33 ( End )

1.5K 161 85
                                    

3 bulan kemudian~~

Seungcheol membuka pintu dengan perlahan, dia mendekati seseorang yang masih dibuai mimpi.

"LEE CHAN BANGUN!!" Mendengar pekikan dari sang leader, Chan terus bangun mengejut lalu memukul hyungnya itu.

"Akh! Sakitlah derhaka!!"

"Hyung yang mulakan dulu!!" Chan menjeling Seungcheol.

"Hehe mian, kali ni hyung yang temankan kau pergi bersiap cepat hari ni kau ada date dengan doktor" Chan mencebik perlahan dengan malas dia mengambil tuala dan masuk ke dalam bilik air sempat lagi Seungcheol menampar punggung sang maknae.

Walaupun sudah 3 bulan berlalu, kejadian itu masih tidak dapat dilupakan oleh mereka sehingga mereka terpaksa menjalani rawatan psikologi terutama sekalinya Chan. Dia mempunyai trauma yang teruk terhadap darah dan dia yang paling lama nak sembuh tapi Seventeen tetap menyokongnya supaya traumanya akan hilang.

Usai sahaja Chan menjalani rawatan, Seungcheol memandang Chan yang masih lagi dengan wajah ketakutan.

"Chan jangan takut hyung kan ada yang lain pun" Chan mengangguk perlahan.

"lepasni kita kena pergi restoran tau diorang ajak lepak" sambung Seungcheol, sang maknae hanya mendiamkan diri tidak membalas kata-kata Seungcheol.

"Eh Seokjin hyung! Namjoon hyung!" Seungcheol melambai kearah pasangan itu🌚yang tidak jauh darinya.

"Eh hai Seungcheol!! Chan hai!!" Sapa mereka berdua.

Chan hanya diam dan senyum nipis.

"Buat apa datang sini?" Soal Seungcheol pelik kenapa mereka datang ke hospital ini.

"Oh ni hahhh Seokjin hyung mengandung-ADUH!!" Namjoon mengusap kepalanya yang baru sahaja diluku oleh Seokjin.

"Mengandung pale bana kau! Aku nak ambil ubat selesema je!!" Seungcheol ketawa perlahan manakala Chan mula tersenyum manis cuba menahan gelak.

Melihat perubahan wajah Chan membuatkan Seungcheol senang hati.

"Jom kita pergi restoran tadi Jungkook ajak lepak sana" ajak Seungcheol.

"Bukan restoran dek, berkelah kat pantai tukar lokasi la" Seungcheol menggaru kepalanya malu, tak tengok telefon punya pasal.

"Hmm ok jom"

+++

Di pantai, kelihatan sekumpulan orang dewasa yang rasa diri tu masih kanak-kanak lagi sibuk bermain di gigi pantai.

"Eii!! Seungkwan!! Jangan la renjis air kat aku tau tak basah!!!" Marah Jihoon lalu menjauhkan diri dari Seungkwan.

"Sebab basah la aku renjis kat hyung HAHAHAHAHAHSHAHAHAHA" Seungkwan ketawa galak, Hansol yang berada disebelahnya hanya menggelengkan kepala tiba-tiba matanya tertancap 4 manusia yang amat dikenalinya sedang menghampiri mereka.

"CHAN!!!" Hansol terus berlari terkedek-kedek kearahnya adiknya lalu dipeluk erat.

"Bapak ah dia sebut nama Chan je" Seungcheol mencebik tidak puas hati.

"Biarlah aku sayang Chan lebih HOHOHO" Chan ketawa perlahan lalu duduk disebelah Jeonghan yang sedang makan sandwich.

"Wahh makan tak tunggu kitaorang" Taehyung menjeling Namjoon.

"Lambat sangat la! Orang lapar so kitaorang makan jelah dulu"

"Sorry la lambat faham-faham la Seokjin hyung kan mengandung kena hati-hati" semua membulatkan biji matanya terutama Seokjin apabila mendengar jawapan dari Namjoon.

"Wow! Hyung! Aku tak tau pula kau ni sebenarnya perempuan!!" Ujar Yoongi tidak percaya, Seokjin mengusap dadanya lalu diketuk kepala Namjoon.

"KAU NI KAN AKU DAH KATA AKU SELESEMA EN?! TAK FAHAM BAHASA KE BABIHHHH-umphh!!" Seokjin meronta kuat apabila Hoseok tiba-tiba menutup mulutnya.

"Eh hyung ni nampak tak ada budak bawah umur" ujar Hoseok sambil menunjuk Jungkook dan maknae line Seventeen.

"Tak payah risau, diorang setiap masa carut kat kitaorang" jelas Junhui, maknae line Seventeen hanya tersengih malu.

"Patutlah sekarang Jungkook reti mencarut" Jimin menunjuk sang maknae yang sedang memaki batu akibat dia terlanggar batu tulah siapa suruh jalan tengok telefon orang jalan guna mata bukan telefon.

"Sudah la tu main!! Meh makan!!" Panggil Jisoo pada rakan-rakannya.

"Wahh masak apa?" Soal Soonyoung dan dibalas pandangan yang tajam dari semua orang.

"Loya buruk ke? Nak masak celah mana dapur pun takde aigoo" Soonyoung tersengih lalu merampas sandwich di tangan Wonwoo.

"Weh!! Sandwich aku!!!"

"Ambil la yang baru" Wonwoo menjeling jejaka itu lalu mengambil sandwich yang baharu.

"Chan ok?" Soal Minghao pada Chan yang sedang makan salad.

"Hmm ok, doktor kata aku makin pulih so jangan risau la" Minghao tersenyum mendengar apa yang dikatakan oleh Chan.

"So malam ni Chan boleh la ye tidur seorang?" Kunyahan Chan terhenti, dia memandang Mingyu.

"A-andwae!! Malam ni kena temankan Chan tidur juga" Mingyu menggerutu perlahan kerana malam ni adalah gilirannya untuk menemani Chan tidur.

"Tabah la" Seokmin menepuk bahu rakannya itu.

"Seungcheol, aku tau macam dah terlambat tapi takziah ye" jejaka bermata besar itu mengangguk perlahan, S.Coups sudah mendapat hukumannya iaitu dihukum gantung sampai mati kerana kes-kesnya yang sudah mengorbankan ramai orang termasuk rakan-rakannya yang menjadu mangsanya.

Manakala Junmin terpaksa menjalani rawatan mental kerana masalah mentalnya yang bertambah parah.

Hoonjae pula hanya dihukum penjara selama 6 tahun, hukumannya dapat diringankan kerana dia menolong mangsa dan menyerahkan diri sendiri.

"Kau ok?" Soal Jimin lalu memegang bahu Seungcheol.

"Aku ok je biar la dia tu pepandai dia nak jawab apa dekat omma dan appa kat atas sana" Seungcheol ketawa perlahan cuba menutup rasa sedihnya.

"Jangan sedih ok, kau tak bersendirian kitaorang ada Bts pun ada kitaorang boleh jadi family kau" Jisoo memeluk bahu Seungcheol.

"Thanks" semua mula berdiri lalu memeluk Seungcheol beramai-ramai.

"SAYANG KORANG NGEHEHEE"

Maka tamatlah kisah ini yang sudah lama terbiar akibat kemalasan author yang tahan siput babi ini. Semoga kita berjumpa lagi di story yang lain hshshshshs.

- THE END -



_________

Akhirnya!! Habis pun cerita ni!! thanks readers yang support story yang meraban ini dan story paling perlahan nak update.

Thanks again untuk 27.7K reads!! 4K votes!! Anddddd 2.36K comments!! Sis terharu hshshshshs

Tinggal driver je nak dihabiskan and boom!! Hshshshshshs kbye mmuahhhh

[C] The Killer  || Seventeen × Bts || Where stories live. Discover now