Kapitel 4 - Ji
Trots att klockan var åtta på kvällen så vällde den ljumma luften in genom fönstret. Det var inte allt för varmt i sviten men det var inte svalt heller. Seungri satt och bytte kanal varannan minut så det var ingen mening att försöka se på tv. Med en suck drog jag upp mobilen och skickade ett sms till Evie. Seungri sneglade mot mig och frågade vem jag sms:ade med. När jag inte gav honom något svar suckade han bara och mumlade något om tjejer.
- Jag borde nog bjuda ut henne, sa jag rakt ut.
- Vem då? Frågade Seungri och la bort fjärrkontrollen.
Jag gav honom en lång blick men det verkade som om hans fråga varit seriös så jag svarade med att vända mobilen mot honom. Seungri brast ut i ett kort skratt följt av en gillande nick. Såklart att han tyckte om idén, hon var ju vrålsnygg! Vi hade inte setts på ett par dagar och jag saknade henne när jag verkligen kände efter. Jag gick in på hennes profil på Instagram för att titta på bilder som hon lagt upp på sig själv men också med mig. Jag kröp ned lite i soffan och suckade.
- Ji! Ropade Taeyang från sitt rum. - Kom hit!
Seungri gav mig ett brett leende för att jag var tvungen att gå och inte han. Jag stönade högt men klev upp ur soffan och gick bort till Taeyangs rum. Han satt med sin laptop i knät och hörlurarna uppe på huvudet. Jag lutade mig mot dörrkarmen och frågade vad som var så viktigt. Hela Taeyangs ansikte visade att det inte var någonting bra som han ville prata om. Han var så lätt att läsa av när man väl lärde sig hans kroppsspråk.
- Dåliga nyheter, sa han med en grimas. - Vi måste åka första augusti.
- VA?! Utbrast jag. - Dom sa ju..att vi inte skulle behöva komma förrän i september!
Taeyang ryckte på axlarna och visade mig mejlet som han fått. Ilsket spände jag fingrarna runt mobilen och ett tag tänkte jag kasta in den i väggen men insåg att jag hade för mycket viktiga bilder på den. Jag la istället pekfingret och tummen över ögonen medan Taeyang förklarade att vi skulle ha vårt första uppträdande den fjärde augusti. Det enda jag kunde tänka på var inte att vår semester blev kortare än väntat utan det ende, nej, den enda som dök upp i mitt huvud var Evie. Jag skulle vara tvungen att lämna henne här så mycket tidigare än väntat. Jag öppnade mobilen och frågade om vi kunde ses dagen därpå. Om vi skulle åka om lite mer än en och en halv månad så ville jag i alla fall ha en chans att dejta Evie nu och se vars det skulle leda. Resten kunde vi tänka ut senare om vi rent faktiskt skulle bli tillsammans.
- Har du sagt det till någon annan än? Frågade jag.
- Jag tänkte att du skulle få det jobbet, flinade Taeyang tillbaka.
- Perfekt, suckade jag tonlöst.
Seung och Daesung var inte tillbaka från bion som dom skulle gå på men Seungri kunde lika gärna få höra nyheten med en gång. Det var lättare att berätta ju färre som man berättade det för samtidigt. Han verkade inte ha hört ett ord av vad vi sagt för han såg lika uttråkad ut som tidigare. Han hörde mig inte komma förrän jag slog till honom i bakhuvudet. Seungri tittade surt upp på mig men till min förvåning sa han inte ett ljud. Annars brukade han vara bra på att gnälla. Istället för att fundera på hans reaktion satte jag mig ned och berättade exakt det Taeyang sagt och det som stod i mejlet. Seungri drog med handen över sitt korta hår ett par gånger, så gjorde han alltid när han tänkte.
- Så jävla typiskt dom! Fräste han sedan.
Jag stirrade storögt på honom. Seungri var inte den som blev upprörd särskilt lätt. Han var snabbt på fötter och mumlade något om att se på tv i sitt rum istället. Jag tittade efter honom och blev sedan stående vid soffan. Mobilen vibrerade i fickan och jag visste redan att det var Evie som svarar mig. Om hon hade tid för mig imorgon skulle jag bjuda ut henne. När jag slöt ögonen kunde jag se det där leendet framför mina ögon. Med en suck öppnade jag sms:et och flinade när jag såg svaret.
YOU ARE READING
Twisted (BIGBANG Fic)
FanfictionEvie är precis som vilken tjej som helst. Hon jobbar för att överleva och har sina dagliga rutiner. Ingenting speciellt egentligen. En dag stöter hon ihop med en kille på en restaurang, hon tycker sig känna igen namnet och det kittlar i hennes minne...