Kapitel 3 - Seung
JiYong, även kallad Ji, slängde en arm över min axel och frågade om jag var redo för intervjun. Vi skulle träffa någon kille som jobbade på en stor tidning för att prata om vårt besök i Rom. JiYong och Taeyang brukade alltid vara dom som pratade mest i våra intervjuer så det gjorde inget om jag inte sa särskilt mycket. Jag kunde vara charmig och jag visste själv att tjejer skulle dö vid mina fötter om jag bad dom om det. Det var sån jag var. Charmig och lite mystisk. En gång hade en tjej som intervjuat mig berättat om att hon hört att min blick fick tjejer att bli helt bortkollrade och mina fans pratade också om att min blick fick dem att smälta. Ibland blev våra fans lite för mycket, dom hade en tendens att alltid bli lite för hysteriska.
- Jag är hungrig, stönade Daesung. - Kan dom skynda sig?!
Ji slängde en choklad till honom men det gjorde ingen direkt skillnad. En kort kille med spretigt svart hår kom in och bad oss följa med honom till rummet där vi skulle intervjuas. Jag reste mig upp från den lite för hårda soffan och föste Seungri framför mig. Rummet vi kom in i var ljust men inte särskilt stort. En ung kille satt i en fåtölj med kort i handen och mitt emot honom fanns en soffa där vi skulle slå oss ned. Ji tog plats längst bort följt av Daesung, jag, Taeyang och sist Seungri som alltid föredrog att sitta längst ut på vänster sida. Killen hälsade på oss och vi småpratade lite innan han började med intervjun. Han ställde frågor om vad vi tyckte om hotellet, maten, kulturen, stan, människorna och vädret. Frågorna var ytliga och det var rätt uppenbart att det måste finnas något annat i åtanke med den här intervjun. Killen tystnade och vände sig sedan mot Taeyang. Jag gav Seungri en menande blick och han nickade instämmande. Vi visste väl att det var något skumt med den här intervjun. Det handlade alltid om någonting annat än bara vår åsikt om ett land.
- Den här bilden har hittats på en tjejs Instagram, sa han och visade en bild.
Det var en bild på Taeyang tillsammans med Evie. Efter den bilden visade han upp en rad olika bilder som hon lagt upp. Killen vände sig mot Ji som hade flest bilder tillsammans med Evie. Dom hängde alltid tillsammans nu för tiden, oftast spelade dom tvspel men ibland hittade jag dom i vårt kök där dom lagade mat till oss. Dom hade inte börjat dejta men jag kände Ji väl. Han var helt klart intresserad av henne.
- Är det en flickvän? Frågade intervjuaren nyfiket.
- En vän, sa Ji och pillade på sin ring. - Till oss alla.
Killen nickade som om det var uppenbart och att han bara frågat för att vara helt säker. Taeyang tog över och förklarade hur han träffat Evie från början och hur sedan Ji börjat umgås med henne. Jag inflikade med att vi mer eller mindre umgicks allihopa när det gick. Ji lutade sig framåt och gav mig en lite förvånad blick. Jag flinade bara tillbaka. Killen gick vidare från frågorna om Evie eftersom han inte fick ut något intressant från oss. Istället frågade han oss om vårt nya album och vår turné som skulle börja till hösten. Jag lutade mig tillbaka i soffan igen, det här var sånt som Taeyang och Ji fick sköta. Seungri och Daesung deltog i intervjun till och från men det var mest de andra två som pratade. Killen tackade oss med varsin handskakning innan vi fick lämna rummet. Intervjun hade tagit oss ungefär en timme. Det var inte så farligt. Med en suck reste jag mig upp från soffan och drog upp min mobil i samma veva. Taeyang himlade med ögonen och frågade om det kunde ha varit mer uppenbart att killen försökt hitta skvaller.
- Synd att det inte fanns något då, flinade Ji och nappade åt sig min mobil.
- Vad ska du göra nu då! Utbrast jag och försökte ta tillbaka den.
YOU ARE READING
Twisted (BIGBANG Fic)
FanfictionEvie är precis som vilken tjej som helst. Hon jobbar för att överleva och har sina dagliga rutiner. Ingenting speciellt egentligen. En dag stöter hon ihop med en kille på en restaurang, hon tycker sig känna igen namnet och det kittlar i hennes minne...