Min Flickvän

4.1K 54 4
                                    

Lördag morgon
8 april

Jag hade sovit över hos Adrian inatt. Och han hade legat på mig som om han var en hund eller något. Iallafall så har jag vaknat nu vid nio. Men han sov fortfarande.

Jag skulle precis resa mig upp när han tog tag i min arm. Jag suckade och satte mig ner i sängen.

-Godmorgon sömntuta! Sa jag till honom, han suckade och sa

-Klockan är typ sex på morgonen, sa han och jag skrattade till.

-Klockan är nio på morgonen! Upp och hoppa annars går jag, vem är en latmask nu? Sa jag och han drog ner mig i sängen. Fan, är är ju starkare än mig.

-Tyst med dig, du har ingen chans mot mig. Och de vet du, sa han och skrattade lite.

-Men ah, sa jag. Och jag vände mig om så att vi låg ansikte mot ansikte.

-Jag måste hem någon gång, sa jag.

-Vill du inte vara med mig? Frågade han, inte så seriöst men det var ändå seriöst.

-Jo såklart! Men Alex är hemma hos oss. Och han är som en bror till mig, men han bor i Stockholm. Så jag träffar inte honom så ofta. Det måste du förstå, sa jag.

-Okej då... När ska jag skjutsa dig hem? Frågade han glatt. Jag skakade på huvudet.

-Det är seriöst två kvarter bort, jag klarar mig. Sa jag men gav Adrian sig? Nej, som vanligt.

-Nej jag vill köra dig! Sa han och som vanligt fick jag ge mig.

-Jaja okej, sa jag och reste mig upp. Var är mina kläder? Jag har bara på mig Adrians t-shirt och underkläder på mig.

-Adrian? Frågade jag och vände mig om mot honom.

-Hmm, sa han med mobilen i ansiktet.

-Var är mina kläder? Frågade och nu märkte jag varför han hade mobilen så. Han filmar mig, varför ska alla filma mig på morgonen.

-Sluta filma mig! Halv skrek jag och skrattade åt honom. Han tog ner mobilen och sa

-Under sängen, sa han och jag böjde mig ner och tog mina kläder. Om blickar kunde döda skulle Adrian varit död nu.

-Haha, är Livan sur nu eller? Sa han och jag räckte ful fingret mot honom. Och gick in på toan och smällde igen dörren.

* * *

Adrian hade precis lämnat mig utanför vårt lägenhets hus och jag var på väg upp för alla trappor.

-Hej, jag är hemma! Skrek jag när jag hade kommit in. Det var rent tyst i hela lägenheten, jag gick mot Lukas rum och knackade på. Men ingen öppnade. Jag öppnade dörren försiktigt och såg Alex ligga i sängen och sova, sen såg jag Lukas på golvet som också sov. Nu ni.

Jag gick in på Snapchat och började filma, jag gick till köket och tog två glas och gick till Lukas och Alex igen.

Jag satte ner ena glaset och hällde det andra glaset på Alex.

-OLIVIA! Skrek han precis när jag hällde det andra på Lukas och jag fick allt på film!

-Vad händer! Skrek Lukas, och jag började springa iväg när båda två reste sig upp.

-Där fick ni! Skrek jag och låste in mig på mitt rum.

-Fegis! Skrek dem samtidigt. Och jag skrattade och la mig i min säng.

* * *

Måndag
10 April
Kl: 09.00

Jag satt mitt i en lektion och försökte lyssna men det gick inte. Helt plötsligt så kastas dörren upp och in kommer en arg Rebecka.

-Jag sa att du skulle göra slut med honom! Nu behöver jag ta tillbaka honom! Halv skrek hon på mig. Det är inte mitt fel att jag blev kär i honom. Och det var han som började.

-Omg sluta bete dig som en fem åring, har du inte hört vad jag har sagt? Jag bryr mig inte. Sa jag och lutade mig bak i stolen. Hon fortsatte hålla på men jag lyssnade inte.

-Rebecka kan du vara snäll och sätta dig ner eller gå? Frågade vår lärare henne. Och hon suckade som en galen hund eller något och gick. Asså va?

När lektionen slutade gick jag till mitt skåp. Och då kom Rebecka. Jag smällde igen mitt skåp, och skulle gå men hon tog tag i min arm.

-Vad vill du nu då? Frågade jag irriterat.

-Han kommer vilja ha mig, jag lovar att få honom. Och du kommer bli sårad, jag vet det. Han leker bara med dig... Han vill ha mig! Sa hon och jag gick iväg.

* * *

-Jag fattar bara inte! Vafan vill hon komma med "Han vill ha mig"! Herregud! Sa jag med telefonen mot örat. Jag hörde Camilla sucka och hon sa

"Det är en sak jag är rädd för Olivia", sa hon.

-Vadå? Frågade jag.

"Tänk så leker han bara med dig? När ni har haft sex så sticker han bara! Du vet hur vissa killar är", sa hon och lät orolig.

-Då ligger han illa ute om det händer. Sa jag och kände att jag inte alls litar på honom längre.

* * *

Tisdag efter skolan
11 April

Jag såg Rebecka och hennes svans komma mot mig. Kan hon inte bara låta mig vara? Herregud! Börjar undra om hon vill ha mig istället. Haha...

-Har du gjort det än? Frågade hon bakom mig. Medans jag tog min väska ur mitt skåp.

-Göra vadå? Frågade jag och stänge igen mitt skåp hårt. Så att alla i korridoren tittade konstigt på mig.

-Har du gjort slut med Adrian? Sa hon och jag skulle precis säga något när Adrian kom fram till oss, och han la sin arm på mina axlar.

-Varför ska hon göra slut med mig? Sa han, han tittade på henne med upphöjda ögonbryn.

-Så att jag kan få dig! Sa Rebecka irriterat. Adrian suckade och sa

-Du kanske vill ha mig... Men, jag vill inte ha dig. Så dra härifrån, jag vill prata med min flickvän nu. Sa han och Rebecka gick surt iväg.

-Jävlar vad jobbig hon ska vara då, sa jag. Adrian skrattade och sa

-Hon har alltid varit så, trott att hon och jag är tillsammans. Sa han och pussade mig på kinden snabbt och gick. Gud, han är till och med snygg bakifrån. Nej, det där lät jättekonstigt Olivia.

///////////////////////////////////////////

Ord: 1026

Förlåt för jag inte uppdaterade igår men var hos min moster, som jag inte har träffat på länge! Och vi var där jättelänge så att jag glömde bort det tyvärr. Och imorgon kommer det tyvärr inget kapitel ihäller! Förlåt!

Min moster hade fått en ny hund också! Den är sååå fin! Det är en golden retriever. Och så är det en valp också, jag ääääälskar golden retriever. Dem är så söta.. Iallafall hejdå, hoppas alla mår bra där ute!

Hate me or love meWhere stories live. Discover now