5

1.7K 221 65
                                    

Hari Jumaat sudahpun tiba dimana Seventeen dan Bts harus pergi ke Daegu dengan menaiki bas bersama-sama.

Jam sudah menunjukkan pukul 4 petang kelibat Chanyeol masih belum kelihatan tetapi Seventeen dan Bts tetap menunggu kerana Chanyeol ialah ketua mereka.

"Mana Chanyeol hyung ni??" rungut Seungcheol.

"Cuba kau call dia" pinta Jeonghan.

"Aku dah call dia banyak kali tapi tak berjawab" kata Seungcheol.

"Macam mana kita nak gerak ni? Telinga capang Chanyeol hyung pun kita tak nampak" Jimin mencekak pinggang.

"Kalau Chanyeol hyung tak datang lagi kita terpaksa batalkan kerja kita ni" kata Yoongi tegas.

"Tak boleh ke kita pergi tanpa Chanyeol hyung?" tanya Taehyung.

"Tak boleh lagipun hanya Chanyeol hyung je tau selok belok kawasan Daegu yang bermistik tu" kata Seokjin.

Kring! Kring!

Tiba-tiba telefon milik Namjoon berdering, semua pasang mata memandang Namjoon.

Namjoon mengambil telefonnya pintarnya di dalam poket lalu melihat nama yang callnya.

"Chanyeol hyung call" kata Namjoon, dia terus mengangkat panggilan itu.

"Asal Chanyeol hyung call Namjoon dan bukannya hyung?" Junhui memandang Seungcheol.

"Entah"

Beberapa minit kemudian Namjoon kembali, dia memasukkan telefonnua di dalam poket seluar semula.

"Chanyeol hyung suruh kita gerak sebab ada masalah teknikal sikit jadi dia tak boleh join kita" Namjoon memasukkan beg bajunya kedalam bonet bas.

"Habistu arah nak ke tempat tu macam mana?" Hansol mengangkat kening.

"Chanyeol hyung dah bagi alamatnya kat aku lagi satu Seungcheol" Namjoon memandang Seungcheol yang sibuk menyimpan beg baju di dalam bonet bas.

"Apa?"

"Chanyeol hyung kata dia banyak kali call kau tapi tak angkat-angkat lepastu talian asyik terputus je" Seungcheol mengerutkan dahinya.

"Eh hyung biar betul? Dari pagi tadi aku tak dapat satu panggilan dari dia mahupun mesej" terang Seungcheol.

"Itulah dia cuba mesej kau tapi mesejnya asyik kena delete je dugaan betul" Namjoon mengeleng kepala.

Siap sahaja memasukkan semua beg di dalam bonet bas, mereka terus masuk ke dalam bas dan bergerak ke Daegu.

'Nasib baik Chanyeol hyung tak join kalau tak dia pun terpaksa jadi kambing hitam, tak sia-sia aku hack telefon dia' bisik hati seseorang. Tiada siapa pun yang perasan bahawa dia tengah tersenyum sinis.

"Oh ya!! Chanyeol hyung pesan kalau ada nampak banggunan lama kat sekitar hutan ni jangan masuk tau!!" pesan Namjoon.

"Kenapa pula?" tanya Jungkook, Mingyu merengus geram dah la tadi ajak gaduh lepastu boleh pula main kenyit mata kat orang. Menyesal Mingyu duduk sebelah dia.

"Entah dia cakap macam tu je lepastu dia terus letak pelik betul Chanyeol hyung" kata Namjoon sendirian.

"Dah-dah jangan nak pelik sangat kalau kita dapat siapkan kerja ni dengan cepat so lagi cepat la kita balik" pujuk Hoseok yang cuba menceriakan suasana yang suram.

Manakala Jisoo hanya duduk seorang diri memandang pemandangan di luar tingkap.

"Yow Jisoo hyung!! Pahal senyap je ni?" Jihoon menepuk bahu Jisoo.

"Ermmm takde apa-apa la" Jisoo tersenyum nipis.

"Yeke hyung? Cuba habaq tak payah nak simpan-simpan" ujar Jihoon. Jisoo mengeluh perlahan.

"Aku tak sedap hati la"

"Sebab?"

"Aku takut mimpi aku tu akan jadi nyata" Jisoo dan Jihoon diam. Masing-masing memikirkan apa yang akan terjadi selepas ini.

Tetapi yang lain sibuk berkaroke di belakang macam orang gila.

[C] The Killer  || Seventeen × Bts || Where stories live. Discover now