Kapitel 20 - Taeyang
I mitten av januari släppte Ji sin låt och precis som väntat blev den en succé. Dom planerade redan att göra en musikvideo men det verkade som att Ji inte var intresserad av en video mest för att han inte riktigt visste hur han ville göra den. Min musikvideo till låten ‘Ringa Linga’ kom ut i december och den hade vi jobbat med sedan låten släpptes i början av oktober. Jag snurrade runt i min stol och frågade Daesung om han funderat på att göra en låt tillsammans med någon i gruppen. Han satt med en penna i munnen som han bet på lite nu och då. Han gjorde alltså sådär när han funderade. Han såg upp från datorn och ryckte på axlarna som svar. Jag suckade och vände mig om mot datorn jag hade på skrivbordet. Jag hade skapat några fejk-konton på Facebook bara för att kunna hålla koll på fansidor men jag hade även ett riktigt som bara var avsett för vänner och familj. Evie hade lagt ut en status för en timme sedan. Det var en bild på henne, Seung och Seungri. Dom verkade vara hos Seungri och spelade playstation. Seung och Evie lyckades komma överens än så länge som vänner och det gav lite andrum för oss andra i gruppen. Jag klickade in på Evies profil. När jag såg hur många som följde hennes profil höll jag nästan på att ramla av stolen. Hon hade närmare en miljon följare, det hade inte ens jag! Kunde hon verkligen ha fått så många bara för att hon varit Kwon’s flickvän? Det verkade inte sannolikt. Jag bet mig på insidan av kinden medan jag gick igenom en del inlägg som hon gjort. Vad hade hon gjort hemma i Sverige innan hon flyttade? Jag fick gå ned hela vägen till 2011 innan jag hittade något användbart. Det var någon som länkat till en blogg som enligt henne drevs av Evie. Det här verkade vara innan hon hade många följare. Jag klickade mig in och mycket riktigt, det var hennes blogg. Det senaste inlägget var från nästan ett år sedan, den tjugonde februari 2013. Jag fattade inte ett enda ord som stod på sidan, antagligen var det skrivet på svenska. Med hjälp av google translate översattes sidan till koreanska och även om inte texten blev helt och hållet rätt så fattade jag. Hon åkte iväg till Italien, bloggen skulle inte vara aktiv och hon ville komma bort. Hon verkade vara ganska nere när hon skrev det där inlägget. Jag hade aldrig fått höra om att hon haft en blogg och dessutom en väldigt välbesökt blogg. Det sista inlägget hade över hundra tusen kommentarer och den senaste var från igår. Jag behövde hitta mer. Snabbt klickade jag mig in på google och sökte på Evies namn exakt som det stod på hennes Facebook. Hur mycket fanns det skrivet om henne som vi inte visste redan?
Jag ryckte till när dörren till vårt arbetsrum slängdes upp. Kwon kom in med Evie, Seung och till sist även Seungri i släptåg. Klockan visade halv tre men ändå var det mörkt ute. Jag hatade vinter men allra helst januari, den värsta månaden. Jag pekade på Evie och sedan mot datorn.
- Bra att du kom! Sa jag och log. - Du måste förklara det här..
Evie kom fram och lutade sig mot min stol. Jag pekade mot skärmen, på de många flikar jag hade uppe som handlade om henne. Det var från tidningar och så hennes blogg såklart. Hennes ögon gick från uttråkade till uppspärrade i rädsla. Hon såg ut som ett råddjur som blivit fångad i strålkastarljus som kom från en lastbil. För en sekund såg det ut som att hon skulle svimma.
- Hur hittade du det här?! Frågade hon lågt.
- Din Facebook, svarade jag. - Lust att översätta?
Evie sneglade bak på dom andra som såg nyfiket på oss. Hon suckade och la handen över ansiktet en stund innan hon slutligen förklarade väldigt snabbt att bloggen var död och inte skulle komma tillbaka. Seung och Kwon kom fram till datorn för att se vad vi pratade om. Evie såg ut att vilja sjunka genom golvet.
- Är du känd?! Utbrast Seungri plötsligt som också stod bakom mig.
- Ja..., sa Evie som om hon skämdes över det. - Mest i Sverige.
YOU ARE READING
Twisted (BIGBANG Fic)
FanfictionEvie är precis som vilken tjej som helst. Hon jobbar för att överleva och har sina dagliga rutiner. Ingenting speciellt egentligen. En dag stöter hon ihop med en kille på en restaurang, hon tycker sig känna igen namnet och det kittlar i hennes minne...