📘Part 35

225 38 10
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

Taehyung yang kusyuk menonton televisyen itu terganggu apabila ternampak kelibat adiknya yang baru masuk ke dalam rumah.

Lantas adiknya menghenyakkan punggung di sebelah Taehyung.

"So?Dah confess?Dia terima ke tak?"

Soal Taehyung bertalu-talu.Jimin mengeluh kecil.

Sebenarnya ini semua plan Taehyung.Bukan apa dia tahu adiknya dah lama memendam perasaan terhadap Hyera.Sebab tu lah Taehyung menyuruhnya bertindak cepat sebelum orang lain memiliki Hyera.

"Dah.Tapi dia perlukan masa untuk fikir..."

Taehyung tersenyum kelat lalu dipeluk bahu adiknya itu.

"Takpe.Chim jangan putus asa ye.Fighting!"

Kata-kata semangat dari Taehyung membuatkan Jimin serba sedikit gembira.

"Thanks hyung😊"

"Oh lagi satu,hyung ada idea baru untuk Jimin pikat hati Hyera.Macam ni..."

Taehyung mendekati telinga Jimin lalu berbisik sesuatu.

.
.
.
.
.
.

DI RUMAH KELUARGA APRIL

APRIL P.O.V
Saat aku melangkah masuk ke dalam rumah,satu suara perempuan menyambut aku.

"Omo April ku sayang,kamu dah balik!Kamu okay tak??!Seharian kamu tak balik.Kamu pergi mana?Risau omma tau tak?!"

Ujar Pn.Jung risau.Riak mukanya gembira menerima kedatangan anak perempuannya itu.Dibelai lembut kedua belah pipi ku.

Dapat aku menangkap figura appa yang duduk di sofa sambil memandang aku.Atau lebih tepat,lelaki yang sering mengongkong kehidupan aku.

"Omma jangan risau April okay je lah.April dah besar.Maaf sebab tak bagitau omma yang April tidur rumah kawan semalam.Kawan April sakit jadi April temankan lah dia."

"Kamu tidur rumah kawan ke tidur rumah jantan lain?"

Kasar suara Tn.Jung menyoal aku sambila matanya tajam merenung diri aku.Aku tersentak dengan kata-katanya.

"A-apa yang appa merepek ni?"

"Merepek?Appa serius April.Kamu lupa yang orang-orang appa sentiasa memerhatikan kamu?"

DENG!

Sekali lagi aku tersentak.Aku memandang Tn.Jung yang berjalan mendekati aku dengan penuh rasa gelisah.

Saat dia berdiri di hadapan aku,beberapa keping gambar dilemparkan ke wajahku.Perlahan-lahan aku menunduk mengambil gambar tersebut.

Tepat sangkaan aku,Tn.Jung sudah tahu segalanya.Gambar aku dan Jungkook sedang memasuki bilik hotel semalam direnung lama.

That Student,Park Jimin[PJM]Where stories live. Discover now