Fool For You

3.3K 51 3
                                    


-Olivia! Halv skrek han på mig.

-Berätta vad du tänker då? Frågade jag och tittade upp och möte hans ögon. Denna relationen vi har äter upp mig.

-Allt jag tänker på är dina läppar mot mina! Sa han och gick närmare mig.

-Adrian jag ............

3 timmar tidigare, kl: 20.00

Camilla och jag skulle till någon fest hemma hos jag vet inte vem. Det är bara vi två, Signe och Molly kunde inte, det var något om deras familjer.

-Vad skulle du ha på dig igen? Frågade Camilla för tredje gången. Jag visade min tröja och shortsen. (Bild där uppe^)

-Det är så snyggt! Sa hon för tredje gången också.

-Jag vet, du har sagt det minst fem gånger nu! Klagade jag och tittade menande på henne. Hon skrattade och sa

-Jag ville bara se det igen, sorry! Sa hon och reste sig upp från stolen, hon gick mot sin klänning och suckade.

-Jaja, ska vi byta om? Sa jag och reste mig upp från golvet

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-Jaja, ska vi byta om? Sa jag och reste mig upp från golvet.

* * *

kl: 20.30

-Kom igen! Ha kul någon gång! Sa Camilla efter jag hade sagt att jag inte tänkte bli full.

-Skit samma kom igen! Sa jag medans vi gick in.

Det luktade redan svett och sprit i hela huset, och festen har bara varit igång i en halvtimme. Jag tittade mig omkring, var tog Camilla vägen? Som vanligt har hon lämnat mig igen. Jag kände att någon knackade på min axel och jag vände mig om, och jag brast upp i ett stort leende.

-Oliwer! Du är verkligen räddaren i nöden! Halv skrek jag till honom, han log sött och sa

-Vad gör du här rent själv? Frågade han.

-Jag kom hit med Camilla, men hon försvann helt plötsligt! Svarade jag och ryckte på axlarna. Han skakade på huvudet och skrattade.

-Typiskt Camilla! Kom! Halv skrek han till mig och tog min hand, vi gick mot dansgolvet och började dansa. Vi var ganska så nära varandra, men Oliwer är ju gay! Han är som Camilla! Konstig förklaring men jaa!

Jag såg hur Oliwer tittade mot samma håll flera gånger. Hmm.

-Vad är det? Frågade jag vid hans öra.

-Adrian ger mig mördar blickar! Sa han i mitt öra. Jag höjde ögonbrynen och la mina armar på hans axlar.

-Skit i honom! Jag är inte tillsammans med honom längre! Sa jag och skrattade.

*

Jag vet inte hur länge vi har dansat men länge, jag är så varm!

-Oliwer! Ska vi gå ut? Frågade jag och han nickade.

Vi gick ut och det var så skönt! Efter att ha dansat sen man kom hit är man lite trött. Jag hade ju tagit några pauser och druckit lite: två cider, väldigt lite vodka eller vad det var.

-Jag är så trött! Hur mycket är klockan? Sa Oliwer och satte sig ner på marken. Jag tog upp min mobil och läste på displayen.

-23.01! Oj! Sa jag och satte mig ner bredvid Oliwer. Jag lutade mitt huvud på hans axel medans vi bara satt och tittade ut i natten.

-Ska vi gå in igen? Jag fryser, sa Oliwer. Jag nickade, han reste sig upp och sen hjälpte han mig upp.

-Olivia? Vänd dig om bara, sa Oliwer och jag vände mig om förvirrat om.

-Nej men hej Adrian! Sa jag och fejkade ett leende.

-Vad gör ni? Frågade Adrian surt.

-Vi tog bara lite luft? Sa jag frågande.

-Jag tror att jag går in... Så får ni prata själva, sa Oliwer och gick mot ytterdörren där Adrian stod.

-Nej du kan väl stanna? Sa Adrian hotfullt. Oliwer tittade konstigt på honom och gick, men Adrian tryckte upp han mot vägen.

-Adrian vad i helvete håller du på med! Skrek jag på honom, han släppte Oliwer och han sprang in.

-Vad jag håller på med? Sa han och gick lite närmare.

-Ja.... Eller vänta! Du vet inte ens vad du håller på med! Du bara tänker att du är avundsjuk! Men det du inte fattar är att det är ditt fel! Skrek jag på honom.

-Han är ju kär i dig! Han hänger med dig hela tiden! Sa han.

-Är du dum eller? Frågade jag, och började gå hemåt istället.

-Olivia! Halv skrek han på mig.

-Berätta vad du tänker då? Frågade jag och skakade på huvudet. Denna relationen vi har äter upp mig.

-Allt jag tänker på är dina läppar mot mina! Sa han och gick närmare mig.

-Adrian jag.... Nej, sa jag och putade bort honom. Han suckade.

-Kan du inte bara förstå att jag vill ha dig tillbaka? Frågade han mig.

-Efter att du var otrogen? Nej! Sa jag.

-Snälla ja..

-Det du inte förstår är hur mycket kontroll du har över mig! Sa jag och stannade. Jag vände mig om och Adrian stod jätte nära mig.

-Är det? Viskade han fram, vi stod minst tre centimeter ifrån varandra.

-Ja, det är det! Så stick, allt du har gjort är att såra mig. Sa jag och gick där ifrån igen.

///////////////////////////////////////

Ord: 830

Hoppas ni gillade det!

Okej, hur ska jag börja? Att jag är väldigt korkad jag. Ni vet en sån kylväska? Vi la en kylklamp i den, som man brukar göra. (I fredags) Min mamma och jag åkte till stranden det var inget mer med det.... Men sen när vi kom hem slutade min mobil att fungera, då visade det sig att min mobil hade hamnat på botten av kylväska (där det fanns jättemycket vatten). Så jag har varit utan mobil sen i fredags! Men har fått en lånemobil! Så kan äntligen uppdatera! Iallafall hoppas det var bra och hejdå!!!

Hate me or love meWhere stories live. Discover now