Samma kväll
Adrians perspektivIda ville titta på när dem träna efter showen. Så jag stod i hörnet av det stora rummet, och tittade på när hon pratade med någon kille i hennes ålder. Gulligt.
Musik var igång och folk stod och titta på när andra dansa. När dem var klara så såg jag Olivia prata med den som bestämmer musiken. Och han satte igång "Left, right" med YG.
Olivia skrattade och gick till mitten. Hon och dem killarna hon dansa med skrek
-Den där tjejen är vår bästa vän! Skrek dem och hon började dansa med ett stort leende.
Musiken stängdes av efter att hon dansat klart. Hon satte sig ner och drack, en av killarna kramade henne jättelänge. Vad är det för konstig känsla jag får?
Alla började sjunga helt plötsligt och dem tittade på Olivia?
-Vi gratulera, vi gratulerar våran Olivia idag! Med blommor och blad, vi firar hennes dag! Ja, vi gratulerar våran Olivia idag! Sjöng alla "dansare".
-Ett fyrfaldigt leve för Oliva, hon leve hurra hurra hurra hurra! Grattis! Skrek alla och klappade. Hon skrattade och kramade vissa.
Olivias perspektiv
Jag blev lite chockad över att alla sjöng för mig. Jag har inte varit med på jättelänge och dem kommer ihåg att jag fyller år idag. Det värmer. (Det är den 25 mars en fredag)
Hampus har kramat mig typ hela tiden. Jag börjar bli lite irriterad.
-Elias hjälp mig, jag dör här! Skämtade jag när Hampus la hela sin vikt på mig. Elias vände sig om och skrattade åt oss.
-Okej jag håller på och trilla nu! Fiskmås! Skrek jag (på skämt). Vi trillade ner på golvet och vi brast ut i gapskratt. Hampus låg över mig, och mitt hår låg överallt.
-Kan du gå av mig eller ska jag sparka bort dig, sa jag och skrattade. Han rullade åt andra sida och skrattade ännu mer.
Jag reste mig upp men krokade in i någon direkt. Jag trillade ner igen fast på Hampus.
-Ouch! Sa Hampus när jag trillade ner på honom.
-Om du hade rest dig upp så hade du inte fått så ont pucko! Sa jag och reste mig upp.
-Kan jag få dansa igen? Sa jag högt och han som skötte musiken vinkade dit mig.
* * *
-Var ska vi nu? Frågade jag Elias när vi hade gått från studion.
-Du ska bli full, så vi ska på fest! Sa Hampus bakom mig. Varför är han så klängig idag?
-Eh va? Sa jag chockat.
-Du är arton! Det är dags att gå ut och festa! Kom så går vi och tar på oss något annat till festen! Sa Elias, okej jag är med! Vi gick in i vår lägenhet.
YOU ARE READING
Hate me or love me
Teen Fiction-Men väx upp, Adrian! -Varför ska jag? -Sluta vara så jävla självsäker! Bara gå! -Love me or hate me, babe! Skrek han och gick här ifrån. Jag satte mig ner på marken och kände tårarna. Jag trodde han hade förändrats... Jag hade visst fel.... * *...