Junhui menggigit jari manakala Hansol menggelengkan kepalanya.
"Macam mana ni? Aku terpukul dia" soal Junhui takut.
"Kita lari" cadang Hansol.
"Kalau dia kejar kita macam mana? Aku tak nak mati awal" Junhui menatap S.Coups yang sudah tidak sedarkan diri akibat dipukul olehnya.
"Kita ikat dia" Hansol mengambil dua utas tali lalu diberikan pada Junhui.
"Hyung ikat kaki dia, aku pula ikat tangan dia" kata Hansol lalu mula mengikat tangan S.Coups.
Nak tak nak Junhui pun ikat kaki S.Coups.
Selesai sahaja mereka mengikat S.Coups, mereka memandang antara satu sama lain.
5 saat.
10 saat.
Mereka terus berlari keluar lalu mengunci pintu dari luar. Lantak kau la sekop kau mampus kelaparan dan kehausan pun takpe la.
"Ok nak masuk kanan ke kiri?" Junhui memandang dua laluan di hujung blok itu.
"Kanan! Sebab kanan labih afdal!!" Hansol menarik lengan Junhui lari di laluan kanan dan mereka menjumpai lif.
"Aku tak perasan pun bangunan ni ada lif" kata Hansol.
"Berfungsi ke lif ni?" Sambung Hansol sambil memegang pintu lif itu.
"A-aku rasa lif ni berfungsi" kata Junhui tiba-tiba.
"Maksud hyung?" Hansol memandang Junhui yang sudah pucat wajahnya.
"Kau tengok nombor ni lif ni naik ke tingkat atas" Junhui menunjukkan nombor yang kini bergerak seperti lif itu naik ke atas.
"Hyung tahu kan orang suruhan S.Coups ada dua orang" ujar Hansol tiba-tiba.
"Aku tahu, seorang Hoonjae lagi seorang aku tak tahu" balas Junhui, matanya masih memandang nombor itu.
Tiba-tiba nombor itu berhenti pada tingkat 46 iaitu blok mereka.
Ting!
"Ahh shit"
+++
Klik!
Jeonghan menjegulkan kepalanya untuk memeriksa keadaan di luar. Dia dapat buka pintu selepas hampir sejam dia cuba buka dengan menggunakan besi kecil yang entah mana dia jumpa.
"Dah selamat" kata Jeonghan lalu keluar sambil memapah Wonwoo manakala Taehyung di-piggyback oleh Seungkwan.
Macam mana Seungkwan selamat?
S.Coups tak tikam dia pun cuma dia HAMPIR kena tikam oleh S.Coups.
Bersyukur juga la dia sebab tak mati dengan cara macam ni.
"Hyung bangun la kena pukul kat kepala je lembik" hambur Seungkwan geram, yelah dia dah tak larat nak angkat Taehyung.
Berat namatey.
Taehyung apa lagi lempang Seungkwan perlahan tetapi matanya masih lagi tertutup.
"Amboi sempat lempang aku nampak" Seungkwan merengus geram, nak je dia tinggalkan si Taehyung ni kat tengah-tengah jalan.
"Shhh diam la aku tahu la kau baru je selamat daripada maut" Jeonghan menjeling Seungkwan.
"Wihihihi sorry hyung" Seungkwan tersengih bagi Jeonghan lembut hati sikit tapi hampeh.
"Hyung aku tak larat la" kata Wonwoo lalu mengaduh sakit.
"Alah tahan la sikit Wonu, kalau kita berhenti kejap S.Coups boleh kejar kita" pujuk Jeonghan walaupun dirinya pun amat penat sekali.
YOU ARE READING
[C] The Killer || Seventeen × Bts ||
Misterio / SuspensoDia. Kau. Mereka. Jangan percayakan sesiapa. Disebabkan degil ingin masuk ke dalam bangunan unik itu mereka terperangkap. Semakin lama jalan keluar makin hilang. Ajal mengejar mereka. Si misteri menunggu bersama pisau tajam yang kehausan darah. Apa...