Nasıl olur o velet mi ?
Herkesin gözü üstümdeydi. Fakat eskiden bundan rahatsız olurdum. Şimdi ise beni fazlasıyla mutlu etmişti. Hayatımda ilk defa ilgiyi iyi anlamda üstüme çekebilmiş olmanın verdiği özgüvenle sınıfa doğru yürümeye devam ettim.
Sınıfa geldiğimde herkes birbiriyle fısıldaşıyordu. Can'ın " velete bakın! " deyişiyle gözler üstüme çevrildi. Kimseye aldırış etmeden en arka sırada yerimi aldım. Zafer'in ve Alev'in sınıfa gelmesini bekledim.
Zafer sınıfa geldiğinde sağa sola bakındı fakat beni farketmemiş olacak ki " Velet nerede gençler ? Yoksa gelmedi mi ? " diyerek alaylı bir kahkaha patlattı. Hemen atıldım.
" Burdayım Zafer. "
Zafer'in bana dönüşü ve yüzündeki ifadenin ani değişimini keşke çekebilseydim. Bana doğru yürümeye başladı.
" Vay vay vay ! Bizim Aras'a bak sen. Veletlikten züppeliğe terfi etmiş. "
Zafer bunları söylerken zorla da olsa gülüyordu. Fakat bunu içinden gelerek yapmıyordu. Eminim.
" Züppe ... Mm bana değil ama sana çok yakışır Zafer. Sana bundan sonra ' Züppe Zafer ' mi desek acaba ? " dedikten sonra rahat ve yavaş bir şekilde yerime kuruldum.
" Bu değişimin sebebi ne velet ? Anlat bize. " dedikten sonra aynı şekilde o da karşıma oturdu. Öne doğru eğilip gayet rahat bir şekilde cevap verdim.
" Bu sene benim için güzel olacak ' züppe ' . "
Sınıfa hocanın girmesiyle herkes dikkatini zor da olsa bizden çekti ve sıralarına geçti.
Hoca ilk günden ders yapmaya başladığı için herkes homurdanıp duruyordu. Ne yani ben tabiki dersi dinliyorum. Popüler olanların ders notları kötü olmak zorunda diye bir şey yok. Ben bu kuralı yıkmak için kalkıştım bu işe.
Hoca tahtaya bir şeyler yazmaya devam ediyordu ki kapı çaldı ve müdür onun arkasından da bir kız içeri girdi. Bir saniye bu kızı tanıyorum.
" Asya mı o ? "
İç sesimi yine susturamıyorum. Ama gerçekten de Asya. Ne işi var onun burada ?
Müdür sınıfa yeni öğrenciyi klasik bir şekilde tanıttıktan sonra çıktı ve Asya etrafa bakınmaya başladı. Sessizce " Asya " diye seslendim ve beni görür görmez yanıma yöneldi. Oturduktan sonra şaşırmışa benzemiyordu. Bu okulda okuduğumu biliyordu. Fakat ben şaşkındım.
" Ne işin var burada ? Buraya mı kaydoldun ? "
" Evet. Okulda bazı sorunlar yaşadım. Değiştirmek zorunda kaldım. Eve burası yakın olduğu için ve tabiki tanıdık bir insan bulduğum için burayı tercih ettim. "
Tanıdık insan ? Başka kimi tanıyordu ki burdan ?
" Başka kimi tanıyorsun ki ? Tanıdık olarak yani ... "
Asya anlık bir kahkaha patlatınca ne olduğunu başta anlamadım. Daha sonra dank etti. O kişi bendim ...
Evet görünümüm değişti fakat hala salak bir insanım sanırım.
Zil çaldıktan sonra herkes kantine hücum etti. Asya'ya okulu gezdirmek istediğim için biz de çıktık. En son kantine indik ve Asya kendisine bir kahve aldı. Bu sırada Asya bana
" Alev hangisi ? " diye sorana kadar aklıma bile gelmemişti. Gözlerim kantinde Alev'i aramaya başladı.İşte orada.
" Pencerenin yanında oturan kız varya, o işte. " Asya Alev'e hayvan gibi bakmaya başlayınca farketmiş olacak ki o da dönüp bize baktı. Asya' nın arkasını dönüp yanıma gelmesini beklerken beklemediğim bir hareket yaptı ve Alev' in olduğu masaya doğru yürümeye başladı. Onu durdurmak için bende peşinden koştum tabi.
Alev çok şaşırmıştı. Asya gayet rahat bir şekilde oturdu masaya ve konuşmaya başladı.
" Selam. Ben Asya. Yeni geldim biliyorsunuz. Okulda sadece Aras' ı tanıyorum. Bu yüzden tanışmak istedim. "
Asya' nın konuşmasını bölen Zafer oldu.
" Veletin bir arkadaşı olduğunu bilmiyordum. "
Ve bütün kantin kahkahalara boğulur ...
Asya benden önce davrandı ve cevap verdi.
" Bütün kantine bu iğrenç esprine gelmesi için para vermiş olmalısın ? "
Gülmemek için dudaklarımı birbirine bastırırken Alev' in bana olan bakışlarını fark ettim. Ayağa kalktı ve yanımdan geçerken kulağıma " Arka bahçede bekliyorum. Bekletme. " diye fısıldadı.
Çok şaşırmıştım. Alev cidden bana bunları mı söylemişti. Asya' ya eğilip " Benim biraz işim var , geleceğim " dedikten sonra hızlı adımlarla arka bahçeye çıktım.
Arka bahçeye vardığımda Alev duvara yaslanmış ve tek ayağını da duvara dayamış bana bakıyordu. Cool görünmeye çalışarak yavaş yavaş yanına yürüdüm.
" Ne var ? Neden çağırdın ? "
" Aras hala bu sen misin inanamıyorum. O kadar değişmişsin ki sabahtan beri gözümü senden alamıyorum. "
Alev her zaman bu kadar açık sözlü olmak zorunda mı ? Aynı zamanda çok da rahat.
" Değiştiysem kendim için. Bundan sanane ? "
Alev bana doğru yaklaştı ve ince parmaklarını boynumda gezdirmeye başladı.
" Bak Aras. Ben ve sen ... Sağlam bir çift olabiliriz sanki ? Ne dersin ? " dedikten sonra dudaklarımdaki portakal tadını hissetmem uzun sürmedi. Her şey bir kaç saniye içinde olmuştu. Hayatımda ilk kez biriyle öpüşmüştüm. Evet doğru duydunuz çünkü daha önce hiç sevgilim olmamıştı. Alev ellerini boynuma sıkıca sarıp beni kendine çekerek duvara yaslandı.
Alev şu an duvarla benim aramda ! Buna inanabiliyor musunuz ?
Ellerimi tutup beline sardı ve daha sert öpmeye başladı. Aklım başımdan uçmuştu. Fakat bana yaptıklarını ödetmek için kalkıştım bu işe. Bu kadar kolay pes edemezdim.
Ellerimi Alev' in vücudunda gezdirmeye başladım. Dudaklarını dudaklarımdan çektiğinde boynuna yaklaştım ve nefesimi verdim. Daha sonra bıkkınca onu tuttum ve kendimden ayırdım. Alev şaşkınlıkla bana bakıyordu. Ne olduğunu anlayamamıştı belli ki.
" Mm ... Düşündümde bana göre değilsin. "
Ellerimi cebime sokup yavaş adımlarla arkamı döndüm ve oradan uzaklaştım. Az önce Alev' e ne dedim ben ? Kendime inanmıyorum. 3 senedir aşık olduğum kızla az önce deli gibi öpüşüyordum. Daha sonra ise onu istemediğimi söyleyip onu aşağılamıştım. Bende cidden gelişme var.
Asya' nın yanına döndüğümde bıraktığım yerde oturuyordu fakat yalnızdı. Yanına gidip ne olduğunu sordum. Onu en son Zafer' e laf yetiştirirken bırakmıştım.
" Bir şey olmadı. Sen gittikten sonra elini uzattı ve seninle takılmamam gerektiğini söyledi. Bense elini geri çevirip halimden memnun olduğumu söyledim. Çıkıp gitti sonra zaten. "
Asya benim canım ya. Kız cidden harbi kız. Nasıl da sıçtı Zafer' in ağzına iki dakikada. Helal lan.
Çıkış zili çalınca Asya' ya onu eve bırakmak için teklifte bulundum. O da kabul etti. Beraber yürüyüp sohbet ederken Alev' in bana olan öldürücü bakışlarıyla karşılaştım. İşte böyle. Yola gel bakalım Alev. Bu daha başlangıç.
Önüme döndüğümde yüzüme yediğim yumrukla feleğim şaştı. Hass*ktir bu neydi
şimdi ?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
VELET
Genç KurguYeter artık dayanamıyorum. Benimle dalga geçilmesine dayanamıyorum. DEĞİŞİM