32

1.2K 143 52
                                    

<< Tingkat 40 >>

"Minghao!!" Jisoo membuka di setiap pintu bilik di tingkat itu, sehingga la di bilik hujung sekali.

Dengan perlahan dia membuka pintu, keluar bau hanyir di dalam bilik itu membuatkan Jisoo hampir muntah. Dilihat banyak darah yang disimpan.

Matanya tiba-tiba terpandang satu kelibat yang diikat di kerusi.

"Minghao!!" Jisoo menghampiri Minghao, kelihatan wajah jejaka itu mempunyai lebam dan kesan calar. Tidak lupa juga lengannya yang masih mengalirkan darah yang segar akibat dicederakan oleh S.Coups.

"H-hyung..." ucap Minghao lemah.

"Jangan risau Minghao! Hyung ada!! Kita akan selamat" Jisoo memotong tali itu satu persatu, kedengaran Minghao berkata sesuatu disebabkan suara Minghao yang perlahan kerana badannya terasa lemah, Jisoo merapatkan telinganya di bibir Minghao.

"C-chan" Mata Jisoo membulat, dipandang sekeliling dan kelihatan figura yang dikenali tidak jauh darinya diikat secara terbalik dan badannya berlumuran darah.

"Chan? CHANNNN!!" Jisoo menghampiri Chan yang masih tidak sedarkan diri itu, dirinya makin gelabah apabila di setiap badan Chan berlumuran darah.

"Eww busuknya— MINGHAO!!" Jisoo menoleh kebelakang apabila mendengar suara seseorang.

"Jungkook! Tolong aku!!" Jungkook memandang Jisoo dan matanya terus terpaku pada Chan.

"Chan!! Ya tuhan!!" Jungkook menghampiri Jisoo cuba menolong jejaka itu untuk menurunkan Chan.

Usai sahaja Jisoo membuka ikatan pada Chan, si maknae itu terus memeluk Jisoo dan menangis teresak-esak disitu.

"Chan ok?! Kau cedera kat mana?! Banyak darah ni?!" Chan tidak menjawab soalan dari hyungnya tetapi dia makin galak menangis teresak-esak.

"D-dia trauma" Jungkook memandang Minghao.

"Jangan cakap yang S.Coups pergi rendam dia dengan darah" mendapat anggukan dari Minghao membuatkan kaki Jungkook jadi lemah longlai manakala Jisoo terus memeluk Chan erat cuba menenangkan adiknya itu.

"D-dia hampir mati lemas tapi nasib baik tadi Hoonjae datang so S.Coups tak sempat nak lemaskan Chan" Jungkook mengangguk dia mengusap belakang Chan yang masih menangis itu.

"Kau ok?" Minghao mengangguk perlahan sambil menunjuk lengannya yang baru sahaja dibalut oleh Jisoo.

"Jom kita keluar dari sini" Chan mengangguk lemah, pantas dirinya dipapah oleh Jisoo manakala Minghao dipapah oleh Jungkook.

"Mana Junmin?" Soal Jungkook, takut jikalau Junmin lalu disini.

"Dia takde, Jaehoon dah ambil dia untuk dirawat" Jungkook memandang Jisoo lalu tersenyum senang.

+++

<< Tingkat 35 >>

"Kalau kau dah kata yang aku ni bukan kembar kau ok fine, aku akan bunuh kau!" S.Coups menumbuk wajah Seungcheol.

"Dasar orang tua!!" Seungcheol terus menendang bahagian sulit S.Coups.

"TAGUNE SAKIT LA SETAN!!" S.Coups terus menolak Seungcheol masuk ke dalam bilik.

Mingyu yang berada disitu tersentak, dia cuba mencari benda yang keras untuk menolong Seungcheol tetapi tidak ada.

Tiba-tiba matanya tertancap pada 5 picagari yang kemungkinan milik Seungcheol, diambil lalu dia menghampiri bilik itu.

Kelihatan S.Coups menindih Seungcheol dan dia menghalakan pisau itu pada Seungcheol. Dia mengangkat pisau itu setinggi yang boleh.

"Aku benci kau!!"

"Aku pun benci kau la BABI!"

"Pergi mati—

Pak!

S.Coups rebah disitu akibat disuntik ubat penenang oleh Mingyu. Seungcheol menolak badan S.Coups lalu bangun.

"Suntik lagi aku takut dia bangun nanti" arah Seungcheol, jejaka tinggi lampai itu mengikut apa yang disuruh dia terus menyuntik lagi satu picagari.

"Lagi"

"Lagi"

"Hyung nak dia overdose ke apa?" Seungcheol tersengih.

"Hehe mian" Mingyu menggelengkan kepala, dia membuang picagari yang lebih.

Tiba-tiba kedengaran banyak bunyi picu ditarik. Mereka berdua memusingkan badan kelihatan polis sedang menghalakan pistol kepada mereka.

"Eheheh kami mangsa!! Yang jahatnya dah pengsan!!" Mingyu memberikan ruang kepada pihak polis untuk menangkap S.Coups.

"Jom ikut kami, kawan-kawan kamu sedang menunggu kamu" Seungcheol dan Mingyu mengangguk lalu berpelukan dengan riang.

Sampai sahaja mereka di bas, Mingyu dan Seungcheol dipeluk oleh rakan-rakannya.

"Huwahh nasib baik korang selamat!!" Jeonghan memeluk Mingyu erat.

"Aku tau korang mesti dapat lawan dia" Jisoo menyerabaikan rambut Seungcheol.

"Hish rambut aku!!" Marah Seungcheol.

"Mana yang lain?" Soal Seungcheol apabila hanya ada Jeonghan, Jisoo, Soonyoung, Wonwoo dan Seungkwan.

"Member kita semua masuk hospital, Bts pula kat sana Yoongi hyung, Namjoon hyung, Jimin hyung dan Hoseok hyung masuk hospital" jawab Soonyoung.

"Eh Mingyu!! Bukan kau patut pergi hospital juga ke" soal Jungkook.

"Asal pula?"

"Kau kan kena racun" member Seventeen yang lain memandang Mingyu tajam.

"Kau pergi hospital sekarang!!" Arah Wonwoo lalu dia memanggil ambulans yang masih ada.

"T-tapi—

"Takde tapi-tapi Seungcheol, aku rasa kau pun patut pergi hospital" Seungcheol dan Mingyu mengeluh perlahan, mereka masuk ke dalam ambulans dengan wajah tak ikhlas.

"Yang lain boleh ikut kami ke balai? Kami ingin membuat soal siasat kamu semua" mereka mengangguk lalu masuk ke dalam bas mengikut kenderaan polis pergi ke balai polis.



_______
Lastttt lagi satu chap hshshshshshs

[C] The Killer  || Seventeen × Bts || Where stories live. Discover now