14

1.6K 205 143
                                    

<< Bangunan Seungcheol Gila Engong >>

"Terkejut?" Seungcheol senyum sinis.

"Nampak dungu la bila kitaorang kata tak terkejut--- adoi!!" Yoongi mengusap kakinya apabila ditendang oleh Jihoon.

Hah main-main lagi dengan si kecil ambil kau!!

"Kau ke yang bagi semua clue tu?" Soal Jeonghan.

"Yup! Nampaknya semua tak reti nak selesaikan"

"Bukan tak reti tapi rasa macam takde faedah nak selesaikan" Seungcheol tayang muka datar manakala Namjoon tersenyum bangga kerana dapat mengalahkan Seungcheol.

'Yeah Man ( ̄∀ ̄)'- Namjoon

"Macam mana nak selesaikan clue tu?" Tanya Junhui polos.

"Alah senang clue yang first aku bagi apa?" Seungcheol memandang mereka.

"Entah"

"Wujud ke clue tu?"

"Wujud la clue tu halah kau ni lain kali makan kismis setiap hari bukan makan maggi kan dah bangang macam ni" semua termasuk author terdiam apabila mendengar mukaddimah free dari Park Jimin.

OH JIMENG DAH DAPAT JAMS!! *flip hingus*

Hingus ialah mukus not mulus.

Ok stahp.

"Biar aku jelah yang jawab!! Yang center tu!" Kata Seungcheol bengang.

"Yeahh Seungcheol hyung dah bijak" jerit Seokmin riang.

"Dia memang bijak kau je yang kurang" Minghao menepuk bahu Seokmin.

"Masya--RAKAT!!" Seokmin mencekik Minghao.

"Bila boleh ke scene yang series?
-_- aku perhati je dari tadi" Seungcheol membaling buku skrip ke muka ikan Josh.

Tak sangka natang tu sanggup menjadi patung tak bernyawa di story ini janji dia femes.

"Okok sekarang dah series" jawab Jungkook.

"HAH TIPU-TIPU!!"

"KAU DIAM BEROKK" Seungcheol membaling selipar simpan buang dan kitar semula ke mulut Taehyung.

"Ok lagi sekali Hana dul set! Action!!" Dengan takde salamnya Jisoo yang ntah mana muncul tapi sebenarnya muncul kat belakang camera man, melambai dengan muka baru dimekap acah kak ponti.

"Hallu guysss~~" Jisoo mengflying rubbish di muka Seventeen.

"Natang pink mana yang sesat ni oi?" Wonwoo mengambil spender spider man yang dicuri di mukanya dengan muka geli.

"Entah la aku rasa semua dah gila ni" Soonyoung mengambil pisang monyet yang melekat di rambutnya.

Mohon basuh rambut anda kerana ia berbekas makanan monyet yang malas nak sikat gigi.

"Hallu syemuuua~~!" sekali lagi tanpa salam, Hoseok masuk ke kawasan shooting sambil melambai ala-ala princess yang menawan sedang masuk ke kerata kuda.

Setiap member Bts dia menaburkan tepung di muka meraka.

"Aku tak tau pula yang diorang ni sekarang dapat kerja berlakon part time" kata Seokjin.

"Berlakon apa?" Taehyung mengelap mukanya.

"Berlakon jadi setan derhaka kat story ni" balas Seokjin geram.

"Aku syak diorang kena dare" celah Mingyu.

"Memang pun" kata Jisoo dan Hoseok datar.

"PADAN MUKEEEE!!"

"HALAH HANAT BEBENOR PERANGAI KOME NI!!"

Maka Jisoo dan Hoseok membelasah Bts dan Seventeen di depan pintu bilik Jemah.

Meanwhile Seungcheol~~ *suara sedih*

"Hiks bencinya jadi orang jahat ni!! Bila aku nak cakap je mesti kena potong takpun diorang main-main hiks!!" Seungcheol mengelap air mata palsunya di penjuru tingkat itu.

Tiba-tiba *suara suspens* Chanyeol dan Jaehoon datang menyerang.

"JANGAN LA NANGIS WAHAI UNTAKU~~ BERSYUKUR LA ENGKO DAPAT WATAK UTAMA!! BAIK BAGI AKU JE!!" kata Chanyeol dan Jaehoon serentak.

"ENGKO DIAM LA TAYAR BURUK!! SHUH SHUH TAK PERNAH NAK TENGOK AKU SENANG BETUL LA!!" Seungcheol menyepak punggung Chanyeol dan Jaehoon lalu sambung meraung.

"Halah!! Main sepak-sepak buntut orang pula tau la KAU TAKDE BUTTY!!"

"PALE OTAK KAU!!" Seungcheol, Chanyeol dan Jaehoon mula bergaduh tiba-tiba seseorang berjalan di depan mereka sambil memegang batang besi dah la pakai baju jubah putih..

Krik. Krik. Krik.

Seseorang itu mengetuk cengkerik sekor demi sekor lalu dia memandang Seungcheol, Chanyeol dan Jaehoon yang terkaku.

"Pe kabo? Aku ni just tukang bunuh cengkerik je pape cengkerik buat hal call aku k gerak lu jangan tanya kenapa aku semak kat sini baik korang samak muka korang tu ok chaw" Jungyon terus lesap bagaikan debu akibat tepung yang Hoseok bawa mula berleluasa di udara.

Seungcheol, Chanyeol dan Jaehoon still terkaku tapi yang selebihnya masih lagi bising sebab diorang nak lawan siapa dapat pikat pintu dia paling hebat.

Manakala para staff dan camera man kalut mencari author mahupun Cik Zul yang menghilang tanpa salam sunat mahupun salam takziah.

Story dah nak merapu ni WOI!!

#disebaliktabiryangtakberapatabir
#jangan tanya kenapa author menghilang


_______________

Baiklah semua author tau korang nak tau apa maksud clue tu tapi author saja bagi hilangkan stress.

Tipu la siapa tak stress fikir penjahat ni KAN KAN?! Kalau kata tak aku sumpah dia jadi ikan josh.

[C] The Killer  || Seventeen × Bts || Where stories live. Discover now