8

1.7K 220 99
                                    

<< Bangunan unik 50 tingkat >>

"Macam mana kita nak keluar ni?" Kata Seokmin cemas.

"Entah la kalau nak ikut tingkap kat sini mana ada tingkap" Jeonghan mengusutkan rambutnya perlahan.

"Ni semua salah kau!! Kalau la kau tak beria sangat nak ajak kitaorang masuk bangunan ni mesti kita dah sampai kat Daegu!!" Jihoon menunding Jungkook dengan geram.

"Hoi!! Salah kawan kau juga nak pujuk kita masuk sini!!" Balas  Jimin, matanya tajam memandang Seungkwan.

"Sorry…" kata Seungkwan dan Jungkook serentak.

"Dah jangan la saling tuduh menuduh! Salah kita juga nak sangat masuk bangunan ni!!" marah Seokjin.

"Korang ada bau sesuatu tak?" Tanya Minghao, mukanya dari tadi berkerut menahan bau yang busuk.

"Ada! Kau abaikan je bau tu maybe tu bau bangkai haiwan" kata Taehyung untuk menenangkan keadaan.

"Dah jom cari jalan keluar" Hoseok mengambil lampu suluhnya.

"Kita nak cari ke mana?"

"Buat masa sekarang ni kita berpecah! Ja--" kata-kata Namjoon terhenti apabila Seungcheol menjerit.

"Korang!!" Jerit Seungcheol tiba-tiba, tangannya memegang satu kertas kecil.

"Apa tu?" Tanya Wonwoo.

"Nah aku jumpa kat tepi dinding tu" Seungcheol memberikan kertas kecil itu kepada Yoongi.

-Welcome to your hell ;) aku dah lama tunggu korang sejak 2 bulan yang lalu lagi-

-CENTER-

u.e.ho

"Wow lamanya dia tunggu kita rasa terharu pula" Jungkook membuat muka acah terharu.

"Aku rasa creepy -_-"

"Center?? Kat tengah-tengah bangunan ni?" Yoongi mulai keliru.

"Awat dia bagi hint susah sangat?" Jihoon merampas kertas kecil itu dari Yoongi.

"Aku rasa kita kena pergi kat tengah-tengah bangunan ni" kata Soonyoung.

"Jadi jom la" Wonwoo mula berjalan diikuti yang lain.

Sampai sahaja mereka di tengah-tengah bangunan itu semua terhenti. Ada yang dah kebelakang dan mencarut.

"Lawak gila!!" Mingyu menendang dinding bangunan itu geram.

Di tengah-tengah lantai bangunan itu terdapat sebilah pisau yang tajam dan dikelilingi darah yang sudah kering mungkin pisau itu sudah lama berada disitu.

"Kita dipermainkan" kata Namjoon geram.

"Dia nak apa sebenarnya?" Tanya Chan kendur, sekarang dia terfikir mahu membunuh diri.

"Entah la" jawab Junhui tanpa perasaan.

"Sekarang dah pukul 8 malam hmmm boleh tahan lama juga kita duduk dalam bangunan ni" kata Jungkook sambil menilik jam.

"Laparrr" keluh Chan.

"Kat beg aku ada makanan ambil la" Jisoo memberikan sebungkus roti kepada Chan.

"Kita rehat la dulu mari la kita bermalam di sini huhuw" Seokjin membuat muka sedih lalu duduk diikuti yang lain.

Usai sahaja makan, mereka mula masuk tidur untuk mengecas tenaga mencari jalan keluar pada esok hari.

+++

Chanyeol POV

Aku menggenggam kertas kecil yang aku baru jumpa kat bawah kerusi dengan penuh geram, baru aku perasan kertas kecil tu dah lama melekat kat situ.  HENGKORANG NAK TAU APA YANG DIA TULIS?! NAH AKU BAGI *tayang depan-depan kat camera man*

-hallu hyung~~ aku tau mesti kena tunggu kertas ni jatuh dulu baru hyung perasan hoho btw yang pasal angka roman aku main-main je kalau hyung terfikir juga tak sangka hang takde otak :) ok bye-

vviii.iii.i

Kau tengok!! Dah la kata aku takde otak and then dia bagi lagi angka roman MACAM KEBUDUHAN DI TIMUR TENGAHHH.

Sumpah bila aku dapat tahu siapa gerangan yang psiko ni aku  akan bunuh dia.

Chring. Chring. Chring.

Aku tau ringtone telefon aku comel jangan puji dah hoho.

"Hello?"

//hiyunggg!!!//

"SEUNGCHEOL OYEMJI MAI ANAK BUAH KESAYANGAN MMUAH!!" aku menjerit kuat sampai Sehun yang elok tengah minum air pun mampu menyimbah mukanya sendiri akibat terkejut.

//hyung please stop geli//

"Eh geli ke suka ( ̄∀ ̄)" tanyaku gatal. Sehun dah pandang aku dengan pandangan sejak-bila-hyung-kunyit?

//geli-geli! Hyung tolong kitaorang!! Kitaorang dah terperangkap kat bangunan yang unik ni!!//

"What?! Kan hyung dah pesan jangan singgah mana-mana bangunan!!" Marahku.

//sorry hyung kitaorang just nak tengok je btw hyung ada benda pelik la kat bangunan ni//

"Maksud kau?" Jangan kata psiko tu dah perangkap diorang. Oyemji my unta.

//macam a--

Tut. Tut. Tut.

"Hello??" Aku dah mula gelisah.

Tut. Tut. Tut.

"Seungcheol unta?"

Tut. Tut. Tut.

"Natang pink terbang di Asia tenggara?"

Tut. Tut. Tut.

"HALAH SETON!! AKU NAK SEUNGCHEOL YANG JAWAB BUKANNYA TUT TUT TUT!! AKU TENDANG TUT SEHUN NANTI!!" hambur ku geram. Sehun yang tidak jauh dari aku mula duduk di penjuru bilik untuk beristighfar, baru hengko tau aku gojes.

Maka aku pun berhuhu di bilik kerja aku sampai Kyungsoo panggil aku dan Sehun untuk makan pada tengah malam.

________________

Rajin betul aku nak menaip huhuw nak habiskan story ni cepat aku ni dah la kaki spoiler

[C] The Killer  || Seventeen × Bts || Where stories live. Discover now