Kapitel 23 - Ji
Fem dagar efter vår turnering i biljard jobbade jag och Seung med en koreografi inför en av våra nya låtar som skulle släppas senare på våren. Vi skulle spela in en musikvideo till den låten om bara någon månad och vi hade fortfarande inte tagit tag i koreografin. Seung avbröt efter någon timme för att gå och spela in några av hans delar till en av låtarna som skulle släppas i vårt nya album. Jag hade redan spelat in mina delar på de flesta låtar så jag hade gott om tid att öva. Knappt en kvart efter att Seung lämnat rummet kom Evie in med sin syster i släptåg. Jag pausade musiken och såg frågade på Evie som sökte med blicken i rummet. Hon frågade efter Seungri. Jag tänkte efter. Vars kunde han hålla hus om inte hemma?
- Har du kollat i studion? Frågade jag henne.
- Nej.., sa hon lite frånvarande. - Håll min syster sällskap medan jag letar.
Hon föste fram sin syster, Therese, och backade sedan mot dörren. Therese utbrast något på deras språk följt av att Evie skakade på huvudet. Det lät inte direkt som att dom bråkade men Evie hade antagligen gjort något som hennes syster inte tyckte om. Som att lämna henne här med mig. Vi kände inte varandra. Alls. Vi hade utbytt några ord men inte mer än så. Kanske var det just därför som Evie lämnade henne här. Hon ville att vi skulle lära känna varandra lite bättre. Det kunde inte direkt skada att komma överens med min ex-flickväns syster. Jag hade trängt undan känslorna för Evie så gott det gick och nu ville jag inte ta livet av mig varje gång som jag såg på henne även om det fortfarande kändes konstigt att vi inte var tillsammans längre. Jag visste att Seung kämpade för att få henne även om hon gång på gång hävdade att dom var vänner. Det syntes på henne att hon ville ha honom, kanske inte nu men det skulle hända. Förr eller senare. Jag tyckte inte direkt om tanken men jag förlorade henne hellre till Seung än någon annan. Jag kunde fortfarande umgås med Evie och vi kunde fortfarande ha djupa konversationer. Det kanske var smartast att bli bra kompis med henne istället för att hela tiden försöka undvika varandra och bara småprata när dom andra var i närheten. Om vi var vänner på riktigt skulle det inte kännas konstigt. Inte alls.
- Hur länge stannar du? Frågade jag Therese.
- Några veckor, svarade hon och slog sig ned på en bänk. - Jag är bara här för att kolla till Evie.
- Tror du inte att vi tar hand om henne? Frågade jag och höjde på ögonbrynen.
- Vad ska man tro när hon var helt förstörd när hon åkte härifrån? Frågade Therese kyligt.
Jag öppnade munnen för att säga något men stängde den snabbt igen. Hur mycket visste hon om allt det där? Antagligen allt eftersom hon såg på mig som hon gjorde. Vi sa ingenting på en stund men jag kunde inte fortsätta träna på koreografin när hon satt inne i rummet. Kunde inte Evie komma tillbaka nu? Det va obehagligt att vara ensam med hennes syster. Det kändes som att hon dömde allt jag gjorde. Jag sträckte ut benen framför mig där jag satt på det hårda trägolvet.
- Jag sa åt henne att inte åka, påpekade jag. - men..hon var omöjlig.
Therese skrattade. Inte ett hårt och elakt skratt utan ett verkligt. Jag såg på henne, osäker på hur jag själv skulle reagera.
- ‘omöjligt’ finns inte i hennes ordlista, sa Therese slutligen. - Hon väntar bara på att någon ska säga åt henne att inte göra något så gör hon det bara för att bevisa att det inte är omöjligt.
Jag hade aldrig tänkt på det förut men nu när hon sa det så hade jag aldrig hört Evie använda ordet omöjligt. Det kanske fanns lite sanning i det där. Dörren öppnades och Seungri kom valsande in med Evie och Daesung bakom sig. Någonting roligt verkade ha hänt för dom skrattade ohejdbart. Jag orkade inte ens fråga vad som hänt. Seungri frågade om jag tänkte träna länge till eller om jag ville följa med hem till Taeyang. Jag reste mig upp från golvet. Koreografin kunde vänta till sen. Vi lämnade rummet och gick upp till studion där Taeyang och Seung var. Så fort Seung var klar skulle vi åka. Jag kände för att duscha men orkade inte åka hem så jag frågade Taeyang om jag kunde låna duschen hemma hos honom. Han nickade och gjorde tummen upp.
YOU ARE READING
Twisted (BIGBANG Fic)
FanfictionEvie är precis som vilken tjej som helst. Hon jobbar för att överleva och har sina dagliga rutiner. Ingenting speciellt egentligen. En dag stöter hon ihop med en kille på en restaurang, hon tycker sig känna igen namnet och det kittlar i hennes minne...