A/N: lyssna på låten! Om ni vill då!
5 April
Tisdag (Lunch)(Vad Olivia har på sig👆)
-Olivia? Sa Signe och viftade med handen framför mitt ansikte. Jag hoppade till och miste ögonkontakten med Adrian.
-Vad? Sa jag förvånat. Tjejerna skrattade och Signe sa
-Vi frågade en sak, sa hon.
-Vadå för något? Frågade jag och suckade.
-Hur har det gått med Adrian? Frågade Molly, jag ryckte på axlarna och sa
-Det var ett gäng som hoppade på dem, eller något... Han berättade inte mycket, sa jag och min uppmärksamhet drogs till bitchen (Rebecka) som gick mot Adrian och dem.
-Åh nej... Bitchen går till Adrian, bli inte svartsjuk nu Olivia. Sa Camilla och jag blängde surt på henne. Jag försökte höra vad dem sa men dem var för långt borta. Jag ska inte gå dit, då vinner hon.
Adrian putade väck henne när hon försökte kyssa honom, alltså va? Han pekade mot mig och jag tittade förvirrat på honom. Och han log stolt, sen tittade han tillbaka på Rebecka och sa något. Jag vet inte vad han sa men nu är hon på väg mot mig.
-Jag hörde att du är ihop med Adrian nu? Sa hon och jag nickade, jag tittade konstigt på henne.
-Han leker bara med dig. Han kommer komma till mig tillslut... såå det är lika bra att ni gör slut, typ nu? Sa hon och hennes "sidekick" skrattade, Lisa eller något heter hon.
-Jaja okej, sa jag ironiskt och tittade på Camilla bredvid mig.
-Annars så sk...
-Annars vadå? Jag har varit med om värre än dig, så jag tror att du inte kan göra något som är så farligt. Sa jag medans jag skrattade lite emellan åt.
-Annars så ska jag starta otäcka rykten om dig, sa hon och jag började gapskratta.
-Ser det ut som om jag bryr mig? Så gå nu, sa jag och sen skrattade jag lite till.
-Ahh jävla hora! Skrek hon och jag började skratta ännu mer.
-Jag går inte runt och säljer mig för sex, sa jag och reste mig upp och gick. Jag var för arg för att sitta kvar där. Men Rebecka följde efter mig.
-Och nu går du!? Haha! Skrek hon efter mig och jag vände på klacken, nu du. Jag skulle precis göra något när Adrian tog tag i mig.
-Kom vi går, sa han och drog iväg mig.
-Silken fegis! Slutar för sin kille! Skrek Rebecka efter oss.
-Håll käften Rebecka! Skrek Camilla på henne, hah! Jag har vänner som står upp för mig iallafall.
Adrian drog iväg mig till bakom skolan där ingen var.
-Vad gör du? Hon kunde fått sig en smäll dä... Han avbröt mig och kysste mig. Och nu kommer det fjärilar för första gången i min mage. Vänta vad sa jag? Inte ens så här kände jag när jag var ihop med Simon.
-Har du lugnat ner dig nu? Sa han och skrattade. Jag skaka på huvudet.
-Nej inte riktigt, sa jag och kysste honom. Och vi fortsatte så ett tag, tills han tryckte mig mot vägen och det gick över till hångel igen. Jag tog upp mina händer mot hans nacke.
-Em Adrian? Vi måste gå, sa någon bakom Adrian. Adrian suckade och drog ifrån. Jag tittade bakom honom och där stod alla killarna.
-Vi ses sen okej? Sa han till mig.
-Okej? Sa jag och han pussade mig snabbt på munnen.
-En till, sa han och jag fick en till snabb puss. Sen gick han och dem andra. Anton stannade och vände på huvudet, och vickade på sina ögonbryn. (A/N: Alltså åt Adrian och hon, för att dem stod ju och ja ni vet. Haha)
Jag skrattade åt honom och gick tillbaka in i matsalen. Fan vad jag älskar detta... Vad säger jag? Jag älskar Adrian...
* * *
Efter skolan
Kl: 16.00Jag skulle precis öppna mitt skåp när min mobil ringde. Jag tog upp min mobil från min bakfika, och svarade utan att titta vem det var. Och det skulle inte jag gjort.
-Hej? Sa jag frågande, personen på andra sidan skrattade. Det där skrattet känner jag igen.
-Hej Olivia! Hur går det med din pojkvän? Och du ser väldigt trött ut idag, sov inget igår? Innan du frågar, ja jag ser dig. Jag har spionerat på dig se... Mer fick han inte säga, för jag la på med skakiga händer.
Jag försökte andas normalt men det gick inte. Jag sprang till mitt skåp, jag vill inte vara här längre. Jag vill inte ta bussen hem i heller. Och Lukas jobbar.
-Gissa vem! Sa någon bakom mig så att jag hoppade till. Och med någon menade jag Adrian. Visst jag är glad över att få se honom, men just nu vill jag här ifrån.
-Adrian? Sa jag och vände mig om men jag hade inget leende på läpparna. Mina tårar var på väg att komma.
-Vad har hänt? Frågade han och kramade mig. I kramen sa jag
-Simon ser mig, han har spionerat på mig. Sa jag och jag kände hur Adrian spände hela sig.
-Jag ska hitta honom sen så ska jag..
-Nej det ska du inte! Du ska köra mig hem, snälla. Sa jag, jag tog min väska och Adrian tog min hand och vi gick mot hans bil. Han kysste mig långsamt på läpparna, och öppnade bildörren till mig.
Så här var han inte innan, alltså när jag träffade honom för första gången. Han var mycket mer... dryg, jobbig, ja inte så som en gentleman. Tänk så leker han bara med mig? Då ska han få se på fan om han leker med mig.
Han startade bilen och började köra hem till mig.
När vi kom fram sa han
-Vill du att jag ska följa med dig upp? Frågade han, jag tänkte lite sen nickade jag. Vi hoppade ut ur bilen och jag tappade nästan andan. Lite längre bort stannade det en bil, och i den bilen satt Simon och vinkade till mig med ett flin.
Mina ögon blev stora som tennis bollar när han öppnade sin bildörr...
//////////////////////////////////////////
Ord: 1006
Cliffhanger!! Nu får ni vänta till imorgon för att veta vad som händer (obviously) haha...
Dem som läser WDW boken, tycker ni att jag ska fort sätta eller göra en till?
YOU ARE READING
Hate me or love me
Teen Fiction-Men väx upp, Adrian! -Varför ska jag? -Sluta vara så jävla självsäker! Bara gå! -Love me or hate me, babe! Skrek han och gick här ifrån. Jag satte mig ner på marken och kände tårarna. Jag trodde han hade förändrats... Jag hade visst fel.... * *...