"Hah! Hah! Hah!" seorang lelaki berlari dengan pantas sesekali dia memandang kebelakang.
Kejap lagi terlanggar dinding aku tak tahu.
"Aduh!!" lelaki itu jatuh terduduk akibat dia teelanggar dinding yang menyibuk di tengah-tengah jalan.
"Aduh sakitnya! Ish dinding ni tak guna betul la!!" lelaki itu terus bangun dari duduknya.
Tap! Tap! Tap!
"Ah cit dia dah tahu aku kat sini" rengus lelaki itu.
"Yah… kau nak lari ke mana? Takde jalan keluar la pabo!" muncul si misteri di belakang dinding, dia memegang pisau tajam yang masih lagi ada kesan darah segar.
"Woi! Kau bunuh anjing aku ke?! Kau tau tak anjing aku tu mahal gila NAMATEY KAU PUN GILA NAMATEY!! Ei dah la anjing overseas!! Kau ado?!" maki lelaki itu.
Sempat juga ek dia bebel walaupun dah nak hampir mati.
"Boleh tak kau diam? Ke kau nak aku yang tolong diamkan kau?" kata si misteri sinis.
"Takpe la aku tau kau banyak dosa kat orang tapi tulah kalau kau nak tolong diamkan aku bukannya dapat pahala pun ada baiknya kau pergi masjid solat taubat hah tu dapat pahala sekali cahaya nur" bebel lelaki itu jelas sekali dia mahu menyentapkan hati si misteri.
Tapi sayang hati si misteri dah kering sebab dia keringkan hati dia pakai pengering rambut :)
"Tak ada guna pun kau nak sentapkan hati aku ni! Hati aku ni dah keras!! Aku tak rasa apa-apa!" si misteri menumbuk dinding. Nasib tak retak jenuh author nak bayar ganti rugi.
"Alah sembang kencing je lebih mana ada hati manusia keras aku tembak hati kau pun kau dah mati" bidas kata lelaki itu.
'Pelik betul mangsa aku seorang ni -_-' bisik hati si misteri.
"Ahh janji hati aku ni takde perasaan apa-apa" kata si misteri sambil menepuk dadanya.
"Bro kau tak sekolah menengah ke? Cikgu sains kata hati kat atas perut jarang aku jumpa hati kat jantung  ̄︿ ̄" sekali lagi lelaki itu cuba memanaskan keadaan.
Memang dah panas pun. Terbakor perasaan si misteri tu.
"Sebelum kau mati kan aku nak tanya la apa nama kau?" kata si misteri cuba mengubah topik.
"Apalah kata nak bunuh aku tapi nama mangsa pun tak tau sedih!!" lelaki itu menjelir lidah.
"Kau bagitau jelah!!"
"Haish nama aku Jongsuk. Lee Jongsuk" Jongsuk mengembangkan lobang hidungnya.
Nampak hodoh ;-;
"Oh Jongsuk kau akan mati sekejap lagi" kata si misteri senyum sinis.
"Bagitahu la pula nama kau"
"Nama aku abcdefghij" kata si misteri. Author sengaja tak bagitahu nama si misteri nanti tak suprise hehe.
"Hah? Wait-wait! What?!" Jongsuk memandang si misteri terkejut.
"Asal? Kau dah kenal aku? Dah agak" kata si misteri bongkak.
"Takde la aku terkejut nama kau abcdefghij apa teruk sangat mak bapak kau bagi kau nama macam tu" Jongsuk mengcekak pinggang.
Rasanya dah lari dari jalan cerita ni.
"Ei pekak betul orang tua ni" si misteri terus membuka capnya dan topeng.
Terserlah wajah tampannya tapi penuh dengan psycho.
"K-ka--" belum sempat Jongsuk berkata apa-apa si misteri terus menikamnya di perut.
Jatuh terbaring Jongsuk disitu.
"Heh lepas aku dah buka topeng baru kau kenal" si misteri memakai topengnya balik.
"K-ka--" masih lagi jelas suara Jongsuk yang gagap menyebut nama si misteri.
Pang!
Akhirnya Jongsuk ditampar oleh si misteri. Tak cukup ke rasa kesakitan yang kau tengah alami ni Jongsuk? Tadi dah kena tikam ni pula kena tampar, tamak sakit betul Jongsuk ni
"STOP LA NAK MENYEBUT NAMA AKU! SCENE KAU SAMPAI SINI JE KAN! HALAMAK NAK MELEBIH PULA!" si misteri mengusap tangannya, maybe pipi Jongsuk keras sangat itu yang sakit.
Si misteri terus meninggalkan Jongsuk seorang diri. Mati secara perlahan itu la moto si misteri.
Darah mula membuak keluar dari perut Jongsuk hasil tikaman si misteri.
Penglihatan Jongsuk mula kelihatan samar-samar. Adakah Jongsuk sudah hampir dengan ambang kematian?
Tiba-tiba Jongsuk memandang camera man. Mulutnya terkumat-kamit mahu bercakap sesuatu.
Apabila dizoomkan rupanya dia…
"N-nama s-si d-dia i-iala--" belum sempat habis ayat Jongsuk, dia telah ditampar oleh camera man kerana cuba membocorkan rahsia.
Dah kata scene dia dah habis nak juga tambahkan.
Akhirnya Jongsuk tidak sedarkan diri. Degupan jantungnya tidak lagi berdegup. Jongsuk terbaring disitu di atas lantai sejuk dan berada di dalam bangunan yang kosong dan suram.
___________
Maaf tak series author tak boleh la letak benda series lagi² bila ada Jongsuk
Jongsuk-KAU MEMANG!! JUNGYON DENGAN JAEHOON TAKDE PULA KAU NAK REMBAT! *flip hair*
Kita abaikan je si Jongsuk tu
Btw
WELCOME READERS TO STORY THE KILLER🌌🎉🎉 *tabur bunga api*
YOU ARE READING
[C] The Killer || Seventeen × Bts ||
Misterio / SuspensoDia. Kau. Mereka. Jangan percayakan sesiapa. Disebabkan degil ingin masuk ke dalam bangunan unik itu mereka terperangkap. Semakin lama jalan keluar makin hilang. Ajal mengejar mereka. Si misteri menunggu bersama pisau tajam yang kehausan darah. Apa...