Bamm!!
Jatuh terjelepok Chanyeol apabila orang yang sangat dikenalinya sedang membuat onar di depan pintu bilik mesyuarat.
Manakala Mingyu hanya mampu menggigit jari, melihat pintu yang sekian lamanya ingin dia tendang tetapi orang lain yang dapat.
"WHATTALIFE?!" Jisoo menenangkan Seungkwan yang tiba-tiba terjerit dalam loghat english.
"Good Hoseok good!!" Seokjin menepuk bahu Hoseok.
Namjoon menggulingkan biji matanya. Sakit hati apabila dirinya tidak dipilih untuk menendang pintu itu.
"Hoi!! Datang memang diundang tapi salam takde tiba-tiba tendang pintu!! HENGKORANG FIKIR PINTU TU BERUK KORANG PUNYA?!" Chanyeol menghentak kerusinya yang semula jadi sudah rosak tadi makin teruk rosaknya.
"Hyung calm down, biasa la diorang tu… WHAT GRUP NI?!" Jeonghan menolak Chanyeol apabila dia melihat Bts yang tercegat di pintu.
Melayang Chanyeol macam kerusi sehingga melekat di dinding.
"Kejap korang lagi?!" Jimin menunding Seventeen.
Macam mana diorang boleh kenal? Macam ni Seventeen dan Bts ialah penyiasat tentang misteri atau hantu benda mistik macam tu dan mereka selalu bersaing.
Bila pergi kat kubur cina yang menang Bts sebab diorang datang dulu, lepastu kat kubur india Seventeen pula yang menang manakala kubur bangla hampeh takde siapa datang.
"Macam mana hyung boleh kenal diorang?" Seungcheol memandang Chanyeol yang sibuk melepaskan diri daripada cengkaman dinding.
"Dah korang minta jadi aku tolong carikan la dan masa tu juga la Bts tengah free aku ajak la diorang" jawab Chanyeol.
"Takde orang lain ke?" Junhui menolong Chanyeol.
"Takde" tak jadi Junhui mahu menolong Chanyeol.
'Tolong tak ikhlas rupanya -_-' bisik hati Chanyeol. Dia memandang Junhui seperti ingin menerkam.
"Hyung straight to the point hyung nak kitaorang siasat apa?" tanya Soonyoung beralah.
"Yelah aku nak korang siasat ada satu stesen lama kat hutan area daegu so aku nak korang siasat" Chanyeol memberikan fail yang mengandungi maklumat tentang stesen itu.
"Yoongi tempat tinggal kau kat sana kan? Jadi senang la" Yoongi senyum bangga.
'Eleh aku pun duduk Daegu berlagak betul →_→' bisik hati Seungcheol.
"Tolong la Seungcheol hyung pun duduk kat Daegu ok tak payah nak riak sangat" Seungkwan melibas rambut hitamnya.
"Sudah la tu korang kena gerak lusa tau" kata Chanyeol.
"Naik asing kan?"
"Takde la korang semua naik bas"
"WHAT?!"
Kebalakang Chanyeol mendengar jeritan padu dari Seventeen dan Bts.
"Korang kena la berkerjasama! Cuba la berkawan senang sikit!!" pujuk Chanyeol.
"Tengok la hyung macam mana nanti" Chanyeol menepuk telinganya.
Degil sungguh Seventeen dan Bts bila dah susah baru nak berkawan la nak minta maaf.
"Eh apa ni?" Minghao mengambil sekeping kertas yang terselit di beg sandang Hoseok.
"WARGHHH SERANGGA KE?!" tanpa sengaja Hoseok terpeluk Jeonghan.
'Asal aku tiba-tiba boleh jadi mangsa ni? O_o' bisik hati Jeonghan dengan penuh tanda tanya.
"Bukan la ni surat" kata Minghao lalu dia menunjukkan kepada semua.
Get ready boys
Korang akan jumpa aku tak lama lagi :)From: The Mystery Boy
To: Seventeen and Bts
"Aku rasa dia salah orang" Namjoon cuba menyedapkan hati.
"Agak-agak la hyung surat ni dah tulis nama grup kita kot" balas Jungkook.
"Kenapa ayat ni macam dia tau kita nak pergi Daegu?" Seokmin membelek kertas itu banyak kali.
"Korang jangan risau la mesti ada orang cuba takutkan kita" Seungcheol cuba memujuk kawan-kawannya.
"Betul juga tu mungkin ada yang dengki lepastu bagi ayat macam tu" kata Taehyung pula.
"Macam mana kertas ni boleh ada kat beg Hoseok?" Seokjin memandang Hoseok namun hanya mendapat angkat bahu dari Hoseok sahaja.
"Aku tak perasan pula ada tangan letak kertas tu kat beg" jawab Hoseok.
"Korang still nak pergi Daegu ke?" tanya Chanyeol risau.
"Kena la pergi kan tugasan alah setakat kertas je apalah sangat" Yoongi membuang kertas itu ke dalam tong sampah.
Tanpa Yoongi sedari ada seseorang memerhatikan perlakuannya itu.
'Apalah sangat? Kau tunggu' bisik hati seseorang. Dia terus keluar dari bilik mesyuarat itu bersama kawannya.
"Mungkin ada orang saja nak takutkan orang" ulang Soonyoung sambil mengusap dadanya.
"Dah pergi la balik aku tengok ada kawan korang dah keluar dari bilik ni lusa nak gerakkan? Pergi la enjoy-enjoy dulu" Chanyeol menghalau mereka.
"Ok fine!! Halau ok!" Seokjin terus keluar dari bilik diikuti Jimin dan Namjoon.
"Cepat betul terasa si Seokjin tu" kata Chanyeol perlahan.
Seventeen yang sekarang tinggal separuh orang memandang antara satu sama lain.
"Aku rasa tak sedap hati"
___________
Sorry dah lama tak update story ni.
Btw korang rasa siapa penjahat tu? Saja tanya hehe mana tau korang dah tau
YOU ARE READING
[C] The Killer || Seventeen × Bts ||
Mystery / ThrillerDia. Kau. Mereka. Jangan percayakan sesiapa. Disebabkan degil ingin masuk ke dalam bangunan unik itu mereka terperangkap. Semakin lama jalan keluar makin hilang. Ajal mengejar mereka. Si misteri menunggu bersama pisau tajam yang kehausan darah. Apa...