27

1.3K 165 16
                                    

Bam!!!

"Korang nak lari ke mana?!!!" Namjoon dan Yoongi memandang kebelakang dengan terkejut.

Kelihatan Junmin dengan wajah bengisnya menghampiri mereka.

"J-jungkook! Bawa Mingyu pergi tempat lain!!" Arah Namjoon kepada Jungkook.

"T-tapi hyung! Takkan nak tinggalkan hyung macam tu je?!" Ujar Jungkook resah.

Mingyu yang masih lemah itu dipandang.

"Jangan kisahkan kitaorang, kisahkan kat Mingyu ni hah dia lemah lagi, kau pergi cari yang lain" kata Yoongi tegas tetapi seperti merayu.

"T-tapi..."

"Pergiii!!" Mendengar sahaja tempikkan Namjoon, Jungkook segera memapah Mingyu lalu pergi dari situ.

Junmin yang semakin hampir mula tersenyum sinis, dua lawan satu? Easy jelah.

Kini mereka bertiga mula bertatapan dengan tajam dan penuh dendam.

"Nak lari ke?" Soal Junmin selamba.

"Tidak bagi kitaorang" balas Yoongi pedas.

"Apa salah kitaorang hah?" Namjoon memandang Junmin dengan penuh amarah.

"Simple, satu yang buat semua yang kena tapi ini tiga yang buat so adil la kan semua kena juga right?" Junmin ketawa sinis apabila melihat wajah Namjoon dan Yoongi sudah pucat.

"Kau salah orang nak cabar" suara Junmin yang tadi riang tiba-tiba menjadi seram.

"A-apa maksud kau?"

"Aku nak tanya, ke mana kau nak bawa si Mingyu tu?"

"W-what?"

"Aku tanya ni! KORANG NAK BAWA MINGYU KE MANA?!" Herdik Junmin.

"Mana la kitaorang tau!!"

"PENIPU! KORANG DENGAN MINGYU SAMA JELAH!!" Junmin mula menjadi ganas, dia mula mengambil batang besi yang berada di tepinya.

"Wowowow Junmin lek lek lu" ujar Namjoon seriau.

"Apa kau rilek? Korang kacau aku tau! Sekarang get ready" belum sempat Yoongi dan Namjoon ingin bertindak Junmin terlebih dahulu memukul.

Yoongi sempat mengelak manakala Namjoon tidak, habis jatuh terduduk Namjoon sambil memegang lengannya.

"Junmin aku nak kau hentikan semua ni kita boleh bincang" ujar Yoongi lembut.

"Bincang? Nak bincang apa lagi? Semuanya dah terlambat!!" Junmin ingin memukul kepala Yoongi tapi Yoongi sempat menyepak batang besi itu.

Belum sempat Yoongi menumbuk wajah Junmin, lelaki itu terlebih dahulu menyepak kaki Yoongi.

Yoongi jatuh terduduk, Namjoon yang ingin menyerang mula terbaring kerana Junmin sudah memukul kepalanya.

Yoongi yang ingik bangun semula terus terduduk semula apabila Junmin memukul badannya dengan kuat.

"Ada kata-kata terakhir?" Yoongi memandang Junmin yang sedang mengacukan batang besi tepat pada wajahnya.

"Please.. jangan cari Mingyu" rayu Yoongi.

"Never" dengan sekali pukulan di kepala, Yoongi terus tidak sedarkan diri.

Junmin tersenyum riang.

"Sorry Kim Mingyu, selagi ada orang kacau aku nak bunuh kau selagi tu la aku akan bunuh mereka yang kacau tu" Junmin melemparkan batang besi itu dengan selamba lalu berlalu pergi sambil bersiul.

+++

//S.Coups-ah, mianhei Seungcheol tiba-tiba lari//

"Gwenchana, kau dah jaga dia dengan baik" S.Coups memicit pelipisnya. Semua rancangannya menjadi tunggang terbalik.

Semua mangsanya berada di sana sini, Junmin pula semakin ganas kerana ingin membalas dendam. Hoonjae? Entah ke mana dia pergi S.Coups pun tak tau.

//boleh aku tanya? Kenapa Seungcheol lari dari hospital? Aku call semua kawan-kawan dia asal semua tak jawab?//

S.Coups mengetap bibir, habis tak pasal-pasal dapat soalan cepumas.

"Mana la aku tau"

//kau sekarang kat mana? Aku nak jumpa kau//

"Aku busy..." jawab S.Coups datar.

//kau busy apa? Kerja? Kau mana boleh kerja dah lupa ke? Kau dah makan ubat belum? Adik aku mana? Dari minggu lepas dia tak balik katanya kau nak jumpa dia, dia ada makan ubat dia tak?//

S.Coups menepuk dahinya, baru dia teringat!! Patutlah Junmin menjadi ganas dia dah lama tak makan ubat.

"Ok Jaehoon, kerja kau dah settle sekarang kau tunggu je nanti aku bawa adik kau balik ok?"

//kau kat mana?! Meh sini aku nak ambil dia//

"K bye" S.Coups terus menyimpan telefonnya lalu beredar.

Seungcheol yang dari tadi berada di sebalik dinding mula terdiam, dia baru sahaja ingin menyerang S.Coups tetapi terbatal apabila mendengar perbualan itu.

"Junmin ada kat sini? Habislah Jisoo, Jihoon dengan Mingyu" Seungcheol terus berlari naik tangga dengan secepat yang mungkin.

Dia berharap sangat yang Junmin tidak menjumpai mereka bertiga dulu.



____________

First come, first Serve babe🥴

[C] The Killer  || Seventeen × Bts || Where stories live. Discover now