هاني:بعد إذنِك طبعاً يا سيادة الرائد..نرمين يا محم....
محمد قاطعه بجدية:بابا احنا قفلنا موضوع نرمين دا..انا مش هتجوز واحدة نامت مع الشعب كله! و مسقطة تلات مرات!..و كمان مابحبهاش!
هاني بزعيق:انت ليه عايز تتعبني!..ليه مُصِّر تكون سبب لهمي..ليه مش عايزني اشوف ابني الوحيد متجوز و يكون ليا احفاد و احس اني عملت حاجة في حياتي!
محمد بعصبية:و انت كنت فين كل دا!..كنت فين و انا كل يوم وسط ناس زبالة، و بنات ازبل، خلوني ابص لأي بنت على انها مجرد آلة برضي بيها شهوتي، ليه خليتني ابقى عايش وسط ناس قذرة خلوني وسخ زيهم!..كنت فين لما خليتني عمري ما اشوف حد بيصلي الا امبارح لما شوفت انضف شخصية شوفتها في حياتي و هي بتصلي!..و اصلا انا مش هينفع اتجوز لأني خاطب!
نور و هاني بصوا لمحمد بإستغراب و صدمة!
هاني:انت بتقول ايه؟!
محمد ببرود:زي ما سمعت..انا خاطب
هاني بصدمة:خاطب من ورايا!..و بعدين خاطب مين؟!...
محمد بص على نور و من غير اي مقدمات شدها لحضنه و حط ايده حولين وسطها
محمد:خاطب نور يا بابا!
هاني بصدمة:نعم!!!#نور
استغربت ان محمد بيقول انه خاطب، و اللي استغربت منه اكتر اني اتضايقت!..بس الصدمة الكبيرة لما شدني و قال اني خطيبته..احيييه...انا فرحت!
بس في نفس الوقت اتصدمت من التصرف الطفولي دا!..ازاي يقول كدا..و قال كدا ليه اصلاً!
فضلت بصاله شوية و انا في حضنه تقريباً..كنت هزقه بس بمجرد ما قربت من عينه ماعرفش ايه اللي خلاني واقفة متوترة مش عارفة اعمل حاجة!..انا شوفت رجالة كتيير..بس اول مرة اشوف حد بالجاذبية دي!
فوقت من سرحاني على همسه ليا و هو بيقول...
محمد بهمس و بنبرة رجاء:ارجوكي يا نور جاريني
نور بتوتر:ايه اللي انت بتعمله دا؟!
محمد و هو بيترجاها:مش هتخسري حاجة والله..ارجوكي😞
نور بتلقائية:م-ماشي😕.
محمد ابتسم بإرتياح
هاني:نور الكلام دا بجد!
نور:ااه..ايوة بجد!
هاني بفرحة:الف الف مبروك يا حبايبي..انا مش مصدق نفسي!..انتي يا نور الوحيدة اللي قدرتي تعقليه و توقعيه في حبك من مدة قصيرة!..مبروك يا حبايبي❤❤
طيب انا كنت جايبك النهاردة عشان اقولك اني مضبطلك يومين انت و نرمين في الغردقة بس بما انك انت و نور دلوقتي مرتبطين يبقى انتوا اللي هتسافروا سوى ❤
نور بسرعة:لا لا...السفر خطر على حياته ماينفع...
هاني قاطعها:لا مفيش حاجة اسمها خطر انا هبعت معاكوا اللي يحرسكوا الحراسة اللازمة
نور و بدأت تتعصب:انا اسفة يا فندم بس دي هتبقى غلطة في شغلي..هو ااه انا و هاني..ااتخطبنا بس مهمتي لسة ماخلصتش..ارجوك مش عايزة دا يمس شغلي..انا لسة مكلفة بحراسة هاني!
هاني:و لو انه مايصحش لانه بقى راجلك بس اللي تشوفيه!😕#محمد
معرفش ليه فرحت اوي لما قال راجلك دي!❤😍#نور
راجلي😍!..لا لا في ايه قال راجلي قال!هاني:طب يلا يا ولاد عشان هتسافروا النهاردة
محمد و نور بصدمة:النهاردة!!
هاني:ايوة النهاردة❤
محمد ببرود عشان يستفز نور:اشطا ماعنديش مانع!
نور و عرفت انه بيستفزها:نعم؟!
محمد ببرود:ايه يا نور انتي هتعترضي على كلام راجلك!
نور بصتله بتحدي:لأ طبعاً هو انا اقدر.."و بينها و بين نفسها":اما وريتك يا اسمك ايه انت!
و بعدين خرجوا من الشركة و نزلوا العربية..
نور بزعيق:انت اتجننت صح؟!
محمد ببرود:انا مش فاهم متضايقة ليه دي كدبة يعني عادي!
نور:عادي؟!..انت مش شايف الفرحة اللي اترسمت على وش باباك لما قولتله حرام عليك والله!!
محمد بضيق:و هو مش حرام عليه لما اضطرني اعمل كدا!😏
نور سكتت و طلعت بالعربية على بيتها...
...................
:هه..نهايتها هتبقى على ايدي الامورة اللي فاكرة نفسها ذكية و بتدور ورايا!
:و انتي عرفتي منين انها بتدور وراكي؟!
:هتعرف بعدين..
:بس زي ما اتفقنا
:يوووه!..ما قلتلك انا عند وعدي
:ماشي..سلام
:سلام
..................
#محمد
طول ما احنا ماشيين في الطريق مفيش صوت في العربية..بس في صوت جوايا..صوت بإسمها..صوت عايز يطلع بس ماينفعش عشان هي مش مدياني فرصة اهمسلها بكلمة حتى!..كالعادة بتأملها..فعلاً ربنا لما بيبدع في حاجة تلقائياً بتقول "سبحان الخالق"💫..و دي حالتي لما بتأملها!
أنت تقرأ
حراسة خاصة
Romance-لم أكن أتوقع انه قد يكسر كل تلك الحواجز بداخلي كنت له حارساً..حتى أصبح حارساً لقلبي..!