
Katanya sebelum baring mengiring membelakangi aku.Aku sekadar melihat tubuh kecilnya dari belakang.
Aku membuka kasut lalu naik baring di belakang Hyera.Lantas tanganku memeluk pinggangnya dan ditarik rapat hingga ke dada."Hyera,aku minta maaf.Aku tau selama ni aku banyak buat salah.Aku tau aku ego melangit,emo tak tentu arah sampai tengking kau.Salah aku sebab tak mampu nak kawal diri.Jeongmal mianhae.Tolonglah maafkan aku,kita kawan balik.Aku sayang kau Hyera...aku tak boleh hidup tanpa kau.Jebal..."
Rayu aku tepat di telinganya yang mendengar.Dapat aku dengar tangisan kecil dari bibirnya.
Lambat laun,dia membalas.
"Bagi saya masa...""Arraso.Gumawo chingu"
Aku mencium rambutnya sedikit.Keadaan senyap seketika sehinggalah dia bersuara semula.
"Jimin?""Hm?"
"Wae tak balik lagi?Nanti omma awak risau"
"Ah takpe.Bagilah aku luangkan masa dengan kau dulu.Tak puas lagi nak hilang rindu kat kau.Hehe"
"Erm tapi nan-"
"Aa shushuhhh...dont talk too much.Aku nak tidur.Kau pun kena tidur k"
Tak tau la kenapa kali ni aku banyak membebel tapi tak pelah,demi Hyera,my lovely girl,aku sanggup buat apa2 pun.Bibirku mengukir senyuman.
Pelukan aku eratkan lagi sehingga dapat rasa degupan jantung Hyera yang laju.Haha bestnya rasa jantung dia.XDLama kelamaan kami berdua pun tertidur dalam keadaan berpeluk.
Aummm~(A/N:Kecam Jimin sebab byuntae tahap 100000000000)
TBC...
YOU ARE READING
That Student,Park Jimin[PJM]
Fanfiction•Kisah budak nerd plus tembam yang selalu kena buli,ikut arahan orang dan selalu dipandang rendah oleh orang sekelilingnya.Sehinggalah hidupnya hadir dengan seorang gadis comel dan baik hati yang telah mengubah nasib hidupnya• Park Jimin X Hwang Hye...