10

1.6K 207 105
                                    

Chan POV

Aku membuka mataku perlahan, tubuh ku terasa sakit haish ni mesti sebab kena heret lepastu main campak je aku.

Aku menoleh ke kanan ternampak la Jungkook hyung yang still tak sedarkan diri kesian pula aku tengok kepala dia berdarah.

"Jungkook hyung! Bangun!" Aku menolak bahu Jungkook hyung perlahan.

Nasib baik tangan tak kena ikat tapi kaki kita pula yang kena ikat huhuw 〒▽〒

"Hmmmm…" akhirnya bangun pun Jungkook hyung ingatkan dah pengsan jenuh aku nak menjerit minta tolong.

"Kenapa kita ada kat bilik ni Chan? Mana yang lain?" Tanya Jungkook hyung, bangun-bangun terus tanya wow.

"Mana aku tau bangun-bangun je kita dah ada kat sini" jawab aku sambil menghulurkan kain kepada Jungkook hyung mana aku dapat? Jangan tanya.

"Nak buat apa dengan kain ni?" Haishh hyung ni dah kena pukul terus jadi bengap ke?

"Buat lap darah kat kepala hyung tu la" Jungkook hyung hanya tersengih lalu ambil kain dari aku.

Hmmm macam mana nak keluar dari bilik ni kaki dah kena ikat. Nak buka si dia tu ikat mati kuanghajor betul dah la kat bilik ni takde apa-apa.

"Chan! Malam semalam kau ada nampak Mingyu tak?" Aku memandang Jungkook hyung.

"Takde kenapa?"

"Malam semalam sebelum aku kena pukul aku cari Mingyu tapi dia takde" pelik takkan la Mingyu hyung pun kena culik? Kalau dia kena culik dia duduk dengan siapa?

"Ouh aku pula ada orang tekup hidung aku dengan kain yang ada ubat tidur" jawab aku dan Jungkook hyung hanya mengangguk.

"Macam mana nak keluar ni?" Keluh aku.

"Kau buka jelah pintu tu tangan kita kan tak berikat" haishh senang la kata kena bergolek tau tak dah la pintu tu jauh.

Aku pun hanya akur dengan hanya bergolek selama 20 saat sampai pun aku kat pintu.

"Hiyarghh!! Alah pintu berkunci!!" Marah aku macam patutlah tangan tak kena ikat dia dah kunci siap-siap bijak rupanya ingatkan dungu.

Aku kembali duduk disebelah Jungkook hyung habis badan aku berdebu.

"Macam mana ni?"

"Redho jelah"

Sedang elok aku dengan Jungkook hyung termenung tiba-tiba pintu itu ditendang oleh seseorang.

Bamm!

Aku dengan Jungkook hyung dah nganga apabila ada orang masuk dengan tangannya dilumuri(?) dengan darah sambil pegang pisau yang tajam.

"M-mingyu hyung?"

+++

Author POV

"Aku rasa kita kena berpecah la cari yang lain" kata Namjoon.

"Tak bahaya ke?" Tanya Seokjin risau.

"Rasanya tak sebab kita ada ramai kalau korang jumpa member yang lain terus bawa kat tengah-tengah bangunan ni takpun jerit faham?" Semua mengangguk mendengar arahan Namjoon.

"Ok kita berpecah tiga kumpulan. Hansol, Junhui, Hoseok dan Jisoo satu grup ketua korang Seungcheol"

"Wokay!!"

"Taehyung, Jeonghan, Minghao satu grup dengan Seokjin hyung" kata Namjoon lagi.

"Jadi Yoongi hyung, Jihoon, Wonwoo dan Soonyoung dengan aku" sambung Namjoon.

"Baik!!"

"Kalau ada something jerit je panggil kitaorang" Seungcheol dan grupnya mula beredar ke tingkat 24.

Diorang ambil random mana tau ada yang terperangkap kat tingkat atas sekali huhuw.

"Jauh bebenor Seungcheol pilih" komen Yoongi.

"Biarlah dia mana tau diorang ada kat atas tu" bela Namjoon.

Aikk dah berbaik ke (─‿─)

"Hmm yelah jom kita check kat tingkat 9" kata Seokjin, anak buahnya hanya ikut je.

"Kita pula hyung ambil tingkat berapa?" Soonyoung memandang Namjoon.

"Tingkat 5"

"Asal tingkat 5?? Kenapa tak tingkat 50?" Sengih Wonwoo.

"Kau gila dah la kena naik tangga fuhh buat penat je, kita check bawah-bawah dulu" jawab Namjoon.

Mereka hanya akur lalu naik ke tingkat 5.

Tanpa mereka sendiri jawapan disebalik pilihan mereka kini berada di depan mata.

Si dia saja je nak bagi clue tu aipp (─‿─)


_______________

Rasanya author dah bagi clue tapi! Clue tu akan bersambung di chapter akan datang.

Kalau korang sedar author memang tabik fuhh.

[C] The Killer  || Seventeen × Bts || Where stories live. Discover now