(Hampus bild där nere)
-ELIAS HAMPUS! Skrek jag och började springa mot dem. Folk på flygplatsen tittade konstigt på mig. Och Lukas skrattade åt mig.
-FÖDELSEDAGS BARNET! Skrek Elias lika högt, och började också springa mot mig. Jag hoppade upp i hans famn och skrattade med honom.
-Jag har saknat er så mycket, sa jag i hans öra. Och han släppte ner mig.
-Vi har saknat dig också! Sa Hampus som hört mig, och kramade om mig.
-Ska vi sticka eller ska vi stå här hela dagen? Frågade Lukas och skrattade till. Vi alla fyra skrattade och började gå.
Vi satte oss i bilen. Där vi skulle sitta i en timme. Och jag tog AUX sladden direkt. Och räckte tungan åt Lukas som skulle ta den.
-Vad för låt? Frågade jag Elias för han har bättre musik smak än dem andra.
-Despacito! Skrek han, jag och Hampus suckade och tittade på varandra. Har jag sagt att Elias är halv spansk? Inte? Okej, sorry! Jag satte på den och Elias sjöng hela tiden. Hjälp mig!
-Jag vet vilken låt nu! Skrek jag innan killarna fick säga något. Jag gick in på min spellista och tog "Blow your mind (Mwah)" med Dua Lipa.
Resten av bil resan lyssnade vi bara på musik och skämtade. Vi lyssnade väldigt mycket på spanska låtar som vanligt.
-Åh denna är bra! Skrek Lukas, men mitt i allt ringde min mobil.
-Vem är det? Frågade Hampus, det är dolt nummer?
-Vet inte, sa jag och svarade. Det kan vara någon jag känner som har fått ett nytt nummer.
-Hej, det är Olivia. Sa jag.
-Hej, babe! Sa en viss person, Adrian.
-Okej, jag lägger på nu! Sa jag och la på. Hur fan fick han tag på mitt nummer?
* * *
-Var skulle vi åka till? Frågade jag Elias och Hampus.
-Du får inte veta än! Retades Elias.
-Men ta på dig något sportigt! Skrek Hampus när han gick ut ur mitt rum med Elias, för jag ska byta om. Jaha, vad ska jag ha på mig?
Jag gick till min garderob och tog bara något från min "sport" hög. 👇
Förutom klockan och kepsen, plus en jeansjacka som är lite sliten.
Jag gick ut ur mitt snart klara rum och in i köket. Där killarna stod.
-Är ni klara! Kom då! Skrek jag så att alla tre blev rädda. Och jag började gapskratta.
-Okej vår arton åring, lugna ner dig! Sa Lukas medans han skrattade åt att jag skrattade som en gris.
YOU ARE READING
Hate me or love me
Teen Fiction-Men väx upp, Adrian! -Varför ska jag? -Sluta vara så jävla självsäker! Bara gå! -Love me or hate me, babe! Skrek han och gick här ifrån. Jag satte mig ner på marken och kände tårarna. Jag trodde han hade förändrats... Jag hade visst fel.... * *...