Kapitel 21 - Seungri:
Det började bli varmare i slutet av januari även om det snöade ett par gånger. Vi fick aldrig mycket snö i Sydkorea och det var både positivt och negativt. Jag tyckte om snö men jag hatade kylan som behövdes för att den skulle ligga kvar. Just nu låg det ingen snö alls på marken och det kändes lite tråkigt. Vi hade knappt fått något alls den här vintern. En plötsligt knack på dörren fick mig att se bort från fönstret. Evie kikade in med ett litet leende och röda kinder. Hon hade varit hemma hos Daesung. Jag snurrade på stolen och frågade om dom hade haft roligt. Evie kom in i rummet och slog sig ned i fåtöljen som stod i ena hörnet.
- Väldigt, sa hon utan någon större entusiasm. - Vad gör du då?
- Inget speciellt, svarade jag.
Evie tittade bakom mig på skrivbordet där datorn stod. Jag hade tittat runt på våra videos på Youtube men inget mer än det. Jag var uttråkad. Evie la handen mot magen och frågade när det var dags för mat. Jag såg på klockan, halv fem. Egentligen ville jag inte laga mat, det var jobbigt, men vi kunde inte heller äta ute igen. Vi gjorde det redan lite för ofta.
Evie försvann in på sitt rum medan jag lagade mat med musik i bakgrunden. Allt kändes lättare när man hade musik till. Rytmen gav en lugnande känsla och man var inte helt ensam. Hur levde jag innan Evie flyttade in hos mig? Hon hade varit här i närmare en månad nu och det kändes som att hon aldrig åkte den där gången i november En dörr åkte igen någonstans i huset följt av att Evie slog sig ned på en av barstolarna som stod på andra sidan köksön. Jag tittade upp från skärbrädan. Hon la huvudet lite på sned medan hon iakttog någonting bakom mig.
- Skrevs det mycket om mig efter jag åkte..? Frågade hon plötsligt.
Jag nickade. Istället för att förklara skyndade jag mig in i arbetsrummet där jag hade sparat en del, mer eller mindre alla, tidningar där det stod något om Evie. Jag la dom framför henne. Evie såg på mig med en chockad blick och började sedan bläddra. Det stod att hon åkt och det spekulerades om varför. Sen när gruppen tog en paus började journalisterna spekulera ännu mer om vad som hade hänt. Till sist fick dom svaret när Evie och Ji gick ur sitt förhållande på Facebook samt att Ji skrev en status om det på Twitter. Han skrev inte direkt att dom gjort slut men han skrev något i stil med att en del av hans liv försvunnit. Journalisterna frågade honom om det och han bekräftade att dom lämnat varandra och att Evie åkt tillbaka till Italien ett tag. Det skrevs en hel del om det i många olika tidningar i flera veckor men så i december blev det helt tyst. Jag pekade med kniven mot en av tidningarna som låg framför henne.
- Den där är från två veckor sen, förklarade jag. - ..Eftersom du är tillbaka.
- Dom har i alla fall inte hoppat på mig och dumförklarat mig, suckade Evie. - Än!
Jag skrattade åt hennes ansiktsuttryck och förklarade att dom inte hade något att dumförklara henne för. Folk lämnade varandra hela tiden. Bättre att dom gjorde det nu än senare i livet. Evie blängde mot mig och väste lågt att journalisterna inte fått höra om kyssen med Seung.
- Okej..lite dumförklaring kanske kommer om den delen nystas fram, flinade jag.
Evie himlade med ögonen. Hon sköt ifrån sig tidningarna och bad mig hålla tummarna för att dom, journalisterna, skulle vara barmhärtiga mot henne när otroheten skulle komma ut.
- Varför tror du den skulle göra det? Frågade jag nyfiket.
- Förr eller senare kommer dom fatta att det är något med Seung och hans ständiga försök att röra vid mig, hålla om mig och ja..allt sånt, svarade Evie. - Dom är inte dumma i huvudet! Du fattade det ganska snabbt och då hade vi inte ens kysst varandra än!
YOU ARE READING
Twisted (BIGBANG Fic)
FanfictionEvie är precis som vilken tjej som helst. Hon jobbar för att överleva och har sina dagliga rutiner. Ingenting speciellt egentligen. En dag stöter hon ihop med en kille på en restaurang, hon tycker sig känna igen namnet och det kittlar i hennes minne...