19

1.4K 183 23
                                    

<< Tingkat 21 >>

Jungkook POV

"MINGYU!!"

Jelas kedengaran jeritan itu dari tingkat bawah, memejamkan mata aku seperti aku dapat agak apa yang terjadi padanya cuma aku berharap yang dia masih selamat walaupun harapan itu amat tipis.

"J-jungkook hyung... kenapa dengan Mingyu hyung??" Chan memandang aku dengan air matanya menitis laju di pipi.

Aku hanya diam dan dia dapat agak apa yang berlaku lalu esakan kecil kedengaran dari Chan.

"A-andwae Chan tahu yang Mingyu hyung kuat dia takkan mati" kata Chan seorang diri seperti ingin menenangkan dirinya.

"Jangan risau mesti Mingyu kuat" pujuk aku, Chan hanya mengangguk.

"Kau percaya ke yang dia akan selamat?" Kata seseorang, aku dan Chan memandang lelaki itu tajam.

"Hyung kejam!! Kenapa hyung buat macam ni kat kitaorang?!" Marah Chan kepada lelaki itu yang wajahnya amat sama dengan Seungcheol hyung.

Wajahnya memang serupa tapi aku tahu yang dia bukan Seungcheol hyung.

"Disebabkan korang la kembar aku koma kat hospital!!! Korang ada lawat dia?! Takdekan?! Sebab apa?! Sebab korang yang buat dia jadi macam tu!!" Lelaki itu menampar pipi Chan.

Aku terpempan, apa semua ni?

"Kitaorang ada lawat dia hyung! Setiap hari!! Pagi-pagi lagi kitaorang dah lawat itupun senyap-senyap!! Hyung bukannya bagi kitaorang lawat dia pun kan?! Salah siapa sekarang ni?!" Bidas Chan. Aku lihat matanya sudah merah dan urat-urat di lehernya jelas kelihatan.

Dia memang betul-betul marah.

"Dan! Kemalangan tu tak sengaja!! Dia yang teruja bila dapat tahu hyung dah lama keluar dari penjara dan dia nak beli hadiah untuk hyung masa tu!! Bukan kitaorang yang paksa dia!! Dan hyung masih nak salahkan kitaorang lagi?! Bunuh kitaorang?!" Aku cuba menenangkan Chan apabila melihat marah dia semakin lama teruk.

"Heh korang ni siapa je bagi dia? Suka hati aku la nak bunuh sesiapun termasuk korang sekali" aku pandang lelaki itu atas bawah eii sengalnya engko ni dah la ego tinggi melangit sangat.

"Bagi dia kitaorang ni FAMILY DIA!! KAU BUNUH KITAORANG BERMAKNA KAU BUNUH DIA!! S.COUPS!!" Hilang terus perkataan 'hyung' yang Chan pakai kalau Jeonghan hyung tahu ni masak kau nanti.

Dan ouh namanya S.Coups patutlah. SEKOP TUDUNG BETUL!! TAKDE PERASAAN BETUL LA NATANG NI EII.

Aku lihat S.Coups terdiam. HAH SENTAP-SENTAP PADAN MUKA!!

Tiba-tiba dia terus keluar dari bilik ni siap hempas pintu lagi.

"Ceh sentap la tu tumbuk kang baru tau" kata Chan tak puas hati.

"Macam la kau berani"

"Eh aku pernah tumbuk dia ye dulu" aku melopong, hebat kau Chan patutlah Jeonghan hyung sayang kau ikut perangai dia rupanya.

"Macam mana nak keluar ni" rungut Chan.

"Erm Chan aku ada idea macam mana nak keluar dari sini" aku mengukir senyuman jahat dan Chan mengangkat keningnya.

[C] The Killer  || Seventeen × Bts || Where stories live. Discover now