AIRIL.
Nombor Airil pantas didial. Tiada orang yang mengangkat panggilannya.
Cubaan kedua juga sama. Airmata Anis mengalir laju menuruni pipinya .
Anis tidak mampu berfikir dengan waras. Fikirannya cuma ada Airil buat saat ini .
Shawl yang sedia tersangkut di capai . Begitu juga dengan kunci kereta Audi R8.
Anis terus meloloskan diri ke dalam Audi R8 . Audi R8 milik Anis meluncur laju ke lebuh raya.
Dia perlu memastikan berita itu .
[][][]
" Sayang , how ? Dapat call Anis ? " . Tanya Ashraf.
" Tak . Dia tak angkat call Najwa . Macam mana ni abang ? " . Najwa mulai risau .
" Ermm . Macam ni lah . Sayang call Tya dengan Zhrh . Beritahu dia orang kumpul dekat KLIA sekarang . Nanti Abang beritahu Zhafran " . Cadang Ashraf. Najwa mengangguk tanda setuju.
Nombor Tya pantas didial.
" Tya , gerak KLIA sekarang . Aku rasa Anis pun mesti pergi sana jugak " . Ujar Najwa setelah Tya mengangkat panggilannya.
" Orite . Aku pun fikir macam tu jugak . Nanti aku call Zhrh " . Jawab Tya .
Talian diputuskan.
" Sayang , jom gerak sekarang " . Ajak Ashraf.
" Jom . Ya Allah kau permudahkanlah urusan kami semua " . Ujar Najwa sebelum keluar rumah dan mengunci pintu .
Setelah mendengar berita di kaca televisyen , keadaan menjadi kucar-kacir.
Mereka semua menuju ke KLIA.
[][][]
Anis memandu seperti orang hilang arah . Had laju semua di langgarnya .
Selaju mana Audi R8 boleh memecut , selaju itulah yang dia gunakan. Tidak peduli akan peraturan jalan raya .
" Awak jangan tinggalkan saya . Saya menyesal . Saya menyesal sebab tak pernah ungkapkan walau perkataan sayang pada awak !! Saya tak sanggup hidup tanpa awak . Tolong beritahu saya yang berita tu palsu dan awak baik baik saja ! " . Airmata Anis mengalir deras membasahi pipi milik Anis.
Deringan di handphonenya tidak dihiraukan . Dia ingin cepat sampai di KLIA.
[][][]
Anis terus membelok memasuki kawasan parkir . Dia segera keluar dari perut kereta .
Kelihatan ramai orang sedang duduk . Ada yang menangis , ada yang termenung . Mungkin mereka semua juga ahli ahli keluarga mangsa.
Anis mencari kelibat seseorang yang dikenalinya. Dia terlihat Adam , kawan sekerja Airil.
Anis terus menerpa ke arah Adam.
"Adam . Ingat saya lagi ? " . Tanya Anis .
Adam yang terkejut tiba-tiba disergah begitu lambat-lambat mengangguk.
KAMU SEDANG MEMBACA
Jodoh Antara KITA ✔️
Roman d'amourBeautiful cover from DE BEAUTY GRAPHIC by Aneesahlan. FATIHA, ANISA, NAJWA, ZAHIRA. Empat gadis yang ada saja karenah dan tingkah laku yang senang cerita kalau tiada mereka berempat, senyaplah kelas 6 Anggerik. Kehadiran 4 orang pelajar baru yang pa...